AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Jeg er nok en mer stille person enn de fleste av mine kollegaer. Jeg babler ikke, jeg er rolig og gir konkret info. Jeg tøyser og ler ikke under møter som mange av mine andre kollegaer gjør. Jeg er ikke komfortabel med settingen. Jeg liker derimot gjerne å snakke en til en med foreldre, da kan jeg slippe meg løs og tulle. Ååh, føler nærmest jeg er autist eller slike møter. Når alle andre ler og snakker en foss. Virker som alle andre kolleger og foreldre elsker det, selv møter som varer tre timer! Er jeg den eneste? Anonymkode: 82c04...cee
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Foreldremøter er grusomt! Liker å snakke med en liten gruppe foreldre (har ca.7-10 som kommer fra min avdeling) men ikke foran hele barnehagen når man skal si noe generelt, eller om sin avdeling. Anonymkode: 61ef8...836
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Foreldremøter er grusomt! Liker å snakke med en liten gruppe foreldre (har ca.7-10 som kommer fra min avdeling) men ikke foran hele barnehagen når man skal si noe generelt, eller om sin avdeling. Anonymkode: 61ef8...836 Takk, kanskje jeg ikke har autisme da🤣 Anonymkode: 82c04...cee
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 Jeg er en av de som babler og ler, men er alltid skikkelig nervøs og hadde jeg hatt valget så hadde jeg glatt latt være. Likevel så vet jeg at jeg innehar mye kompetanse om tilknytning, relasjonsbygging og hva som er viktig for de aller minste når de begynner i bhg at det ville bli feil å ikke si noe, eller overlate det til en med mindre kompetanse enn meg. Anonymkode: e908a...62e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Skrevet 13. september 2023 Jeg prøver å si det som er viktig, holder meg til planen og ordlegger meg slik at alle foreldre har mulighet til å forstå det. Jeg kan godt bruke humor, men snakker helst ikke lengre enn jeg må, fordi det er greit å ikke sløse med folks tid - hverken foreldrenes eller kollegaenes. Dersom foreldrene er veldig aktive og har mange spørsmål, så er det noe annet. Jeg synes det er en uting å dra møter ut lengre enn nødvendig med pjatt. Jeg har fem barn og har sittet på mangt et foreldremøte både på privaten og i yrkessammenheng med folk som: 1. er unødvendig glad i å høre sin egen stemme. 2. er livende redd for å ikke virke aktive og deltagende om de ikke snakker langt og lenge om ting man kunne brukt fem minutter på. 3. Tror det er et tegn på intelligens dersom man alltid stiller kritiske spørsmål og lager problemstillinger over små detaljer som de egentlig er ansvarlige for å løse selv, noe som igjen gjør at det blir svært klart for de fleste andre at de ikke har helt peiling på hva de snakker om, eller at de er både storforlangende, selvopptatte og hjelpesløse på en gang. ..jeg har nummer 4,5 og 6 også, men jeg orket rett og slett ikke å skrive så langt. Anonymkode: ae65a...608 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 Som forelder må jeg bare si at jeg setter stor pris på foreldremøter som IKKE varer i tre timer med fjas og prat… Anonymkode: 4685b...0da 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå