Gå til innhold

Er du et Jehovas vitne og føler noe ikke stemmer. Du er ikke aleine.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er store ting som skjer i organisasjonen nå. Den er på begynnelsen til å kollapse.

De blir ikke forfulgt fordi de er Jesus etterfølgere. De blir forfulgt fordi de bryter grunnleggende menneskerettigheter. De blir forfulgt fordi de er grusomme. Bak den kjærlige fasaden er det hat og forfølgelse. Om du ikke tror og handler etter det 9 menn i USA har bestemt, blir du forfulgt.

De er en 100% kopi av fariseerne på Jesus tid. Dette er ikke Guds talsmenn.

Gå inn på Reddit r/exjw. Det er nå snart 91000 medlemmer. Mange er fortsatt medlem av organisasjonen. De er livredde for å miste sin nærmeste familie og venner. Felles er at de vil ut.

Du er ikke aleine❤️

Anonymkode: f7a20...64b

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Jeg skjønte ikke det her…..hva er det som nå gjør til at organisasjonen kollapser?

Anonymkode: d4c83...a78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har mistet statsstøtten og er vel også på vei til å bli nekta å kalle seg selv et trossamfunn?

Har lest de nekter medlemmer  å stemme i politikken  , å ta høyere utdanning   og de har eget " råd" som skal dømme om et barn har blitt , misbrukt, en kvinne voldtatt  etc. Politiet  tror de ikke på for verden  blir styrt av " satan" 

Anonymkode: 26b31...eb4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2023 den 9.53):

Det er store ting som skjer i organisasjonen nå. Den er på begynnelsen til å kollapse.

De blir ikke forfulgt fordi de er Jesus etterfølgere. De blir forfulgt fordi de bryter grunnleggende menneskerettigheter. De blir forfulgt fordi de er grusomme. Bak den kjærlige fasaden er det hat og forfølgelse. Om du ikke tror og handler etter det 9 menn i USA har bestemt, blir du forfulgt.

De er en 100% kopi av fariseerne på Jesus tid. Dette er ikke Guds talsmenn.

Gå inn på Reddit r/exjw. Det er nå snart 91000 medlemmer. Mange er fortsatt medlem av organisasjonen. De er livredde for å miste sin nærmeste familie og venner. Felles er at de vil ut.

Du er ikke aleine❤️

Naivt av deg å tro at det lille som skjer i Norge har noe å si for resten av verden. JV er klammest og størst i land der folk har det verst og er minst opplyst dessverre. Å tro at organisasjonen vakler fordi de sliter i Norge er som å tro at vårt lille land skal berge miljøtrøbbel på verdensbasis...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sofiemyr skrev (På 25.9.2023 den 8.51):

Naivt av deg å tro at det lille som skjer i Norge har noe å si for resten av verden. JV er klammest og størst i land der folk har det verst og er minst opplyst dessverre. Å tro at organisasjonen vakler fordi de sliter i Norge er som å tro at vårt lille land skal berge miljøtrøbbel på verdensbasis...

Jeg har ikke nevnt Norge. De sliter over hele verden. Aller mest USA. Men også Australia, Sverige, Danmark, Belgia, Spania, Japan, Canada og Sør-Amerika. Til og med Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke nevnt Norge. De sliter over hele verden. Aller mest USA. Men også Australia, Sverige, Danmark, Belgia, Spania, Japan, Canada og Sør-Amerika. Til og med Afrika.

Misforstå meg ikke - jeg jubler når de sliter ;) Jeg er trygt ute :D

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare jesus som er sannheten og veien. Ikke deg å gå i kirken å prøve å være en god person uten et forhold til jesus. Vår kropp er tempelet hjemme i det skjulte skal vi be og ha et forhold. Det er den eneste veien. Dem er som fariseerne j. Det er katolikkene mormonene og jødene også.

Anonymkode: c2c4b...1e5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er bare jesus som er sannheten og veien. Ikke deg å gå i kirken å prøve å være en god person uten et forhold til jesus. Vår kropp er tempelet hjemme i det skjulte skal vi be og ha et forhold. Det er den eneste veien. Dem er som fariseerne j. Det er katolikkene mormonene og jødene også.

Jeg håper du vet og forstår at den ENESTE opprinnelsen til Jesus som eksisterer er det som står skrevet i Bibelen - så hvis du mener å ha en annen tilnærming til han enn den så har du pr def skapt en egen religion ;) For all del - det står du fritt til å gjøre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofiemyr skrev (12 timer siden):

Misforstå meg ikke - jeg jubler når de sliter ;) Jeg er trygt ute :D

Så bra for deg. Håper det gikk smertefritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofiemyr skrev (7 timer siden):

Jeg håper du vet og forstår at den ENESTE opprinnelsen til Jesus som eksisterer er det som står skrevet i Bibelen - så hvis du mener å ha en annen tilnærming til han enn den så har du pr def skapt en egen religion ;) For all del - det står du fritt til å gjøre 

Jajajaja! takk for det i guess haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofiemyr skrev (20 timer siden):

Dersom man ser på tro som noe dogmatisk man kan analysere logisk, er jeg enig med deg. Dersom man er villig til å forestille seg muligheten for noe evig og allmenngyldig, vil vel hvert eneste menneske ha sin indre linje til denne felles «bevisstheten» - og andre refleksjoner og skrifter kan være nyttig til fokus og ettertanke, men har ikke enerett på sannhet… Alle står selvfølgelig helt fritt til å tro eller forstå ting på sin måte ( hverfall i vår del av verden, heldigvis). Problemet med feks JV slik jeg ser det, er ikke nødvendigvis måten de tror på - men alt som følger i farvannet av strenge regler, utestenging, «oss mot røkla»-stemningen osv… 

Anonymkode: b61e2...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være forskjellige måter å være på utifra hvot man bor i landet det er altså.

Kjenner Jehovas vitner som har barn som har tatt avstand, de har gode forhold til barns alikevel og er gode mennesker. Selv mot ikke troende.

Anonymkode: 6dd67...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2023 den 11.15):

Enkelte troende er så batshit crazy 😂 Det er så langt utenfor min fatteevne at jeg blir helt sjokkert hver gang jeg leser noe sånn som dette. 

Anonymkode: 00f86...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...