AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Så jeg sa ifra til sjefen. Hun reagerte med å umiddelbart kalle vedkommende inn på teppet for en alvorsprat, for slik oppførsel er uakseptabel i vår bedrift. Vedkommende så at jeg var på kontoret til sjefen, så hen la to og to sammen. I morgen kommer denne kollegaen 100% sikkert til å konfrontere meg, og jeg er sikker på at hen kommer til å si at det var dårlig av meg å ikke ta dette med hen først. Ja, det kan sikkert stemme det, men det var liksom aldri noen anledning da hen var så travel. Hvordan bør jeg reagere i morgen når hen kommer for å ta meg? Anonymkode: 8c90b...c73
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Du må forklare hvorfor du gjorde det, ganske enkelt. Så må du tåle at vedkommende blir fornærmet på deg, eller ikke. Nå vet jeg ikke hva kollegaen gjorde, men neste gang kan du kanskje forsøke å ta det opp med vedkommende først? Anonymkode: 7a6cc...cf7 5 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 Stå opp for deg selv og si i mot denne kollegaen! Ikke la noen behandle deg dårlig! Anonymkode: 3549d...cc5 7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 Bare å si at du ikke fant det naturlig å ta det direkte med vedkommende pga oppførselen. Anonymkode: 6bea5...fa9 6 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Skrevet 13. september 2023 Si akkurat det du sier her. At du følte hen aldri hadde tid til at du kunne ta det opp. Du kan også si at du ikke ønsket konfrontasjon og at du mener at det er et ledelsesansvar. Anonymkode: 3e975...1a7 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 Gruer meg litt kjenner jeg. Hen kommer til å komme overraskende på meg for å ta meg. Blir stas…. Ts Anonymkode: 8c90b...c73 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #7 Skrevet 13. september 2023 Jeg er enig med din kollega da. Man skal alltid ta det opp med den det gjelder først. Å løpe til sjefen er fyfy. Anonymkode: 99f71...be9 6 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #8 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gruer meg litt kjenner jeg. Hen kommer til å komme overraskende på meg for å ta meg. Blir stas…. Ts Anonymkode: 8c90b...c73 Mildt sagt overdrevet. Du aner jo ikke hvordan HUN kommer til å reagere. Anonymkode: 99f71...be9 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #9 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg er enig med din kollega da. Man skal alltid ta det opp med den det gjelder først. Å løpe til sjefen er fyfy. Anonymkode: 99f71...be9 Forsåvidt enig i det, men vedkommende satt i møte til arbeidstidens slutt, og jeg forsøkte å ta det opp, men hen var ikke mottakelig. Hen ville ikke snakke med meg, virket travel og gikk før jeg fikk sagt mitt. Ts Anonymkode: 8c90b...c73
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #10 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forsåvidt enig i det, men vedkommende satt i møte til arbeidstidens slutt, og jeg forsøkte å ta det opp, men hen var ikke mottakelig. Hen ville ikke snakke med meg, virket travel og gikk før jeg fikk sagt mitt. Ts Anonymkode: 8c90b...c73 Og? Man må jo ikke ta det opp samme dag. I morgen, overmorgen, senere, men du løp til sjefen med en gang. Nei, ikke greit Anonymkode: 99f71...be9 5 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #11 Skrevet 13. september 2023 Jeg synes det er greit ✨💪Flott at noen tør å stå opp for seg selv✨ Anonymkode: d0a43...974 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #12 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Og? Man må jo ikke ta det opp samme dag. I morgen, overmorgen, senere, men du løp til sjefen med en gang. Nei, ikke greit Anonymkode: 99f71...be9 Jeg er lei av å urettmessig bli behandlet som dritt når jeg ikke har noe som helst skyld i at noe går dårlig. Denne personen er kjent for å være krass og tidvis ekkel, og jeg fikk nok. Jeg kommer til å stå opp for meg selv og de andre det gjalt og si det akkurat som det var, at jeg ikke kom igjennom og derfor tok det direkte med sjefen. Og så får hen bare bli sur på meg da. Hva så egentlig? Ts Anonymkode: 8c90b...c73 5 1 1
Frøkenfryden Skrevet 13. september 2023 #13 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er enig med din kollega da. Man skal alltid ta det opp med den det gjelder først. Å løpe til sjefen er fyfy. Anonymkode: 99f71...be9 Tenker at det kommer litt an på hva det gjelder egentlig. «Du svarer meg ofte litt krasst, det syns jeg er noe krevende å forholde seg til» kan tas direkte. »Du har gitt to pasienter feil medisin så de holdt på å stryke med nå» er mer gå til sjefen. 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #14 Skrevet 13. september 2023 Frøkenfryden skrev (4 minutter siden): Tenker at det kommer litt an på hva det gjelder egentlig. «Du svarer meg ofte litt krasst, det syns jeg er noe krevende å forholde seg til» kan tas direkte. »Du har gitt to pasienter feil medisin så de holdt på å stryke med nå» er mer gå til sjefen. Da er vi enige Anonymkode: 99f71...be9 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #15 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er lei av å urettmessig bli behandlet som dritt når jeg ikke har noe som helst skyld i at noe går dårlig. Denne personen er kjent for å være krass og tidvis ekkel, og jeg fikk nok. Jeg kommer til å stå opp for meg selv og de andre det gjalt og si det akkurat som det var, at jeg ikke kom igjennom og derfor tok det direkte med sjefen. Og så får hen bare bli sur på meg da. Hva så egentlig? Ts Anonymkode: 8c90b...c73 Og nå blir flere involvert…Tror du bare prøver å rettferdiggjøre denne løpinga til sjefen. Anonymkode: 99f71...be9 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #16 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så jeg sa ifra til sjefen. Hun reagerte med å umiddelbart kalle vedkommende inn på teppet for en alvorsprat, for slik oppførsel er uakseptabel i vår bedrift. Vedkommende så at jeg var på kontoret til sjefen, så hen la to og to sammen. I morgen kommer denne kollegaen 100% sikkert til å konfrontere meg, og jeg er sikker på at hen kommer til å si at det var dårlig av meg å ikke ta dette med hen først. Ja, det kan sikkert stemme det, men det var liksom aldri noen anledning da hen var så travel. Hvordan bør jeg reagere i morgen når hen kommer for å ta meg? Anonymkode: 8c90b...c73 Hva var det kollegaen din gjorde? Vanskelig å gi deg råd uten å vite foranledningen. Anonymkode: 892d1...6a1 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #17 Skrevet 13. september 2023 Kollegaen din har (eventuelt) rett. Bli voksen. Anonymkode: c76d7...ae2 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #18 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er lei av å urettmessig bli behandlet som dritt når jeg ikke har noe som helst skyld i at noe går dårlig. Denne personen er kjent for å være krass og tidvis ekkel, og jeg fikk nok. Jeg kommer til å stå opp for meg selv og de andre det gjalt og si det akkurat som det var, at jeg ikke kom igjennom og derfor tok det direkte med sjefen. Og så får hen bare bli sur på meg da. Hva så egentlig? Ts Anonymkode: 8c90b...c73 Du har svar om det blir spørsmål; du forsøkte å få kontakt men ble ignorert. Da måtte du snakke med noen som ville høre for dette er viktig å få orden på. Anonymkode: 2bb33...509 1
Cornix Skrevet 13. september 2023 #19 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gruer meg litt kjenner jeg. Hen kommer til å komme overraskende på meg for å ta meg. Blir stas…. Ts Anonymkode: 8c90b...c73 Om du har alt på det rene er det vel ikke noe å frykte? Hva skal vedkommende ta deg på - om det ikke er du som har gjort noe galt.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #20 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er enig med din kollega da. Man skal alltid ta det opp med den det gjelder først. Å løpe til sjefen er fyfy. Anonymkode: 99f71...be9 Vel, det er kanskje greit å kunne ta det opp med vedkommende først, men nå ble det ikke mulig pga div ting , opptatt i møte og vedkommende holdt seg unna. Men når det er sagt så må du regne med at det kommer en reaksjon hvis du oppfører deg dritt mot kollegaer, og det må du tåle når du er tøff i trynet sjøl Anonymkode: 5f1c0...c1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå