AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Mitt barn er fire mnd og snur seg fra rygg til mage- og gjort dette lenge. Snur seg ikke like godt fra mage til rygg. Baby liker å sove på magen og kan da sove godt. Problemet er at noen ganger legges hodet med nesa rett ned i madrassen 😩 vi snur hodet til siden da vi har henne under oppsyn under søvn, men på natten kan jeg ikke gjøre det! Hva gjør jeg? Kan ikke hindre at hun snur seg. Kan jo ikke sitte våken hele natten heller. Snur alltid rygg (eller prøver) når jeg legger meg, men våkner da lett også. Tar i mot all råd og tips. Takk. Anonymkode: 64cc3...b6b
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Hvis barnet snur seg selv fra rygg til mage, er det på en måte ingenting man kan gjøre. Man skal legge barnet på rygg, når det legges og evt snu hodet litt - men man kan ikke ligge våken og overvåke det, og man vekker barnet om man skal snu det hver gang det snur seg selv. Anonymkode: fd56d...f8b 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 De kan sove på magen når de snur seg der selv. Fikk beskjed at det gjorde ingenting om de ikke klarer å snu seg tilbake. Mi gråt når hun ville endre stilling på natt, og da snudde jeg henne på rygg igjen Anonymkode: 87e9d...098
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #4 Skrevet 14. september 2023 LUB sier vel at man skal legge dem ned på ryggen, men la dem sovestilling velge selv dersom de snur seg. Jeg husket jeg stresset over at de hadde vel ikke bedt oss fortsette å legge dem ned på ryggen etter at de hadde lært å snu seg hvis mageleie var akkurat like trygt. Men i hvert fall, vår eldste sov bare på magen fra hun bar rundt 3,5 mnd. Hun snudde seg i det hun traff madrassen. Og hun kunne også godt legge seg til med fjeset rett ned i madrassen. Jeg måtte bare sende bort tankene om at det kanskje kunne være litt mer utrygt, og innse at sovestilling var blitt blant det første i livet vesla valgte helt selv. Anonymkode: 40f4d...17d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå