Gå til innhold

Har du aphantasia?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Rumle skrev (42 minutter siden):

Men, hvordan har du den på hjernen uten å høre noe?

Jeg hører som sagt min egen stemme som kauker og synger! Hehe! Stemmen min er i hodet mitt hele tiden, så jeg "hører" alltid inni hodet.

Anonymkode: 545ae...cb9

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg hører som sagt min egen stemme som kauker og synger! Hehe! Stemmen min er i hodet mitt hele tiden, så jeg "hører" alltid inni hodet.

Anonymkode: 545ae...cb9

Ok, da forstår jeg hva du mener :ler:

Skrevet

Har alltid trodd jeg har hatt en god evne til å se for meg bilder i hodet, men jeg klarer ikke for alt i verden å lage bilder i hodet på kommando, som f.eks. når jeg skal tegne/male. Jeg er helt avhengig av referansebilder når jeg skaper kunst. Jeg har alltid unnskyldt meg med at jeg er så dårlig på å tegne for frihånd, men om jeg har et bilde å se etter kan jeg tegne det rimelig realistisk helt uten noen hjelpemidler. Jeg kan klare å krote ned noen enkle bilder av mennesker uten referanser, men det er på grunn av erfaringer og ikke på grunn av livlige bilder i hodet.

Jeg drømmer i bilder klare som dagen, ofte skremmende virkelige, men er ganske dårlig på å visualisere ting i hodet i våken tilstand. Mistenker at jeg i hvertfall har et snev av afantasia.

Anonymkode: 1ba15...59c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...