Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig utdannet til sommeren, og lurer derfor på når jeg bør begynne å søke på stillinger.

Når bør søknadsfristen være for at det kan være aktuelt for meg? F.eks: Hvis søknadsfristen er et par måneder før jeg er ferdig utdannet, er det for lang tid? Noen ganger står det når for eksempel vikariater begynner, men dette er som regel ikke tilfelle ved faste stillinger.

(Å sende rundt såkalte "åpne søknader" er ikke aktuelt for meg)

Takk for svar hvis jeg får noen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om søknadsfristen er før du er ferdig så kan du f.eks skrive at du kan tiltre rett etter eksamen. F.eks om helg og ettermiddagsjobbing er mulig å kombinere så kan du skrive at du kan ta på deg ekstravakter for å bli kjent med stedet frem til du er ferdig med eksamen. Jeg ville vel ikke søkt på stillinger som skal ansettes mer enn to mnd. før du er ferdig men fra to mnd er greit tror jeg. Så får det være opp til bedriften.

Skrevet

Hvis du kan begynne å jobbe fra 1. juni, ville jeg begynt å søke i februar.

Skrevet

"Vanlige folk" i jobb har jo ofte 3 mnd oppsigelsestid, så du kan fint begynne å søke på stillinger i alle fall tre måneder før du er ferdig.

Gjest Gjest_Kaja_*
Skrevet

Hos oss er alle som skal begynne på forsommer-høst i boks før påske, så det er ingen grunn til å vente. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...