Odasol Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 (endret) .. Endret 13. desember 2023 av Odasol
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Tror du er problemet. Du må slutte å la magefølelsen din styre livet ditt. Anonymkode: a1fc3...7f6 4 1
Odasol Skrevet 13. september 2023 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2023 Å? Så magefølelsen min tar feil ? Og er det ikke noe som skurrer ?
myMa Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 Det virker som du analyserer absolutt alt. Du må bare slutte før du blir fullstendig gal. La fortid være fortid. Om du har tilgitt han for at han løy til deg ang eksen så må du bare glemme det. Alle forhold lever sitt eget liv. Du kan ikke sammenligne dere med hans tidligere forhold. Vær heller ærlig på hva du ønsker og trenger i forholdet i stede for å (over)analysere alt han gjør. 9 1
myMa Skrevet 13. september 2023 #5 Skrevet 13. september 2023 Odasol skrev (7 minutter siden): Men når jeg spurte om han kysset eksen mere, så svarte han meg ikke og responderte med oppgitthet Selvfølgelig blir han oppgitt. Du oppfører deg helt psyko sjalu. 5 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 (endret) Hvorfor sammenligne deg med eksen? Så er jo det kjærlighets språket deres. Om det er veldig ulikt? Å grave om hvordan han var med eksen er iallefall helt på trynet. Endret 8. november 2023 av WhisperingWind
Andro Skrevet 13. september 2023 #7 Skrevet 13. september 2023 Min første umiddelbare reaksjon er at du bruker mye ord på lite innhold, har et dårlig språk og virker usikker og umoden. Du er ikke så gammel? Er han eldre enn deg? Det forholdet han hadde før; det er over. Ikke sammenlign deg med det. Dere har deres greie, og det er der du må jobbe. Forholdet har mange dårlige tegn, som jeg synes at du skal tenke på og ta tak i: - Han sammenligner deg med X-en, og det er kanskje for at du skal kjenne deg usikker, og være redd for å falle gjennom. Da prøver du mer, tåler mer, og han kan slippe unna med å være litt plagsom og ikke gi deg bekreftelser. - Vi som er voksne trenger ikke veldig mange meldinger, og analyserer ikke hvorfor folk bruker de ene eller andre emojis. Det betyr ingenting for hva vi føler, og sier ingenting om hva andre betyr for oss. Det kan bli masete. -Han oppfører seg ikke som en kjæreste som vil vedkjenne seg deg. Han vil ikke at du skal prege hjemmet hans eller at han skal se opptatt ut i sosiale medier; han vil virke tilgjengelig for andre. - Han overlater reising og besøk til deg, men er lat hjemme hos seg selv, uten å ville gå inn i ditt miljø. Han er ikke særlig interessert i selve deg og livet ditt, men det er kjekt at han har deg tilgjengelig i helgene. - Han er emosjonelt utilgjengelig for deg, gir lite kjærtegn, kompliment og bekreftelser. Det gjør deg nervøs og usikker. - Du plager ham med å spørre ham ut om tidligere jenter, og hva de gjorde sammen. Ikke gjør det. - Han har nølt med å gå inn i et forhold med deg, og er fortsatt ikke ivrig. Jeg tror ikke at han mener så mye med det. Du må ta en skikkelig prat, og være klar over - hva forholdet skal være for deg - hva du ønsker deg - hva du føler for ham - hva du forventer av ham - hva du savner - men også hva du ser for deg om han ikke kan gi deg trygghet Dine følelser og behov er like gyldige som hans, men det virker som du tøyer deg for å tekkes ham og er litt selvutslettende 3 8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #8 Skrevet 13. september 2023 Odasol skrev (28 minutter siden): Hei. Jeg og kjæresten har vært sammen i snart 1 år. Før det var vi fuck friends i over ett halvt år. Greia er at jeg har en sånn sterk magefølelse på at eksen betydde mere og en magefølelse på at han var mer kjærlig mot henne. Vi bor ikke sammen, og har avstand på underkant av 2 timer. Vi møtes hver uke. jeg veit ikke hvordan jeg skal forklare magefølelsen min, men for eksempel så kysser vi lite da han ikke er så glad i det. Han liker å bli stryket på og tar i perioder mye på puppene mine når vi lager mat etc. Han stryker omtrent aldri på meg. Han spør ofte om jeg kan snu meg mot han i senga så vi ligger med ansikt mot hverandre. Ligger aldri i skje da han er veldig varm av seg. Vi har omtrent sex hver gang vi møtes. Han liker ikke kliss klass meldinger som god natt, hjerter, go gutten min osv. Det morsomme er at når vi var fuck friends så sendte han natta meldinger, antageligvis da til andre jenter å på den tiden - kanskje derfor jeg fikk det. Han kommenterer sjeldent ting jeg gjør i hjemmet hans, eks hvis jeg bytter på pynte tingene, kjøper nye ting og tatt med no hjemmefra. Så om han ser det veit jeg ikke alltid. Jeg opplever at vi er kjærester når vi er sammen. Men når vi ikke henger sammen så føler jeg ikke mye på det. Da vi ringes sjeldent og kommunikasjonen er på snap. Han reagerer hvis jeg er stille. Men vi spør aldri hva en har gjort, om går bra, om har hatt en bra dag osv. Også lite kjærlige meldinger/snapper. Jeg tørr ikke å sende så mye da han har sagt at han ikke orker kliss klass. Han bruker mye den gamle smilyen med to prikker og en bua mund- det vi brukte før smilyene kom. sjeldent gang får jeg smilye med hjerter. Jeg veit at han og eksen hadde ikke sex hver gang de møttes fordi hun hadde lav sexlyst pga prevensjon. Han som har sagt det. jeg veit også at hun tok med sine pynteting til han, når hun skulle bytte ut hos seg selv, og at hun var opptatt av interiør hos seg selv. Han som har sagt det. jeg veit at han ringte hun den gangen det gikk noe dritt med bilen hans, det han gråt i telefonen. Han som har sagt det. jeg veit at hun har skrevet en nusselig kjærlig og koselig lapp til han med «hei pus» og hjerter. Fordi jeg fant den i en skuff. jeg veit han har bilder/videoer av hun på tlf som er lagret fra snap og tatt med kamera, da jeg så det når han har skulle vist meg noe annet eller han selv har vist meg det. Det virker som han ikke ser at jeg har tatt med pynte tingene mine, men han la merke til at hun gjorde det? Han tar sjeldent bilder og videoer av meg som han sender på snap eller tar med kameraet, men han gjorde det med hun? Han ringer meg sjeldent og veit faktisk ikke om han hadde ringt meg å gråti i tlf over bilen som han gjorde til hun. Han liker ikke kliss klass og mye kyssing. Og hvis de hadde lite sex- hva slags nærhet hadde de da? Og noe må de jo ha hatt siden hun følte for å skrive en lapp med «hei pus» og hjerter… jeg hadde ikke følt eller turt å gjøre det når jeg får den responsen jeg gjør, så da må jo han ha gitt hun annen respons ?? han snakker flere ganger om hun også. veit at han skulle se på skolen hun skulle begynne på, veit faktisk ikke om han hadde gjort det med meg. Riktignok så hadde de kun 30 min avstand fra hverandre, men allikevel. han sa at han var sjeldent hos hun også og at de bodde nærmere hverandre. meg har han aldri sovet hos og vært få ganger hos meg. Han har ikke møtt mine venner, og han sa da at han kun hadde møtt par av vennene til eksen. Han har liksom sagt at han ikke møtte familien til eksen så mye før han møtte min, og at han var lite hos eksen samt møtte få venner av eksen. Men når jeg spurte om han kysset eksen mere, så svarte han meg ikke og responderte med oppgitthet. Jeg er sjeldent på TikTok og legger ikke ut noe. Men jeg fulgte han og ble lei da han ikke fulgte meg tilbake etter mange mnd. Han fulgte eksen og masse sex kvinne profiler. Jeg er ikke sjalu, men føler meg såret og at jeg ikke er like mye verdt for han. jeg har sagt til han at jeg ikke føler meg noe særlig spesiell og da svarte han at kanskje de andre jentene hadde også følt det samme. han og eksen hadde gjort det slutt 3-4 mnd før vi begynte som fuck friend. Hun som slo opp. Han har også sagt at han prøvde å date ei jente like før han å jeg møttes, ei jente han hadde datet før- der han ville se om det kunne bli noe. Men når han å jeg ble fuck friend like etter og jeg viste interesse så sa han nylig til meg at på den tiden så ville ikke han ha kjæreste… og da tenker jo jeg på hu jenta han møtte noen ganger for å se om kunne være noe- da ville han i ett forhold eller ? Det var da 1-2 mnd etter bruddet til han å eksen. Men når jeg kom inn i bildet like etter så ville han ikke ?? Føler liksom at jeg ikke er noe wow for han. Er noe som skurrer, eller ?? han reiste også på ferie med eks kjæresten i den perioden han å jeg var fuck friend. Han sa de reiste som venner å at det ikke var for at det skulle bli noe. Han la det frem på en måte som at han ikke kunne reise på ferie med meg på den tiden da jeg hadde følelser og han ville ikke inn i ett forhold… men å reise på ferie med eksen 7 mnd etter bruddet gikk fint ? Han sa at de hadde sex på ferie turen men ikke etter den ferie turen. Han lyvde og sa han reiste med en kompis på den tiden. Fikk nylig vite at det ikke var kompis men eksen. Hvordan ser dere dette sånn utenfra ? Dette er ikke magefølelsen din, dette er en usikkerhet og dårlig selvfølelse du har iboende i deg. Magefølelse = intuisjon. Tror du har misforstått hva forskjellen på magefølelsen og andre følelser er . Anonymkode: fa2fe...cbf 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #9 Skrevet 13. september 2023 Jeg er enig i at han ikke virker spesielt forelsket i deg. Ingen grunn til å reise to timer for det labre forholdet der.Går dere på vgs? Finn deg en gutt på din egen skole heller. Anonymkode: 9c8c7...af2 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #10 Skrevet 13. september 2023 Jeg tror det blir bedre hvis du er mindre opptatt av hva han liker og ikke liker, og heller er tydelig på hva du selv ønsker av et forhold. Ikke med spørsmål om det kan bli slik, men beskjed om at det har du behov for. Glem eksen, glem å sammenlikne deg med noen. Du er den du er og mer enn god nok! Og du - la være det med pynteting og slikt. Sett heller krav om at du vil ha kontakt mellom hver gang dere møtes & at du vil at han skal involvere seg med familie og venner. Dersom han er interessert, så vil han forsøke å imøtekomme deg på noe av dette. Anonymkode: e274b...dd8 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #11 Skrevet 13. september 2023 En skal ikke undervurdere magefølelsen, den følelsen en får når noe ikke er helt bra. Jeg kjenner ham selvsagt ikke, og han får ikke fortalt sin versjon, men han virker litt uinteressert etter det du forteller. Som om han ikke er så redd for å miste deg, tar deg bare som en selvfølge. Men du bør legge bort tanken på eksen hans. Som flere andre skriver, så er forhold ulike, du og han har deres forhold, hva han gjorde med tidligere damer, bør du bare la ligge. Dere er kanskje ganske unge, og hvis han bare får deg til å kjenne deg usikker og ikke føler at han er så forelsket i deg, skulle du kanskje la ham gå. Anonymkode: 022ce...ac9 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #12 Skrevet 14. september 2023 Jeg tenker at istedenfor å analysere hva ekskjæresten gjorde og hvordan han muligens oppførte seg med henne, så må du finne ut om dette forholdet fungerer for deg. Det spiller ingen rolle egentlig hvordan han var i forrige forhold, får du for lite kjærlighet må du kommunisere det og/eller gå videre. Still krav og se hva som skjer. Anonymkode: e6d86...e18 1 1
Sander33 Skrevet 14. september 2023 #13 Skrevet 14. september 2023 Magefølelsen din sier at du ikke stoler på han. Dette får deg til å analysere alt mulig. Og jeg hadde ikke helt stolt på han ut fra det du forteller. 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #14 Skrevet 14. september 2023 Dette hadde ikke jeg orka. En mann som ikke vil kysse, ikke gir deg nærhet og sånn - nei takk. Det virker på meg som om du er litt sånn mellomstasjon for han. Han virker ikke særlig gira utfra det du forteller. Du kan jo snakke med han og si hva du trenger og hva du ønsker i et forhold, og blir det ikke bedre så kan du gå og finne noe myyye bedre! 2 timers avstand og få så lite?? Nei takk. Boy, bye! Anonymkode: 47526...4e4
Odasol Skrevet 15. september 2023 Forfatter #15 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (På 14.9.2023 den 0.01): Jeg er enig i at han ikke virker spesielt forelsket i deg. Ingen grunn til å reise to timer for det labre forholdet der.Går dere på vgs? Finn deg en gutt på din egen skole heller. Anonymkode: 9c8c7...af2 Så han virker ikke noe særlig forelsket ? Vi er 31 år. Syntes dette er så vanskelig jeg skolen var videreutdanning på høgskolen
Odasol Skrevet 15. september 2023 Forfatter #16 Skrevet 15. september 2023 Sander33 skrev (På 14.9.2023 den 18.38): Magefølelsen din sier at du ikke stoler på han. Dette får deg til å analysere alt mulig. Og jeg hadde ikke helt stolt på han ut fra det du forteller. Hvorfor hadde ikke du stolt på han da? Jeg syntes dette er fryktelig vanskelig
Odasol Skrevet 15. september 2023 Forfatter #17 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (På 14.9.2023 den 13.38): Jeg tenker at istedenfor å analysere hva ekskjæresten gjorde og hvordan han muligens oppførte seg med henne, så må du finne ut om dette forholdet fungerer for deg. Det spiller ingen rolle egentlig hvordan han var i forrige forhold, får du for lite kjærlighet må du kommunisere det og/eller gå videre. Still krav og se hva som skjer. Anonymkode: e6d86...e18 Hvordan da? Hvordan stille krav?
Odasol Skrevet 15. september 2023 Forfatter #18 Skrevet 15. september 2023 WhisperingWind skrev (På 13.9.2023 den 21.55): Hvorfor sammenligne deg med eksen? Kjæresten min er ikke som med meg som med ekser. Ikke jeg heller. Vi er noe nytt og annerledes. Men han sender meldinger gjennom dagen. God morgen og godnatt og i mellom. Han viser at han bryr seg og når vi er sammen viser han at han er glad i meg. Så er jo det kjærlighets språket deres. Om det er veldig ulikt? Å grave om hvordan han var med eksen er iallefall helt på trynet. Jeg får ikke god morgen og godnatt meldinger. Når jeg etterlyste det fikk jeg beskjed at det fikk jeg ikke. Han likte ikke sånt.. Men han sendte meg det i flere mnd når vi var fuckfriend. Meldingene igjennom dagen er ikke store greier, mye random snap. Og veldig lite kommunikasjon. Han kommenterer mine snap sjeldent.
Odasol Skrevet 15. september 2023 Forfatter #19 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (På 14.9.2023 den 18.46): Dette hadde ikke jeg orka. En mann som ikke vil kysse, ikke gir deg nærhet og sånn - nei takk. Det virker på meg som om du er litt sånn mellomstasjon for han. Han virker ikke særlig gira utfra det du forteller. Du kan jo snakke med han og si hva du trenger og hva du ønsker i et forhold, og blir det ikke bedre så kan du gå og finne noe myyye bedre! 2 timers avstand og få så lite?? Nei takk. Boy, bye! Anonymkode: 47526...4e4 Skal jeg spørre han om jeg er en mellomstasjon ? Det er jo nærhet og kyssing. Hvordan skal jeg si ting? Hvordan veit jeg hva som er lite i ett forhold? Aldri hatt fast kjæreste før.
Odasol Skrevet 15. september 2023 Forfatter #20 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (På 14.9.2023 den 0.18): En skal ikke undervurdere magefølelsen, den følelsen en får når noe ikke er helt bra. Jeg kjenner ham selvsagt ikke, og han får ikke fortalt sin versjon, men han virker litt uinteressert etter det du forteller. Som om han ikke er så redd for å miste deg, tar deg bare som en selvfølge. Men du bør legge bort tanken på eksen hans. Som flere andre skriver, så er forhold ulike, du og han har deres forhold, hva han gjorde med tidligere damer, bør du bare la ligge. Dere er kanskje ganske unge, og hvis han bare får deg til å kjenne deg usikker og ikke føler at han er så forelsket i deg, skulle du kanskje la ham gå. Anonymkode: 022ce...ac9 Skal jeg spørre om han tar meg som en selvfølge ? Om han er redd for å miste meg? Hvordan veit jeg at det er magefølelse og om den har rett ? Grunnen til at jeg tenker på hvordan han var med eksen er fordi jeg lurer på om han gjorde de tingene han ikke gjør med meg, med dem. Vi er 31 år gamle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå