AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Skrevet 14. september 2023 Jeg reagerer på hormonell prevensjon (p-piller, minipiller, p-stav og p-ring) så tenkte egentlig å forsøke kobberspiral nå etter å ha vært uten prevensjon i mange år (har kartlagt syklus og brukt kondom i de usikre periodene, men det begynner å bli slitsomt å stresse rundt det). Vi er ferdige med å få barn og mannen skal etter hvert sterilisere seg, men siden det tar tid før vi er sikre etter sterilisering valgte jeg å starte på prevensjon igjen. Siden jeg strever med store blødninger ble jeg frarådet kobberspiral og ble enig med gynekologen min om å gi hormonspiral en sjanse. Satte inn spiralen i går tidlig og våknet i dag irritabel og har skikkelig hodepine… kan jeg virkelig få bivirkninger så raskt? Isåfall, dere som har opplevd bivirkninger og likevel gitt det en sjanse, gikk bivirkningene over etter hvert? Gynekologen sa at det kunne være bivirkninger i starten, men at det ofte ga seg etter 3 mnd. Ønsker derfor erfaringer fra andre som har fått bivirkninger om det gikk over eller ikke. Anonymkode: b7b7a...2fe
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #2 Skrevet 14. september 2023 Er også kvalm og utilpass. Hadde mye menssmerter i går, men det har gått over Anonymkode: b7b7a...2fe
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #3 Skrevet 14. september 2023 Hadde vunnet vondt i magen / bekkenet en uke etterpå, men blødde i hytt og pine og noen ganger hoppet jeg over en menstruasjon. Hadde fryktelig pms på spiralen, og måtte ta den ut for å redde forholdet. Kjeftet konstant i perioder Ts Anonymkode: 791fe...90d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #4 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hadde vunnet vondt i magen / bekkenet en uke etterpå, men blødde i hytt og pine og noen ganger hoppet jeg over en menstruasjon. Hadde fryktelig pms på spiralen, og måtte ta den ut for å redde forholdet. Kjeftet konstant i perioder Ts Anonymkode: 791fe...90d Hvorfor avslutter du innlegget med «ts»? Jeg er ts 😄 Men tilbake til temaet: ga du det lang tid før du tok den ut? Frykter jeg skal reagerer likt på den som med all annen hormonell prevensjon jeg har prøvd… så håper det er noen som har opplevd forbigående symptomer. Anonymkode: b7b7a...2fe
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #5 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor avslutter du innlegget med «ts»? Jeg er ts 😄 Men tilbake til temaet: ga du det lang tid før du tok den ut? Frykter jeg skal reagerer likt på den som med all annen hormonell prevensjon jeg har prøvd… så håper det er noen som har opplevd forbigående symptomer. Anonymkode: b7b7a...2fe 🙈😀 Jeg glemte meg siden jeg har innlegg her inne Beklager🤭 Anonymkode: 791fe...90d 1
Hedda-78 Skrevet 14. september 2023 #6 Skrevet 14. september 2023 Jeg hadde bare magevondt/kramper i et døgn etter innsett. Veldig vondt! Etterpå merket jeg ingenting, annet enn at mensen ble helt borte, da.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #7 Skrevet 14. september 2023 Jeg hadde et par døgn med vondter etter innsett. Men har nå hatt år uten plager, og har knapt nok antydning til mens. (Hos meg ble PMS-humøret også mye jevnere og bedre.) Anonymkode: 5bbbe...c8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå