Anonym1002 Skrevet 14. september 2023 #41 Del Skrevet 14. september 2023 Har en gammel cr-v 2006 og riktig, 4wd starter ikke før forhjulene mister grep. Men slik er dessverre nesten alle 4wd biler blitt i dag. Ellers en holdbar bil uten store problemer og lite rust. Tror du en 18 år gammel elbil vil være like bra om 18 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #42 Del Skrevet 14. september 2023 23 hours ago, Warg said: En grei måte å sondere markedet på er å bruke søkefunksjon på Finn.no Jeg ville valgt bilmerker med lite fjas og elektronikk : Volvo, Kia, WV, Toyota kanskje Honda + årsmodell 2017 eller nyere + km under 80.000 + 4x4 + pris under 300.000 Ser med en gang at Toyota Prius, WV Caddy og WV Golf dekker kriteriene dine. Det snek seg også inn en 2018 WV T-roc 150tdi 2l som ser veldig spennende ut men som egentlig bare er en høy golf. Alle er trygge valg, men jeg hadde tatt en tur på bilforretningen og prøvekjørt før du tar noen valg. personlig så anbefaler jeg Volvo v70 eller Kia sportage. Alle biler 2017+ har mye elektronikk Anonymkode: ce7d0...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 15. september 2023 #43 Del Skrevet 15. september 2023 (endret) BMA skrev (16 timer siden): Ok ok.. Fakta er at vi er midt oppe i det største teknologiske skiftet i historien..og jeg mener midt oppe i. Når støvet legger seg på slutten av dette 10året vil de fleste bilprodusenter du kjenner navnet på være borte, energi eller strøm om du vil kommer til å være sol/ vindkraft/ batterilagring over hele kloden og strøm vil være nesten gratis.. Alt som går på diesel/ bensin i dag vil være elektrisifert muligens med unntak av langdistansefly..men bare muligens.. Og jeg mener ALT..langtransport, busser, gravemaskiner, alt av landbruksmaskiner og mye mer og utelukkende pga pris og fordi det er bedre produkter enn fossile.. Skiftet kommer til å gå lynraskt fordi prisen for å drifte f.eks en elektrisk lastebil vil være så mye lavere at dieselbiler ikke kan konkurrere og vil forsvinne i den takten produsentene klarer levere eltrailere.. Byene våre får robottaxier, folk vil ikke gidde å eie bil lenger fordi robottaxi blir så billig og anvendelig at bilhold blir meningsløst..google Baidu. Ingen incentiver er egentlig nødvendige. Og hvordan vet jeg dette?...Fordi alle grafer over salg, markedspenetrasjon og prisutvikling peker dit..absolutt alt av dokumentasjon jeg finner peker mot samme sted...og alt dette vil skje i dette 10året. dett er jo ikke helt riktig, selv de som i dag produserer elbiler i toppsjiktet, som tesla sier at elektrisk ikke er fremtiden, de snakker om ekstremt mye annet som er bedre og de forsker på dette med full styrke! Løsninger som kanskje omfatter det ukjente i dag, thorium, nitrogen, lng, hydrogen, duelfuel løsninger osv osv er det stort fokus på, ikke bare i bilindustrien, ikke elektrisk slik vi kjenner det i dag.. - at du henger så fast i dette tyder på at du kanskje ikke er så oppdatert som du selv ønsker fremstå men heller farget av et midlertidig skritt på veien mot et skifte. Dessuten, verden utenfor Norge har et mye større fokus - og som vi alle vet vil Norge strekke seg langt for å være "best" i en slik sammenheng, så det er bare et spørsmål om tid før vi ser at dette skiftet går bort fra elbiler, noe som ved kjappe google søk er tydelig for enhver som ikke er fastlåst i fokus på at el er fremtiden ene og alene. Endret 15. september 2023 av Carrot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 15. september 2023 #44 Del Skrevet 15. september 2023 Carrot skrev (5 timer siden): Løsninger som kanskje omfatter det ukjente i dag, thorium, nitrogen, lng, hydrogen, duelfuel løsninger osv osv er det stort fokus på, ikke bare i bilindustrien, ikke elektrisk slik vi kjenner det i dag.. Nå er vel thorium aktuell som brensel sammen med uran i forhold til å produsere strøm. Hydrogenmotor krever for øvrig tre ganger så mye energi for å flytte f eks en bil i forhold til elektrisitet. Hydrogen kan også benyttes som batteri i forhold til strømproduksjon. Selvsagt kan hydrogen produseres av naturgass. Nitrogen er spennende. Første nitrogenmotor ble vel laget i 1899. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #45 Del Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (På 14.9.2023 den 22.02): Om CR-V sitt driftssystem: Dette er en ganske godt kjent utfordring med CR-V blant bilnerder. Anonymkode: e776a...d7f kjenner meg ikke kjent i den videon der. Helt sykt hvor bra firhulstrekken har funket for meg hver vinter. Det vanskeligste veiene på rent isføre har den kommet rett opp mens de aller fleste biler spinner.... har en 2007 diesel, kanskje generasjonen senere var dårligere? Anonymkode: cc7ca...0b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 18. september 2023 #46 Del Skrevet 18. september 2023 Ryddet for avsporinger. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peterpan91 Skrevet 19. september 2023 #47 Del Skrevet 19. september 2023 Anbefaler Subaru Outback. Driftssikre biler med lite feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #48 Del Skrevet 19. september 2023 Har hatt en Toyota Rav4 og var veldig fornøyd med den. Nå har jeg er VW Tiguan, 4-hjulstrekk, og er med fornøyd med den enn med Toyotaen. Bedre kjørekomfort, mindre støy og bedre plass i baggasjerommet. På jobb har vi en Hyundai hybrid SUV, av noe slag. Den er helt super Koster mye mer enn mine biler gjør, men hadde jeg hadde råd ville jeg kjøpt en slik Anonymkode: 14c7d...f6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå