AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Jeg har pleid å si det politisk korrekte "åh nei, du er kjempe pen blablabla". Men jeg overhørte en annen venninne si "nå holder du kjeft, jeg gidder ikke høre på sutringen din". Anonymkode: bb7d1...35b 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 «Det er synd at du syntes det» Klart, om noen sier det hele tiden så kan jeg også finne på å si «nå er det bra, hvordan kan vi snu hodet ditt?» Anonymkode: f047c...9c8 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 Hvis det er reellt at dd tror de er stygge, så kan jeg snakke med dem om det. Da sier jeg ting som "hva får deg til å si det?". Om det er åpenbart fisking etter komplimenter, sier jeg bare "åh." og skifter tema til noe annet. Anonymkode: ac171...c26 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 En får værra som en er nårn itte vart som n sku, sier jeg da. Er ikke en som gir komplimenter som fiskes etter. Anonymkode: d9b04...1a8 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Skrevet 13. september 2023 «Du er ikke stygg, men du ser litt sliten ut, har du sovet dårlig i det siste?» Anonymkode: ef7be...a2a 2
Cuntzilla Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 Når mine venninner sier at i dag føler jeg meg som en dass, som jo er noe vi alle gjør iblant, så sier jeg noe fint til dem. De fisker ikke etter komplimenter. Men de trenger det likevel. Jeg har ingen gode venner som jeg ikke liker eller føler jeg må være "poltisk korrekt" ovenfor, da. DET er noe jeg kan si holdt kjeft om, hvis du hele tiden sutrer om at venninnene dine er så teite. Så ikke vær med dem, da. 1 1
Daria Skrevet 13. september 2023 #7 Skrevet 13. september 2023 Nå er vi ikke en gjeng usikre tenåringer lenger, så det er det lenge siden jeg har hørt. Den gangen det var et tema, kom reaksjonen min av hvem som sa det og hvorfor - noen slet helt reelt med selvbildet og trengte oppmuntring, mens andre kunne ha godt av å få beskjed om å skjerpe seg. En gang to slanke venninne "kranglet" om hvem av dem som hadde størst mage (Din er jo mye flatere enn min, se så stor min er!), gikk jeg, som er ganske rund, bort og påpekte at jeg slo dem begge uten problemer, det drepte jo effektivt den samtalen 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #8 Skrevet 13. september 2023 «Hahaha, nei slik fisking kan du kutte ut 😘» Etter vi ble voksne blir det mer naturlig å snakke hakket annerledes om eget utseendet. Feks hvis jeg har dårlig periode kan jeg si at «jeg føler meg så gusten og blek, hjelper det hvis jeg tar mer bronser?» og kan få trøstende svar tilbake. Men eksempelet som i hi er ting jeg ikke har hørt noen over 14 si 😅 Anonymkode: 8b933...1c0
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #9 Skrevet 13. september 2023 Er det en som har en dårlig dag, så gir jeg et fint kompliment. Det er alltid hyggelig å gjøre noen glad. Det koster meg ikke en kalori å si til en god venninne at hun er flott. Hvis jeg hadde gått og irritert meg over venninner, ville jeg heller tenkt at jeg ikke passer sammen med dem. Anonymkode: 4b776...074 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #10 Skrevet 14. september 2023 Jeg sier kort «neida» eller «gi deg nå» og bytter til et annet tema. Anonymkode: 71e37...ac2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #11 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sier kort «neida» eller «gi deg nå» og bytter til et annet tema. Anonymkode: 71e37...ac2 Da er det selvfølgelig med venninner jeg vet har den oppførselen for å fiske etter komplimenter. Hvis noen sliter kan vi snakke om det. Anonymkode: 71e37...ac2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #12 Skrevet 14. september 2023 Fisking: Jeg tror du har rett Anonymkode: d8975...21d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #13 Skrevet 14. september 2023 Jeg ville svart slik jeg svarer barn som sier at ALLE hater han. "det må være kjipt for deg å føle deg så stygg". Anonymkode: 59857...8bd 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #14 Skrevet 14. september 2023 Sier voksne folk slikt? Anonymkode: cafde...8cf
Gjest Jon Are Skrevet 15. september 2023 #15 Skrevet 15. september 2023 Så slemme og ufine dere er. Sier noen noe sånt til meg , prøver jeg å oppmuntre og si noe fint. Det koster så lite. Å være snill kam kanskje kle noen av dere.
Laraa Skrevet 15. september 2023 #16 Skrevet 15. september 2023 Er det folk som har passert tenårene som fortsatt holder på slik? Trodde man hadde vokst fra slike umodne trekk tidlig i 20årene 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #17 Skrevet 15. september 2023 Jeg tar henne på ordet, og tenker at hun er misfornøyd med seg selv og har dårlig selvbilde akkurat nå. Forbudet er vondt å føle seg stygg. Og så forsøker å se de positive sidene ved hennes utseende sammen med henne, for å vise at hun slettes ikke er stygg Anonymkode: ba497...b22
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #18 Skrevet 15. september 2023 Jon Are skrev (5 timer siden): Så slemme og ufine dere er. Sier noen noe sånt til meg , prøver jeg å oppmuntre og si noe fint. Det koster så lite. Å være snill kam kanskje kle noen av dere. Man kjenner ofte sine venner og merker forskjell på om noe bare er fisking etter komplimenter eller reelle problemer. Man blir lei når noen absolutt skal kommentere kroppen/ utseendet sitt negativt 5 ganger hver gang man sees. Anonymkode: 71e37...ac2 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #19 Skrevet 15. september 2023 Nå er vi ikke tenåringer lenger, så som regel ligger det noe annet bak slike utsagn som det er verdt å prate om. Ellers bruker jeg noen ganger samme svar som til barna mine: «du får ikke snakke stygt om vennen min/barnet mitt/noen jeg er så glad i som deg». Anonymkode: 75d72...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #20 Skrevet 16. september 2023 "Ok javel" med et vennlig smilende nikk, og så snakker jeg om noe annet. Gidder ikke delta i sånn type samtaler som enten dreier seg om at venninna fisker etter komplimenter, eller er generelt usikker på seg sjæl. Synes sånne samtaler bare går i ring og ødelegger viben. Anonymkode: 03d63...639
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå