AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Heisann! Jeg skal til legen på grunn av noe jeg tror er jernmangel. Men det gjør meg sliten, og da gråter jeg lett. Har veldig lite lyst til å gråte foran legen. Har dere noen tips slik at jeg slipper det? Bare det å si "jeg er sliten", gjør at jeg får tårer i øya. På forhånd takk. Anonymkode: b31b0...963
Sofakona Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Hvorfor skal du ikke gråte. Kan det være at du sliter med depresjon? Eller et du sliten for at du må til lege 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 Hjelper det ikke å tenke på hvor teit det er å gråte på grunn av jernmangel når andre legen møter i løpet av dagen har kreft, hjerteproblemer, sliter med dyp sorg eller psykiske vansker? Anonymkode: b296b...364 2 2
livvvi Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 (endret) Tenk på noe annet, bare snakk. Endret 13. september 2023 av livvvi
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Skrevet 13. september 2023 Hva med å ta jern..? Anonymkode: 44629...3c8 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hjelper det ikke å tenke på hvor teit det er å gråte på grunn av jernmangel når andre legen møter i løpet av dagen har kreft, hjerteproblemer, sliter med dyp sorg eller psykiske vansker? Anonymkode: b296b...364 Det der ville ikke hjulpet meg i hvertfall. Hvis jeg var sliten og i sårbart humør og begynte å tenke på kreft og død ville jeg i hvertfall ha begynt å gråte. Ts, forbered hva du skal si på forhånd og tenk på det som et upersonlig forretningsmøte. Og begynner du å gråte så er det ikke så farlig det heller, bare forklar hvorfor slik som du har gjort her. Anonymkode: 1cbe1...8c1 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #7 Skrevet 13. september 2023 Ikke farlig å gråte foran legen. Det har jeg gjort flere ganger når jeg har vært så sliten og utbrent. Dette er noe leger er vant til. Anonymkode: bd069...064 8 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #8 Skrevet 13. september 2023 Ingen tips til hvordan ikke gråte foran legen dessverre, men hvis det hjelper: Jeg ville heller ikke gråte, men så snart døren var lukket ble det tuting x antall ganger foran sjefen, bedriftshelsetjenesten, legen og til slutt psykologen. Og det gikk bra! Følte meg som et barn, var utbrent og hadde ikke kontroll på tårekanalene, men møtte masse omsorg ❤️ Anonymkode: 4163a...598 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #9 Skrevet 13. september 2023 Kan anbefale å synge "en godt stekt pizza" inni deg. Dette har jeg lært fra Rådebank. Anonymkode: 2b752...120
Høna79 Skrevet 13. september 2023 #10 Skrevet 13. september 2023 So what om du gråter foran legen? Du er jo der fordi det er noe du ønsker hjelp med. At det får deg til å gråte understreker jo bare det du sier, og at du er sliten. Ville ikke bekymret meg for å gråte, tenker heller at legen er vant til at folk begynner å gråte. 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #11 Skrevet 13. september 2023 Legen ser tårer HVER dag ❤️ Anonymkode: d4981...526 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #12 Skrevet 13. september 2023 Gråten er et symptom og kan være informasjon som legen trenger for å hjelpe deg. Ikke prøv å skjule hvordan du har det. Anonymkode: 5808e...ead 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #13 Skrevet 16. september 2023 Ts her. Endte opp med å ikke gråte, men samtidig ikke være helt ærlig med megselv om hvordan jeg faktisk har det. Opplever legen som veldig fin å prate med, men at jeg selv er redd for å kjenne på de følelsen, og evt. Redd for å bli sykemeldt... har så lite lyst til det. Endte opp med å sende han en ekonsultasjon for å legge til symptomer jeg kom på i ettertid at jeg har. Har fortsatt et håp om at det bare er jern, men er litt redd for at jeg nærmer meg den beryktede veggen. Anonymkode: b31b0...963 1
Sofakona Skrevet 16. september 2023 #14 Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. Endte opp med å ikke gråte, men samtidig ikke være helt ærlig med megselv om hvordan jeg faktisk har det. Opplever legen som veldig fin å prate med, men at jeg selv er redd for å kjenne på de følelsen, og evt. Redd for å bli sykemeldt... har så lite lyst til det. Endte opp med å sende han en ekonsultasjon for å legge til symptomer jeg kom på i ettertid at jeg har. Har fortsatt et håp om at det bare er jern, men er litt redd for at jeg nærmer meg den beryktede veggen. Anonymkode: b31b0...963 Da bør du sykemeldt deg nå...det er ingen skam å bli sykemeldt...ta det fra en som møtte veggen...du ødelegger bare for deg selv ved å vente lenger
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #15 Skrevet 17. september 2023 Blir 20% i to uker før ny time i høstferien. I håp om at en dag i uka holder. Men når jeg sitter for meg selv og tenker tror jeg at jeg har noe ubehandlede traumer som kanskje burde gjøre noe med.. noen som har erfaring med lavterskeltilbud fra kommunen? Takk for støtte! Anonymkode: b31b0...963 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #16 Skrevet 17. september 2023 Lavterskel og psykiatrisk sykepleier fungerte veldig fint for meg som har/hadde angst. Jeg tror ikke de driver med traumebehandling (selv om det varierer fra kommune til kommune hva tilbudet består i), men man må vel uansett være stabil før man kan begynne med traumebehandling så jeg ville gitt det en sjanse. Anonymkode: 5808e...ead
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #17 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blir 20% i to uker før ny time i høstferien. I håp om at en dag i uka holder. Men når jeg sitter for meg selv og tenker tror jeg at jeg har noe ubehandlede traumer som kanskje burde gjøre noe med.. noen som har erfaring med lavterskeltilbud fra kommunen? Takk for støtte! Anonymkode: b31b0...963 Kommunens lavterskeltilbud er supert! De vil ganske sikkert ikke hjelpe deg med traumer, men er veldig gode på mestring og kognitiv psykologi, tar seg god tid, og kan også sannsynligvis hjelpe deg med å skrive en god henvisning som gjør at du blir lettere prioritert hos psykolog/traumebehandler. Hvis du er sykemeldt kan du undersøke om du kan komme under nav-ordningen «raskere tilbake». Lykke til! Anonymkode: d053c...b77
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #18 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kommunens lavterskeltilbud er supert! De vil ganske sikkert ikke hjelpe deg med traumer, men er veldig gode på mestring og kognitiv psykologi, tar seg god tid, og kan også sannsynligvis hjelpe deg med å skrive en god henvisning som gjør at du blir lettere prioritert hos psykolog/traumebehandler. Hvis du er sykemeldt kan du undersøke om du kan komme under nav-ordningen «raskere tilbake». Lykke til! Anonymkode: d053c...b77 Takk! Mer traumer i den grad at jeg ikke har blitt behandlet som pårørende til en alvorlig ulykke. Tror det å tar meg igjen nå. Litt angst for diverse. For å si det sånn, det korthuset jeg hadde bygd meg opp av ting raste ned ETTER at jeg var hos legen. Da jeg skjønte at det muligens var noe mer enn bare jernmangel 😅 Anonymkode: b31b0...963 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #19 Skrevet 22. september 2023 Ser at dette er litt gammel innlegg, men vil bare si at legen ser dette hver eneste dag. Sist jeg gråt hos legen var i dag, og jeg har aldri hatt lyst til å gråte foran legen og gruet meg enormt til timen i dag. Jeg gråt foran legen i dag og han oppførte seg akkurat slik som om det var en helt hverdagslig greie. Han påpekte det ikke og sto for praten og var virkelig profesjonell. Jeg vil påstå å mene at det er bare er bra å gråte foran noen profesjonelle fordi da ser de at man virkelig trenger hjelp. Anonymkode: 7dc58...6f9 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #20 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (På 13.9.2023 den 21.18): Hjelper det ikke å tenke på hvor teit det er å gråte på grunn av jernmangel når andre legen møter i løpet av dagen har kreft, hjerteproblemer, sliter med dyp sorg eller psykiske vansker? Anonymkode: b296b...364 Spot on. Anonymkode: bfca7...445
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå