Gå til innhold

Hevngjerrig familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er min historie jeg gjerne ønsker og dele men er veldig personlig. 

Jeg kommer fra en dårlig familie, hadde en barndom som inneholdt grov omsorgsvikt, vi er mange søsken og nesten alle har blitt helt ødelagte pga barndommen sin, jeg er den eneste av oss som faktisk har jobba med meg selv, gått i terapi og fått hjelp så jeg kan fungere, jeg har kommet langt i livet har fått barn og aldri vært på et bedre sted med meg selv enn hva jeg er nå. Desverre gjelder ikke dette søsknene mine, de har mange diagnoser og to av mine søsken har barn, de skulle aldri hatt det da begge er helt uta for og klarer ikke ta vare på dem rundt seg, og desverre har de funnet seg partnere som er minst like uta for viss ikke mer. Jeg følger opp alt i livet mitt og er en veldig god forelder for mine barn, dette er dem veldig misunnelig på og vil straffe meg, til tross for at jeg alltid har stilt opp for dem så de har sendt bekymringsmelding på meg fordi jeg ikke vil ha dem i mitt liv, jeg kan ikke stå inne for dems oppførsel og nekter og støtte dem og hvordan de er mer. Ingen av dem kan stå i en jobb eller fungere i samfunnet, ene har en partner som er totalt ustabil og veldig aggressiv mens andre har en partner som er veldig upassende i oppførsel. Jeg har aldri sendt en bekymringsmelding på dem da jeg vet at det blir en kamp jeg må stå i og alt jeg prøver på er og fokusere på mitt liv og mine barn og at de skal la oss være i fred men det gjør dem ikke, og jeg har rådført meg med riktige folk rundt denne situasjonen og de fleste sier jeg bare burde flytte vekk men da føler jeg at de vinner, hvordan få noen til og slutte og plage deg og være så opphengt i vårt liv? Har andre søsken også men de sliter så mye psykisk at de ikke er noe hjelp med dem, samme gjelder mine foreldre 

Anonymkode: 2a42e...765

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt å gå no contact? Bare alltid snu deg bort når de tar kontakt. Være opptatt, signalisere at du ikke ønsker å omgås dem? Sette på sperret anrop. Kutte ut så vise trynet på FB osv.

Anonymkode: a4a58...63f

• Nyttig 1
Skrevet

Du burde i hvertfall øve deg på å skrive norsk ordentlig. 

Anonymkode: f22c1...5d6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan jeg, men kan du øve deg på og ikke kommentere tull da eller? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du forsøkt å gå no contact? Bare alltid snu deg bort når de tar kontakt. Være opptatt, signalisere at du ikke ønsker å omgås dem? Sette på sperret anrop. Kutte ut så vise trynet på FB osv.

Anonymkode: a4a58...63f

Funker dårlig prøvd det 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Øv deg på høflighet når noen har vansker.

Anonymkode: 937a9...e81

• Liker 3
Skrevet

Hvis du kunne tenke deg å bo på et annet sted, og du vurderer at barna kan takle en overgang, så ville jeg flyttet. Ville ikke tenkt at «de vinner». Ville heller tenkt på at du prioriterer livskvaliteten til deg og dine nærmeste ❤️ 

• Liker 2
Skrevet

Hva sier barnevernet da? Kan du ikke fortelle dem hvordan de er når dere snakker om bekymringsmeldingen? Du kan jo tipse dem anonymt og fortelle generelle ting og ikke bare ting som familien er klar over!

Anonymkode: 7815b...be8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...