Gjest Refreng Skrevet 15. september 2023 #61 Del Skrevet 15. september 2023 Om det ikke ordner seg, så kast gjerne gavekortene. Personen tapper seg selv for penger og kan fortsette gjøre det, har ikke noe med deg å gjøre. Det er ikke ditt ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #62 Del Skrevet 15. september 2023 Hva med å donere dem til en stiftelse, Stine Sofies Stiftelse? Anonymkode: d02dc...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15. september 2023 #63 Del Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (På 14.9.2023 den 2.35): Jepp. Først fikk familien en melding av den ene overgriperen hvor hun forsøkte å fremstille meg som gal. Denne fikk jeg videresendt rett før midnatt. Så dukket gave fra overgriperen opp etter det. Jeg går til behandling,ja. Jeg klarer ikke å sette grenser for familien. Får jo lyst til å spørre om de selv ville tatt imot gaver fra noen som voldtok dem som barn, men problemet her er jo at de ikke tror på meg. I deres hode har det ikke skjedd noe straffbart og de skjønner derfor ikke hvorfor jeg reagerer sånn på gavene og hvorfor jeg har angst for kontakt med overgriperne. Det er jo litt her problemer ligger. De tror meg ikke og kan ikke nok om dette. Utrolig vanskelig. Bare det at familien min svarer på meldinger og tar telefonen når overgriperne ringer syns jeg nesten er et overgrep mot meg. Har bedt de blokkere nummeret, men det nekter de. Er jo frekt å ikke svare vettu 🙄 Anonymkode: 5af26...dcf Så bra du går i behandling! Det er bra ❤️ Kan du ta med deg familien som videreformidler gaven til behandler? Slik at du kan få hjelp til å snake om grenser. Jeg vet hvor ekstremt vanskelig det kan vøre og sette grenser ovenfor familien, men det kan være de ser ting bedre om det fremlegges av noen utenfor. Jeg synes det å donere gavekortene er en veldig flott tanke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiren Skrevet 15. september 2023 #64 Del Skrevet 15. september 2023 Jeg forstår ikke at så mange mener at gavekortene burde gis bort eller brukes i denne sammenhengen. Du blir jo i praksis en tjener som skal ordne logistikk og styre med andres penger, penger til dine overgripere til hvilken nytte? Så disse ussle tusenlappene ikke blir sløst vekk? Nei, jeg vet hva jeg ville gjort. Enten nektet å motta, eller brent gavekortene. Gjerne foran familien. Slik hadde jeg signalisert at disse menneskene kaster bort disse pengene. På ingenting. Og budbringeren som får disse gavekortene, forstår at de må enten beholde disse og bruke dem selv, ellers blir de ødelagt. De valgte å involvere seg mellom, og får ta den mentale problemstillingen. Du må beskytte deg fra dette. Ved å gi det minimalt med tankevirksomhet og fokus. Det oppnår du nok ikke med løsningen du har valgt. Personlig ville jeg også gitt beskjed til familien at dersom de fortsetter å involvere seg slik de gjør- vil de kuttes ut. Dette er gift - og du blir aldri frisk ved å ta små doser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #65 Del Skrevet 15. september 2023 Spiren skrev (12 timer siden): Jeg forstår ikke at så mange mener at gavekortene burde gis bort eller brukes i denne sammenhengen. Du blir jo i praksis en tjener som skal ordne logistikk og styre med andres penger, penger til dine overgripere til hvilken nytte? Så disse ussle tusenlappene ikke blir sløst vekk? Nei, jeg vet hva jeg ville gjort. Enten nektet å motta, eller brent gavekortene. Gjerne foran familien. Slik hadde jeg signalisert at disse menneskene kaster bort disse pengene. På ingenting. Og budbringeren som får disse gavekortene, forstår at de må enten beholde disse og bruke dem selv, ellers blir de ødelagt. De valgte å involvere seg mellom, og får ta den mentale problemstillingen. Du må beskytte deg fra dette. Ved å gi det minimalt med tankevirksomhet og fokus. Det oppnår du nok ikke med løsningen du har valgt. Personlig ville jeg også gitt beskjed til familien at dersom de fortsetter å involvere seg slik de gjør- vil de kuttes ut. Dette er gift - og du blir aldri frisk ved å ta små doser. Jeg har ingen kontakt med overgriperne, men hadde jeg hatt hadde jeg glatt brent gavekortene foran dem. Men det er altså ikke en mulighet da jeg ikke tørr å nærme meg der de bor, fordi det var der overgrepene skjedde og fordi jeg risikerer retraumatisering av å møte dem. Jeg må nok bare si til familien at de får ta gavene eller kaste dem i søpla. At jeg ikke vil ha noe mer med de gavene å gjøre! Anonymkode: 5af26...dcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #66 Del Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (På 13.9.2023 den 23.45): Innviklet, men gavene kommer ikke til min bostedsadresse, men til familie av meg. De mener jeg ikke kan returnere gavene. Tror heller ikke på at jeg har opplevd overgrep. Faller på å kaste dem eller donere til veldedighet Anonymkode: 5af26...dcf Herregud, så fæl familien din er. Anonymkode: 687c2...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #67 Del Skrevet 15. september 2023 Jeg ville nok returnert det om min overgriper sendte gaver. Ellers kan du jo gi de til organisasjoner i området som kan gi det videre til folk som trenger det Anonymkode: 80fcf...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå