AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Skrevet 14. september 2023 Noen som vet hvilke klesmerker/butikker som har klær til barn som er litt romslig i størrelsen? Har en gutt på 5 som er kraftig bygd, og det er vanskelig å finne klær som er brede nok i forhold til lengde. Takknemlig for tips til spesielt jakker og regnklær! Anonymkode: d5cf4...5f3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #2 Skrevet 14. september 2023 Cubus innetøy. Reima yttertøy. Anonymkode: b3ba3...bc4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #3 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen som vet hvilke klesmerker/butikker som har klær til barn som er litt romslig i størrelsen? Har en gutt på 5 som er kraftig bygd, og det er vanskelig å finne klær som er brede nok i forhold til lengde. Takknemlig for tips til spesielt jakker og regnklær! Anonymkode: d5cf4...5f3 Hvilken merker har du sjekket ut som ikke passer? Anonymkode: b3ba3...bc4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #4 Skrevet 14. september 2023 Cubus og kappahl Anonymkode: cfdd7...2ff
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #5 Skrevet 14. september 2023 Sport outlet Anonymkode: cfdd7...2ff
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #6 Skrevet 14. september 2023 Cubus sine klær er som regel veldig vide. Jeg kan ikke handle til mine lange, tynne barn der, for de svømmer i alt.. Anonymkode: 3d0f1...04c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #7 Skrevet 16. september 2023 Endte med å bestille på nett til min gutt på 12 som er ganske kraftig. Det meste vi har funnet i butikker var for langt når resten passet. Det finnes massevis av fine klær tilpasset kraftige barn i nettbutikker med "husky size". Anonymkode: 67a4b...600
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #8 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Endte med å bestille på nett til min gutt på 12 som er ganske kraftig. Det meste vi har funnet i butikker var for langt når resten passet. Det finnes massevis av fine klær tilpasset kraftige barn i nettbutikker med "husky size". Anonymkode: 67a4b...600 AnonymBruker skrev (På 14.9.2023 den 12.22): Noen som vet hvilke klesmerker/butikker som har klær til barn som er litt romslig i størrelsen? Har en gutt på 5 som er kraftig bygd, og det er vanskelig å finne klær som er brede nok i forhold til lengde. Takknemlig for tips til spesielt jakker og regnklær! Anonymkode: d5cf4...5f3 Anonymkode: b3ba3...bc4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #9 Skrevet 16. september 2023 Hvilke merke bruker dere på vintersko? Anonymkode: b3ba3...bc4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #10 Skrevet 16. september 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilke merke bruker dere på vintersko? Anonymkode: b3ba3...bc4 Kraftige barn (og voksne) har ofte brede føtter, så viktig å finne noe som ikke klemmer på sidene, det er ukomfortabelt og blir kaldt. Mye å velge i, men vanntette vintersko er gull verdt både i regn og snø. Anonymkode: 67a4b...600
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #11 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kraftige barn (og voksne) har ofte brede føtter, så viktig å finne noe som ikke klemmer på sidene, det er ukomfortabelt og blir kaldt. Mye å velge i, men vanntette vintersko er gull verdt både i regn og snø. Anonymkode: 67a4b...600 Ja men jeg finner bare smale, selv til ungen som har helt normale føtter så klemmer de foten sammen:/ Er barfotsko det eneste som fungerer altså, man vet at små barn ofte har brede føtter med høy vrist, så hvorfor lager produsentene så smale sko? Vil ikke ta ungen skal gå i cherrox hele vinteren. Anonymkode: b3ba3...bc4 1
Mt3 Skrevet 16. september 2023 #12 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja men jeg finner bare smale, selv til ungen som har helt normale føtter så klemmer de foten sammen:/ Er barfotsko det eneste som fungerer altså, man vet at små barn ofte har brede føtter med høy vrist, så hvorfor lager produsentene så smale sko? Vil ikke ta ungen skal gå i cherrox hele vinteren. Anonymkode: b3ba3...bc4 Har du prøvd merket Kavat
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #13 Skrevet 16. september 2023 Hvorfor ikke bare skrive overvektig? Bruken av «kraftig» både i HI og i det virkelige liv høres ut som foreldre som ikke innser at de har overvektige barn. Anonymkode: 6db7d...1f7 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #14 Skrevet 16. september 2023 Mt3 skrev (31 minutter siden): Har du prøvd merket Kavat Ja, har bare brukt de hittil, men vinterskoene deres er helt krise, sålen og skoen er så stiv at det ikke går an å bøye dem noe som helst. Det er ikke gode sko for en på 1 år. Anonymkode: b3ba3...bc4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #15 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor ikke bare skrive overvektig? Bruken av «kraftig» både i HI og i det virkelige liv høres ut som foreldre som ikke innser at de har overvektige barn. Anonymkode: 6db7d...1f7 Dette må være ny rekord, to dager før det kom en sånn en på banen 😂 Kraftig bygde folk finnes selvsagt ikke, det er bare innbilning at jeg spm kvinne bruker 44 i sko, og mine skuldre er like smale som alle andres, og det at ingen solhatter passer på mitt hode er bare jåleri, selvsagt har jeg et nett lite hode egentlig, - for ikke å snakke om at jeg bare later som om ryggen min er for lang til alle «woman» ryggsekker… Anonymkode: 05866...475 6 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #16 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvilke merke bruker dere på vintersko? Anonymkode: b3ba3...bc4 Vi har best erfaring med denne modellen fra Viking: https://vikingfootwear.com/no/p/play-reflex-warm-gtx-2v-honey Det ene barnet har svært brede føtter, og er generelt kraftig bygd med brede skuldre. I skobutikken svarer de alltid at Viking har bred lest, men for det nevnte barnet er det bare den ene modellen som faktisk er bred nok. Vi liker klær fra Polarn godt. Favorittgenseren er en med de klassiske stripene fra Polarn. Men vi kjøper og arver fra alle mulige steder... Anonymkode: e9f49...bcd 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #17 Skrevet 16. september 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor ikke bare skrive overvektig? Bruken av «kraftig» både i HI og i det virkelige liv høres ut som foreldre som ikke innser at de har overvektige barn. Anonymkode: 6db7d...1f7 Her har vi "romslig i størrelsen" og "husky size". 🤣 Anonymkode: 5338f...10d 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #18 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor ikke bare skrive overvektig? Bruken av «kraftig» både i HI og i det virkelige liv høres ut som foreldre som ikke innser at de har overvektige barn. Anonymkode: 6db7d...1f7 Har du sett at det finnes ulike kropper? Se for deg to menn på rundt 185. Den ene er smal og hengslete, den andre er bredskuldret. Begge er normalvektige, men har ulik kropp. Slik er det også for barn. Det ene barnet, som er 4 år, er rett og slett svært bredskuldret og bred/kraftig bygd. Hendene er store, brede og sterke. Og han veier ikke for mye. Charlene av Monaco og Michael Phelps har også brede skulderparti, og jeg tipper det er vanskelig å finne klær som sitter riktig både over skuldrene og resten av kroppen. Phelps har vel også enorme svømmeføtter og sikkert også store hender. Tror ingen vil kalle dem overvektige. Anonymkode: e9f49...bcd 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #19 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har best erfaring med denne modellen fra Viking: https://vikingfootwear.com/no/p/play-reflex-warm-gtx-2v-honey Det ene barnet har svært brede føtter, og er generelt kraftig bygd med brede skuldre. I skobutikken svarer de alltid at Viking har bred lest, men for det nevnte barnet er det bare den ene modellen som faktisk er bred nok. Vi liker klær fra Polarn godt. Favorittgenseren er en med de klassiske stripene fra Polarn. Men vi kjøper og arver fra alle mulige steder... Anonymkode: e9f49...bcd Takk for tips☺️ har prøvd andre fra Viking og der blir tærne presset sammen. Anonymkode: b3ba3...bc4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #20 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor ikke bare skrive overvektig? Bruken av «kraftig» både i HI og i det virkelige liv høres ut som foreldre som ikke innser at de har overvektige barn. Anonymkode: 6db7d...1f7 Jeg har også ett kraftig barn. Han har brede skuldre, sterk, store føtter, store hender, brede hofter, stort hode. Han ligger over 50%tilen på kmi, men er ikke overvektig. Jeg tolker kraftig som kraftig. Villervalla synes jeg har fint tøy. Anonymkode: 1e4c6...5f5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå