Gå til innhold

The Gilded Age på HBO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsøkte å søke opp om det allerede fantes en tråd om denne serien, men kom ikke opp noe - så beklager om jeg har oversett noe her. Begynte på denne serien i går (er syk, så ikke så mye annet å ta seg til om dagene) og har sett de første fire episodene. FOR en serie! Jeg er vanligvis ikke så glad i type kostyme-drama fra "gamle dager", så det var rent tilfeldig at jeg startet på denne (som sagt, er syk og da starter man på hva som helst etter alt det man ellers ser på er ferdig 😉 ) Må si at settingen i NYC på 1800-tallet fascinerer meg, arkitekturen klærne og ikke minst de sosiale kodene på den tiden. Veldig gode skuespillere, og må si at Cynthia Nixon overrasket meg som Ada - jeg har vanligvis ikke særlig sanser for henne (forbinder henne vel egentlig kun med Sex in the City, en serie jeg ikke er så veldig fan av) og ikke minst Carrie Coon som Bertha Russel. Jeg er sikkert sent ute til "festen" iom at serien ikke er helt ny, men det nærmer seg vel en sesong 2 har jeg hørt rykter om, så noen som gleder seg til den kanskje? 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempefin serie! Jeg elsker kostymedrama, først og fremst britisk. Men denne likte jeg godt. Gleder meg til sesong 2!  :) 

• Liker 3
Skrevet

Når kommer sesong 2? Er jo lenge siden sesong 1 kom…..

Anonymkode: fc145...9e0

• Liker 1
Skrevet

Takk for tipset! 

Anonymkode: 96a52...0f9

• Hjerte 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Slutten av oktober, tror jeg det var jeg så. :) 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er heller ikke så glad i den type serie («kostymedrama fra gamle dager») men har sett denne og syns den var så gøy/bra! Visste ikke at en sesong 2 er rundt hjørnet, gøy😊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

29. oktober, leste jeg på ei amerikansk gruppe

Anonymkode: bf70e...8fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg synes den var veldig dårlig.

Anonymkode: 0e369...0f6

• 1 måned senere...
Skrevet

Skal følge med igjen fra i morgen. Synes en del av karakterene var litt overdrevne, men liker epoken og hvordan det var i New York på den tiden. 

Anonymkode: ff173...40e

Skrevet

Jeg liker denne serien veldig godt, og gleder meg til sesong 2. Dette er vanligvis ikke en type serie jeg ville vært interessert i, men akkurat denne traff meg. 

Anonymkode: 4f9ff...014

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Endelig ferdig med den nå. Litt typisk at Ada ikke kan få være lykkelig gjennom en hel episode en gang, men litt god karma hennes vei på slutten da. Og så brukte Marian to sesonger på å forstå hvem hun bør satse på... den andre frieren var riktignok hakket bedre enn den første, men hele greia med det offentlige frieriet, bruke navnte på ekskona, og ikke minst "du er jo ingen ordentlig lærer". Haff. 

Anonymkode: ff173...40e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...