Gå til innhold

Vurderer gå fra samboer, men lite nettverk og lav inntekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier... Jeg er veldig rådvill,  han bruker silent treatment og jeg orker det bare ikke... - men tror ikke jeg vil klare meg alene på min inntekt..

Stå i det og håpe det går over, og ikke skjer igjen? Mister positive følelser når han holder på sånn. Eller ta sjansen på å dra fra han? Akkurat nå så kjenner jeg at jeg bare vil bort fra han,  men ønsker ikke å ta en dum, forhastet avgjørelse...

Anonymkode: 79a1c...60c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle i Norge klarer seg helt fint på en inntekt. Skap deg et liv, jente. Ikke la deg tråkke på.
Det kommer til å gå helt fint.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke skjer igjen? Hvis dette er første gang han bedriver silent treatment, så kan det jobbes med og samtales om.

dersom dette er noe han har til vane er det selvsagt annerledes.

Anonymkode: e0905...33c

• Liker 1
Skrevet

Om dette har skjedd flere ganger, må du dra. Ja, ta sjansen, det går overraskende fint skal du se. Du må bare planlegge litt.

Skrevet

ALLE klarer seg, tross lav inntekt og lite nettverk.

Det handler om å ta ansvar for deg selv. 

Anonymkode: a868f...c58

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke skjer igjen? Hvis dette er første gang han bedriver silent treatment, så kan det jobbes med og samtales om.

dersom dette er noe han har til vane er det selvsagt annerledes.

Anonymkode: e0905...33c

Vi har hatt et langt ekteskap, men så gikk jeg for noen år siden, så ble vi sammen igjen for 1,5 år siden. Han var fæl med silent treatment i ekteskapet,  men har skjerpet seg og dette er første gang etter vi ble sammen på ny.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ALLE klarer seg, tross lav inntekt og lite nettverk.

Det handler om å ta ansvar for deg selv. 

Rettelse, er syk, har lav inntekt og ingen nettverk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi har hatt et langt ekteskap, men så gikk jeg for noen år siden, så ble vi sammen igjen for 1,5 år siden. Han var fæl med silent treatment i ekteskapet,  men har skjerpet seg og dette er første gang etter vi ble sammen på ny.

Du klarte deg da.

Du klarer deg igjen! Om nødvendig, skaff deg høyere inntekt.

Anonymkode: 5229d...aaf

• Liker 1
Skrevet

Du klarte deg da.

Du klarer deg igjen! Om nødvendig, skaff deg høyere inntekt.

Anonymkode: 5229d...aaf

Takk for oppmuntring 🙂 Da hadde jeg høyere inntekt og penger på bok, nå har jeg gjeld og ikke mulighet til å øke inntekten. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Likevel. ALLE får det til, om de vil.

Jeg har heller ikke nettverk. Men har en jobb. 

• Liker 3
Skrevet

Likevel. ALLE får det til, om de vil.

Jeg har heller ikke nettverk. Men har en jobb. 

Ja, jeg vet ikke enda om jeg vil. Men alle får det faktisk ikke til hvis de vil. Det koster å leie et sted.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Altså, du er allerede skilt fra ham, da kjenner du ham godt. Dette kommer nok ikke til å bli siste gang han gjør dette.

Det du må vurdere er hvor bra du har det med denne mannen totalt sett. Har dere det stort sett fint sammen? I såfall kan du kanskje leve med silent treatment nå og da? Hvis ikke så må du gå og ikke se deg tilbake.

Anonymkode: ae162...bec

Skrevet

Hei

Jeg er i akkurat samme situasjon, syk og ufør. Ingen familie eller venner i byen vi bor i, utenom hans nettverk.

Jeg har funnet en liten leilighet og gjør meg selv uavhengig av han nå. Det har sitte langt inne, for det er greit å ha penger så man klarer seg, men nå tar jeg dette som en utfordring. Jeg er lei av å «få» penger av han, når ikke mine strekker til livet vårt sammen.  Det er veldig tungt, samtidig er jeg letta, og jeg er sikker på at livet mitt blir bedre på sikt. Jeg tror man blir syk, passiv og uengasjert av å bo med noen som terroriserer deg psykisk. 
La oss finne oss selv igjen! Skaffe vårt eget nettverk, og ha kontroll over de få kronene vi har.  Det blir sikkert magert og tøft, men når vi kommer over bruddet så kommer vi til å bli sterkere og helt sikkert friskere. Jeg er helt sikker på jeg blir mer syk av å stadig føle på humøret hans, og bekymre meg for hva hans neste trekk er. Jeg har gått med anspente skuldre og klump i magen i åresvis. Nå vil jeg finne tilbake til den dama jeg var. 
Når alt er på plass, så vil jeg begynne med å jobbe litt frivillig. Besøksvenn på sykehjem feks. Også vil jeg begynne å jobbe litt om jeg blir bedre. Man kan jo tjene litt utenom uføretrygden. 
Det må være en fin måte å bli kjent med folk på også. 
Vi må forsyne oss av hva livet har å by på, det er kun oss selv som kan gjøre noe med det. 
Ønsker deg masse lykke til med avgjørelsen din. Om du klarer, så stikk unna litt penger når du kan. Og sjekk opp med alle hjelpeordninger som finnes. 

Anonymkode: 833ce...6c4

• Liker 1
  • Hjerte 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kan du gjøre noe med nettverket? Bli med i en eller annen frivillig organisasjon, turgruppe, melde deg som besøksvenn for noen, søke om å få besøksvenn selv om du ikke kommer deg ut?

Du skriver ingenting om hva du feiler og hvorfor du ikke jobber, så det er vanskelig å gi råd på så tynt grunnlag. Er du så syk at du er bundet til senga eller er det mer mentalt? Er det noe som kan gjøres for deg slik at du kan bli frisk(ere) på sikt?

• Liker 3
Skrevet

Hadde vi kvinner hatt like stor lønn som menn. Hadde det vært mange ungkarer!! Vi hadde bodd alene.

Anonymkode: b9673...788

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså, du er allerede skilt fra ham, da kjenner du ham godt. Dette kommer nok ikke til å bli siste gang han gjør dette.

Det du må vurdere er hvor bra du har det med denne mannen totalt sett. Har dere det stort sett fint sammen? I såfall kan du kanskje leve med silent treatment nå og da? Hvis ikke så må du gå og ikke se deg tilbake.

Vi har det totalt sett fint.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du gjøre noe med nettverket? Bli med i en eller annen frivillig organisasjon, turgruppe, melde deg som besøksvenn for noen, søke om å få besøksvenn selv om du ikke kommer deg ut?

Du skriver ingenting om hva du feiler og hvorfor du ikke jobber, så det er vanskelig å gi råd på så tynt grunnlag. Er du så syk at du er bundet til senga eller er det mer mentalt? Er det noe som kan gjøres for deg slik at du kan bli frisk(ere) på sikt?

Jeg kan ikke omgås folk pga aĺlergiske reaksjoner. Det er fysisk sykdom, ikke psykisk. Kan ikke bli friskere.

Takk for svarene dine, de har vært mest nyttige til nå ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei

Jeg er i akkurat samme situasjon, syk og ufør. Ingen familie eller venner i byen vi bor i, utenom hans nettverk.

Jeg har funnet en liten leilighet og gjør meg selv uavhengig av han nå. Det har sitte langt inne, for det er greit å ha penger så man klarer seg, men nå tar jeg dette som en utfordring. Jeg er lei av å «få» penger av han, når ikke mine strekker til livet vårt sammen.  Det er veldig tungt, samtidig er jeg letta, og jeg er sikker på at livet mitt blir bedre på sikt. Jeg tror man blir syk, passiv og uengasjert av å bo med noen som terroriserer deg psykisk. 
La oss finne oss selv igjen! Skaffe vårt eget nettverk, og ha kontroll over de få kronene vi har.  Det blir sikkert magert og tøft, men når vi kommer over bruddet så kommer vi til å bli sterkere og helt sikkert friskere. Jeg er helt sikker på jeg blir mer syk av å stadig føle på humøret hans, og bekymre meg for hva hans neste trekk er. Jeg har gått med anspente skuldre og klump i magen i åresvis. Nå vil jeg finne tilbake til den dama jeg var. 
Når alt er på plass, så vil jeg begynne med å jobbe litt frivillig. Besøksvenn på sykehjem feks. Også vil jeg begynne å jobbe litt om jeg blir bedre. Man kan jo tjene litt utenom uføretrygden. 
Det må være en fin måte å bli kjent med folk på også. 
Vi må forsyne oss av hva livet har å by på, det er kun oss selv som kan gjøre noe med det. 
Ønsker deg masse lykke til med avgjørelsen din. Om du klarer, så stikk unna litt penger når du kan. Og sjekk opp med alle hjelpeordninger som finnes. 

Anonymkode: 833ce...6c4

Situasjonen vår er nok litt ulik, men glad for at du har funnet styrke til å gjøre det beste for deg ❤️

TS

Skrevet
Tantemor skrev (13 minutter siden):

Har du barn? 

Ja, og jeg har ikke mye lyst at de skal gjennomgå nok et brudd. (De er myndige alle,  men likevel...)

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hadde vi kvinner hatt like stor lønn som menn. Hadde det vært mange ungkarer!! Vi hadde bodd alene.

Anonymkode: b9673...788

Enig 😜

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...