Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var liten samlet jeg på lego, brukte alle sparepengene mine på det og ønsket meg alltid legosett i julegave og bursdagsgave. Regner med jeg har brukt rundt 5000kr på disse settene, og de er verdt mye mer i dag nå som de regnes som «vintage». Av en eller annen grunn gav jeg bort all legoen til en barndomsveninne da vi var kanskje 13-14 år (skjønner ikke at foreldrene mine lot meg gjøre det, men😂). Nå, 15 år senere har jeg fått en datter, og jeg skulle så gjerne hatt legoen tilbake og lekt med henne da jeg selv hadde skikkelig glede i flere år av disse settene. Vi har fortsatt god kontakt, og hun er fadderen til datteren min. Jeg tenkte på å kjøpe settene på ebay/finn men de har blitt så dyre og de fleste er ikke komplette, så det er ikke et alternativ. Lurer derfor på om dere synes det er teit av meg å spørre om å få denne legoen tilbake? Er jo 15 år siden jeg ga den bort, men har tenkt mer og mer på det mtp. at datteren min nærmer seg alderen for at vi kunne begynt å leke med det :( 

Anonymkode: 1aacd...d5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du at hun enda har legoen da???

Anonymkode: 5e288...df4

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet du at hun enda har legoen da???

Anonymkode: 5e288...df4

Ja, hun snappet meg bilde av det senest i sommer:) det er også litt av problemstillingen, hun har en datter selv på 2 år som etterhvert sikkert vil begynne å leke med settene. Da vil jeg ikke være den gale 30-årige barndomsveninna til mamma som en dag plutselig kommer og tar det fra henne. Så føler det er nå eller aldri at jeg må spørre henne om å få det tilbake🙈

Skrevet

Det virker riktig å spørre, og fornuftig å spørre! Dere har som du sier god kontakt og hun er fadder til barnet ditt! Dessuten høres du hyggelig ut, det kan umulig bli feil!

Anonymkode: 12376...cfa

• Liker 12
Skrevet

Jeg synes det er ekstremt merkelig å be om å få det tilbake. 

Anonymkode: ad043...b37

• Liker 31
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er ekstremt merkelig å be om å få det tilbake. 

Anonymkode: ad043...b37

Merkelig å gi det bort som tenåring til en annen tenåring i utgangspunktet.

Anonymkode: 0ea00...7f8

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes du skal spørre, men på en pen måte.

Du risikerer kanskje å få nei, men om du ikke spør får du dem ihvertfall ikke tilbake. 

Anonymkode: 20e2f...369

• Liker 4
Skrevet

Bare legg det frem slik du gjør her og se? Ville ikke blitt sur hvis hun sa nei 

Anonymkode: d643e...2fc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det virker riktig å spørre, og fornuftig å spørre! Dere har som du sier god kontakt og hun er fadder til barnet ditt! Dessuten høres du hyggelig ut, det kan umulig bli feil!

Anonymkode: 12376...cfa

Tusen takk😍

Merkelig å gi det bort som tenåring til en annen tenåring i utgangspunktet.

Anonymkode: 0ea00...7f8

Ville ikke kjede dere med grunner for dette men hovedgrunnen var at hun hadde en lillesøster, det hadde ikke jeg. Så jeg tenkte vel det var bedre å gi det bort enn at det skulle stå å støve ned…

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes du skal spørre, men på en pen måte.

Du risikerer kanskje å få nei, men om du ikke spør får du dem ihvertfall ikke tilbake. 

Anonymkode: 20e2f...369

Jeg tror nesten jeg skal spørre😍 må se an flere svar her først😅 ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er merkelig og litt frekt 🫣 Du har gitt det bort, da er det ikke ditt lengre. 

Å hvis jeg plutselig hadde tatt legoen til 2 åringen min for å gi det til noen andre trur jeg hu hadde blitt veldig, veldig lei seg… 

Anonymkode: d4e9d...ff0

• Liker 8
Skrevet

Ville sagt at du forstår at dette er litt rart men at du har tenkt mye på at du vil begynne å bygge lego med datteren og spurt om du ikke kunne fått tilbake noen av de settene du ga bort den gangen. Om hun virker veldig forferdet eller lei seg over dette så kan du jo si at hun gjerne kan låne dem igjen når datteren hennes blir eldre. Hadde jeg vært venninnen din hadde jeg gitt dem tilbake da. 

Anonymkode: aba8a...9bf

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg syns det er merkelig og litt frekt 🫣 Du har gitt det bort, da er det ikke ditt lengre. 

Å hvis jeg plutselig hadde tatt legoen til 2 åringen min for å gi det til noen andre trur jeg hu hadde blitt veldig, veldig lei seg… 

2åringer leker vel ikke med vanlig lego. Høres jo ut som at dette er lego for eldre barn. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er jo nettopp derfor jeg sier at jeg føler det er nå eller aldri at jeg kan be om å få det tilbake. Toåringen hennes har ikke begynt å leke med det enda (det er 5-årsgrense pga. små deler) så dette er ikke et problem enda. Men er enig i at jeg ikke ville tatt det fra henne om hun var eldre

Ville sagt at du forstår at dette er litt rart men at du har tenkt mye på at du vil begynne å bygge lego med datteren og spurt om du ikke kunne fått tilbake noen av de settene du ga bort den gangen. Om hun virker veldig forferdet eller lei seg over dette så kan du jo si at hun gjerne kan låne dem igjen når datteren hennes blir eldre. Hadde jeg vært venninnen din hadde jeg gitt dem tilbake da. 

Høres bra ut å formulere det på den måten❤️ 

• Liker 2
Skrevet

Det hadde jeg aldri fått meg til å spørre om. 

Anonymkode: 9c97a...d6b

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

2åringer leker vel ikke med vanlig lego. Høres jo ut som at dette er lego for eldre barn. 

Jenta mi leker med både Duplo og vanlig Lego. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det stemmer, hun er alt for liten mtp. kvelningsfare :) ts

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Syns det et litt merkelig å spør om å få tilbake noe du har gitt vekk. 

Anonymkode: 9cd09...655

• Liker 5
Skrevet

Dette har skjedd meg mange ganger! Folk har gitt meg en ting, også litt senere spør de kanskje «du, bruker du den tingen du fikk av meg enda? Hvis ikke du bruker den kan jeg gjerne få den tilbake». Det er jo mye bedre enn at tingen ligger på boden og støver ned. Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt hvis du spør om å få legoen tilbake. 

Anonymkode: db96d...bef

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er ok å be om noe tilbake når du først har gitt det bort. 

Anonymkode: 15c0d...485

• Liker 6
Skrevet

Du kan jo spørre, bare si det som det er at det kanskje er litt frekt å spørre om det, men du angrer så på at du ga bort legoen din, så kanskje det er mulighet for at du kan få tilbake noen av settene? Så kan du kjøpe noen nye sett til venninna di?

Anonymkode: e27d9...369

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...