Gå til innhold

Å rygge inn på p-plasser 😡

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme hva dere sier…,

Jeg blir heftet av biler som rygger inn, ikke biler som rygger ut. 
Jeg parkerer ikke skeivt.
Jeg trenger ikke flere forsøk på å parkere. 
Har aldri vært borti en bil som ikke har god nok sving til å kunne parkere. 

Det er OK å vente så folk kan få lukeparkert,da de ikke har et alternativ. Er luka stor nok, er det jo vanlig å kjøre inn, å rette opp utenfor trafikken, noe som også gjøres. Ikke stanse trafikken, for å gjøre ting på sin måte. 

Anonymkode: 835e4...b52

Uansett hvor mye det irriterer deg, så er det fortsatt det å rygge inn som er korrekt. 

Anonymkode: aa3c0...fb9

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme hva dere sier…,

Det er OK å vente så folk kan få lukeparkert,da de ikke har et alternativ. Er luka stor nok, er det jo vanlig å kjøre inn, å rette opp utenfor trafikken, noe som også gjøres. Ikke stanse trafikken, for å gjøre ting på sin måte. 

Hvordan kan du bli heftet av at folk rygger inn, når de som kjører inn like fullt må rygge ut? Noe som tar like mye tid eller faktisk mer siden man må passe på mer i trafikkbildet når man rygger ut av en parkeringsplass. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Samme hva dere sier…,

Da får du enten holde deg hjemme eller ta bussen...om dette er en av dine store problemer i livet... stakkars deg

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Samme hva dere sier…,

Javel, flytt til Bakvendtland.

Anonymkode: 117d9...83c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor tror folk det er greit å stoppe trafikken fordi de på død og liv skal rygge seg inn på p-plasser? Andre taper sin p-plass, fordi hele verden skal dreie seg om dem 😡

Når man rygger ut har man vikeplikt, det har man forsåvidt når man rygger nn også, men den driter de i. 

Kjører etter en bil, som plutselig begynner å rygge, så skal jeg stå der å vente til egoen er ferdig, og miste p-plasser utenfor der jeg vil parkere? 

Folk får kjøre inn, og ikke stanse trafikken. Oppføre seg med folkeskikk.

alle gangene barn ble påkjørt av en bil på parkeringsplass i det siste, det er ikke mange men det er noen tilfeller, det er bestefar som rygget UT av parkeringsplass og så ikke barnet. Så vennligst, rygg inn på parkeringsplass som alle andre og stopp å syte. Mildere ubehag for deg men kan redde noen andre sitt liv. 

Anonymkode: 7a57d...5e4

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så problemet ditt er egentlig at det finnes andre mennesker i verden, som har andre prioriteringer enn å tilpasse seg dine ønsker og behov til enhver tid? Det er et hardt liv...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Samme hva dere sier…,

Det er jo i såfall fordi du er en hensynsløs idiot som ikke slipper dem frem. Og det er pga sånne som deg vi velger å rygge inn. Du tar rett og slett feil, dette er alle faginstanser enig om. Det er mindre risiko for å rygge ned folk, og du sparer drivstoff og slitasje ved å rygge når bilen har driftstemperatur. Sikkerhet går foran, og enkelt sagt, jeg vil heller vente litt på at folk rygger, enn å se dem drepe en unge som løper fra foreldrene sine i p-huset. Skjerp deg.

Anonymkode: 634e0...929

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ulven said:

Hvordan kan du bli heftet av at folk rygger inn, når de som kjører inn like fullt må rygge ut? Noe som tar like mye tid eller faktisk mer siden man må passe på mer i trafikkbildet når man rygger ut av en parkeringsplass. 

Fordi bilen foran meg stopper, så jeg stopper. Så står jeg der, mens den rygger, og kokker seg frem og tilbake for å få parkert beint, og gjør seg ferdig med å parkere. Stenger veien for alle de andre trafikantene.

Når det er en som kjører inn på parkeringsplassen, stopper den utenfor trafikken og jeg kjører forbi. Den hefter ingen.

Når man kommer kjørende nedover parkeringsplassen, og det er parkerte biler som skal rygge ut, venter de til trafikken har kjørt forbi, og rygger så ut. De hefter ingen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best å rygge inn, ja. Men man som gjør det aner ikke hva de driver med, og bruker unødvendig lang tid. Det er irriterende. De burde heller bare kjørt med snuta inn først for å spare tiden til seg selv og andre.

Anonymkode: 005bf...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme hva dere sier…,

De aller, aller fleste rygger inn på parkeringsplass (bare se på bilene neste gang du er der). Det er helt naturlig at du oftere heftes av de som rygger inn enn ut siden det er vesentlig flere av dem. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvorfor tror folk det er greit å stoppe trafikken fordi de på død og liv skal rygge seg inn på p-plasser? Andre taper sin p-plass, fordi hele verden skal dreie seg om dem 😡

Når man rygger ut har man vikeplikt, det har man forsåvidt når man rygger nn også, men den driter de i. 

Kjører etter en bil, som plutselig begynner å rygge, så skal jeg stå der å vente til egoen er ferdig, og miste p-plasser utenfor der jeg vil parkere? 

Folk får kjøre inn, og ikke stanse trafikken. Oppføre seg med folkeskikk.

Nei, jeg kommer til å fortsette å rygge inn på parkeringsplasser 😄 Ikke har jeg stoppet trafikken de 1000vis av gangene jeg har gjort det heller 😄 Om folk ikke klarer å vente i 2 minutter, så er det dem som har et problem, ikke jeg. 

Er dette virkelig noe å irritere seg så mye over? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nope, tilogmed vi gæmlisene lærte å rygge inn. Hadde det på oppkjøringen i 1990.

( 51) 

Anonymkode: 85254...b17

Ikke alle har like god hukommelse som deg :) 

Anonymkode: 188e6...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Best å rygge inn, ja. Men man som gjør det aner ikke hva de driver med, og bruker unødvendig lang tid. Det er irriterende. De burde heller bare kjørt med snuta inn først for å spare tiden til seg selv og andre.

Anonymkode: 005bf...d6d

Evt la de rygge inn og få øvelse så de gjør det raskere neste gang. 

Anonymkode: 188e6...8d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fordi bilen foran meg stopper, så jeg stopper. Så står jeg der, mens den rygger, og kokker seg frem og tilbake for å få parkert beint, og gjør seg ferdig med å parkere. Stenger veien for alle de andre trafikantene.

Når det er en som kjører inn på parkeringsplassen, stopper den utenfor trafikken og jeg kjører forbi. Den hefter ingen.

Når man kommer kjørende nedover parkeringsplassen, og det er parkerte biler som skal rygge ut, venter de til trafikken har kjørt forbi, og rygger så ut. De hefter ingen. 

Jeg betviler dine evner til å tenke rasjonelt når du beskriver din lokale parkeringsplass som om alle p-plasser har en universell utforming. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du rett og slett rygge deg ut igjen for å se etter en annen plass hvis det tar såååååååå mye tid og siden du mener alle andre skal smelle seg inn i første og beste parkering, kontra å vente litt på at andre får parkert på den korrekte og sikreste måten? 

Anonymkode: 6c3ed...223

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er raskere å rygge inn enn å rygge ut! Foregår mer bak bilen når man rygger ut. Mer ratting og styr på de som rygger ut også. 

Anonymkode: df121...930

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er du som er for dårlig til å rygge, slutt å  skylde på andre som får det til og "hefter  deg" når du er mer i veien for alle andre når du skal rygge ut selv.

Anonymkode: 85254...b17

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Javel, flytt til Bakvendtland.

Evt. til USA; jeg satt med haka på knærne etter å ha sett en TikTok-video der en skokk amerikanere mente at det å rygge inn var heeelt uforståelig, virket ikke som noen av dem noensinne hadde vært borti det. 

Anonymkode: 19fb8...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Troll.

Anonymkode: 867ff...bff

evt stressa billist. 

Anonymkode: 8efb8...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sto jeg på en parkeringsplass og ventet på en som hadde kjørt skeivt inn på en plass og drev og rygget ut og kjørte inn for å justere. Det er langt mer irriterende enn å vente på noen som skal rygge inn.

Når jeg skal rygge inn på en plass så setter jeg på blinklys så alle bak meg kan se at jeg skal inn på plassen, stiller bilen langs bilene på rekka hvor jeg skal inn, slipper fram de som er bak meg og rygger rett inn når det er klart. Enkel og grei trafikkavvikling på parkeringsplassen.

Anonymkode: 01b72...3bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...