AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Hvorfor har man så utrolig god kjemi med noen få tro? Og har dere opplevd sinnsyk tiltrekning til noen? Jeg har møtt en via noen venner som gir meg en helt rar følelse ved øyekontakt. Det er akkurat som det går et rush gjennom hele kroppen min og jeg kjenner det fysisk som sommerfugler. Jeg er gift og kan selvsagt ikke agere på dette men det føles som en jeg har et bånd til på et vis. Klarer ikke beskrive det. Er i 30-årene og har aldri opplevd dette før. Anonymkode: 5269c...c56
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Det er helt vanlig, betyr at du er betatt. Rart du ikke har opplevd det før hvis du er gift. Anonymkode: 3341f...76a 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 Ja, har kjent det rushet, vil si det er tiltrekning/betatt/forelsket/begjær. Men med kjæresten er det akkurat slik, men i tillegg en helt underlig, og gjensidig følelse, om å høre til hverandre. Den har vært der siden sekundet vi hvilte blikket på hverande Anonymkode: 71530...3b1 2 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 Jeg opplever det for tiden, og det er en voldsomt spesiell følelse som jeg ikke har kjent på lang tid. Ble skilt for noen år tilbake, og trodde ikke at jeg skulle oppleve denne følelsen igjen. Anonymkode: 929a8...d57 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #5 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er helt vanlig, betyr at du er betatt. Rart du ikke har opplevd det før hvis du er gift. Anonymkode: 3341f...76a Dette skjedde den første gangen jeg møtte han. Har selvsagt opplevt å være betatt og forelsket før men ikke sånne følelser første gang jeg treffer noen. Det har fått 1,5 år nå og får det samme hver gang vi treffes. Anonymkode: 5269c...c56
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #6 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor har man så utrolig god kjemi med noen få tro? Og har dere opplevd sinnsyk tiltrekning til noen? Jeg har møtt en via noen venner som gir meg en helt rar følelse ved øyekontakt. Det er akkurat som det går et rush gjennom hele kroppen min og jeg kjenner det fysisk som sommerfugler. Jeg er gift og kan selvsagt ikke agere på dette men det føles som en jeg har et bånd til på et vis. Klarer ikke beskrive det. Er i 30-årene og har aldri opplevd dette før. Anonymkode: 5269c...c56 Opplever du ikke det samme med mannen din? Så utrolig trist. Jeg kunne aldri blitt sammen med noen jeg ikke har slik kjemi med. Anonymkode: 3929a...23a 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #7 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Opplever du ikke det samme med mannen din? Så utrolig trist. Jeg kunne aldri blitt sammen med noen jeg ikke har slik kjemi med. Anonymkode: 3929a...23a Som jeg skrev over her så har jeg vært forelsket før, og hadde det slik med mannen min når vi møttes også. Etter vært. Med denne mannen skjedde det første gang jeg traff han. Han er ikke over gjennomsnittet kjekk eller noe heller. Og vi hadde ikke pratet særlig mye sammen før jeg fikk øyekontakt med han og alle disse rare følelsene kom. Det føles som vi hører til hverandre fra et tidligere liv eller noe Anonymkode: 5269c...c56 2 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 14. september 2023 #8 Skrevet 14. september 2023 Har vært betatt, tiltrukket og forelsket. Men tiltrekningen jeg har til kjæresten min er noe helt annet. Vi er som magneter mot hverandre. Vi visste at vi elsket hverandre innen 1 uke. Det er en miks av rå lidenskap, dype følelser, gode samtaler hvor vi utfordrer hverandre, null drama, spill eller krangling. Alt bare flyter. Vi føler en sterk tilhørighet til hverandre. Aldri følt eller hatt det sånn med noen før.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #9 Skrevet 14. september 2023 Nei, si det. Noen er bedre match en andre? Selv har jeg vært både forelsket og betatt. Har hatt sinnsyk kjemi med en før, men det ble slutt for at han taklet dårlig fortiden min. Etter det møtte jeg en annen, som skulle bli samboeren min og gi meg 2 flotte barn. Hadde 7 år sammen. Kjente aldri på den sinnsyke forelskelsen, og var en del røde flagg, men tenkte ofte at det ville «gå seg til».. Så møtte jeg han jeg er sammen med nå, tiltrekningen var der med en gang jeg møtte han, utseendemessig var ikke han min type, men når jeg møtte blikket hans på første date, så var det som en eksplosjon inni meg. Da viste jeg det. Ikke noe drama, ikke noe styr, kan prate med han om alt, jeg deler mine innerste tanker og det kan han også, lange kvelder med vin på terrassen der vi prater om dype tema, og mindre seriøse ting. Alt bare klaffer. Det fine er at det er gjensidig, jeg har aldri følt det slik, og det samme sier han. Den kjemien vi har, den har verken jeg eller han kjent på før. Anonymkode: 20593...565 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #10 Skrevet 14. september 2023 Jrg har en intens tiltrekning, seksuell kjemi og betatthet av eksen. Vi er ekser fordi vi ikke fungerer i lengre forhold. Likevel, kroppen hans, lukta av han, sexen med han er det beste jeg noen gang har opplevd. Håper alltid på at vi vil fungere på sikt, men vi har ikke klart det hittil. Anonymkode: ab4de...899 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #11 Skrevet 14. september 2023 Jeg hadde det slik med en bekjent. Det var noe der fra første møte. Sommerfugler, begjær og en intens tiltrekning mot ham og det var visst gjensidig. Vi følte det slik selv om vi var i forhold og når vi begge var single var det alltid flørting og kontakt mellom oss. Han var langt i fra min type og det var for meg helt utenkelig å agere på disse følelsene frem til han inviterte meg på "date". Jeg tok det som en vennskapelig date siden jeg trodde han var i et forhold. Det viste seg at han hadde gjort det slutt med dama noen dager i forveien for han klarte ikke å slutte å tenke på meg og han mannet seg derfor opp til å initiere kontakt. Vi satt hjemme hos ham og snakket om løst og fast. Følelsene ble kastet på meg og vi endte opp til sengs. Jeg tenkte at dette bare skulle være en seksuell engangsgreie siden jeg ikke kunne se for meg et forhold med ham, men den seksuelle kjemien vi hadde var helt ekstrem. Et voldsomt begjær fra første stund. Nå har det gått nærmere 15 år og vi er godt gift. Begjæret og kjemien er der fortsatt. Han er utvilsomt mannen i mitt liv. Sexlivet er fortsatt helt fantastisk, selv med flere små barn. Vi er som magneter på hverandre. Føler tomhet når vi er separert og føler oss hele når vi er sammen. Det båndet vi har er vanskelig å beskrive. Anonymkode: 16863...000 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #12 Skrevet 14. september 2023 Har opplevd det 3 ganger i mitt liv. Har endt opp med en sterk forelskelse alle gangene. Anonymkode: 7ddd2...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #13 Skrevet 14. september 2023 Ikke vet jeg, men men lykke til med det. Jeg har opplevd det tre ganger selv og det er ikke noe i livet som har gjort meg mer ulykkelig. ☠️ Anonymkode: 857fd...4fb 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #14 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette skjedde den første gangen jeg møtte han. Har selvsagt opplevt å være betatt og forelsket før men ikke sånne følelser første gang jeg treffer noen. Det har fått 1,5 år nå og får det samme hver gang vi treffes. Anonymkode: 5269c...c56 Tror ikke jeg har vært sammen men en der jeg ikke fikk en spesiell følelse første gang jeg møtte dem, inkludert nåværende kjæreste som jeg møtte på nett. Anonymkode: 3341f...76a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #15 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som jeg skrev over her så har jeg vært forelsket før, og hadde det slik med mannen min når vi møttes også. Etter vært. Med denne mannen skjedde det første gang jeg traff han. Han er ikke over gjennomsnittet kjekk eller noe heller. Og vi hadde ikke pratet særlig mye sammen før jeg fikk øyekontakt med han og alle disse rare følelsene kom. Det føles som vi hører til hverandre fra et tidligere liv eller noe Anonymkode: 5269c...c56 Ærlig talt. Ikke lur deg selv. Anonymkode: b47fd...749
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #16 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ikke vet jeg, men men lykke til med det. Jeg har opplevd det tre ganger selv og det er ikke noe i livet som har gjort meg mer ulykkelig. ☠️ Anonymkode: 857fd...4fb Jeg har også opplevd dette tre ganger. Har endt opp i en grusom kjærlighettsorg hver gang😥 Anonymkode: 741a9...15f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #17 Skrevet 14. september 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor har man så utrolig god kjemi med noen få tro? Og har dere opplevd sinnsyk tiltrekning til noen? Jeg har møtt en via noen venner som gir meg en helt rar følelse ved øyekontakt. Det er akkurat som det går et rush gjennom hele kroppen min og jeg kjenner det fysisk som sommerfugler. Jeg er gift og kan selvsagt ikke agere på dette men det føles som en jeg har et bånd til på et vis. Klarer ikke beskrive det. Er i 30-årene og har aldri opplevd dette før. Anonymkode: 5269c...c56 Kjemi er et kvinneord for seksuell tiltrekning. Det blir mye enklere om dere slutter å bruke ordet kjemi, og heller bare kaller det for det det er. Anonymkode: 630fc...004
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #18 Skrevet 14. september 2023 Jeg tror det er greit å huske på at vi er mer påvirket av instinkter enn vi liker å tro. Det er ikke dermed sagt at vi må agere på instinktene, og det kan være lurt å være bevisst på at man fremdeles har et valg. En sånn umiddelbar "kjemi" handler i bunn og grunn om nettopp kjemi. Det er feromoner og signaler som underbevisstheten oppfatter. Kanskje deres genetiske materialer er ekstra kompatible? Anonymkode: 480ba...db4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #19 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjemi er et kvinneord for seksuell tiltrekning. Det blir mye enklere om dere slutter å bruke ordet kjemi, og heller bare kaller det for det det er. Anonymkode: 630fc...004 Kjemi = seksuell tiltrekning + match i personlighet. Anonymkode: 3341f...76a 3
Gjest Hoia Skrevet 14. september 2023 #20 Skrevet 14. september 2023 Hvis det er så voldsomt, kan det være tegn på ubalanse hos deg. Tegn på psykiatri er at du går ut av ditt gode kjønn-skinn, fordi du er så forelsket. Men vanlig forelskelse er bare sunt. En vanlig, god følelse. Jeg hadde masse av slike forelskelser da jeg var yngre, men nå er de litt mer balanserte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå