Gå til innhold

Hvor ofte er is og godteri i ukedagene greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså alle dager utenom lørdag?

Anonymkode: e8316...247

Videoannonse
Annonse
Skrevet

^

Skrevet

Her er det som regel dessert på søndagene. Ellers har vi kanskje en is midt i uken når det er skikkelig sommervær. Godteri får de omtrent bare på halloween og i bursdager, bursdager auler det jo av.. 

Anonymkode: b268a...890

• Liker 1
Skrevet

På finværsdager? Nesj, is annenhver time 😛 Akkurat dette med is er jeg ikke så veldig nøye på. 

Godteri? Reguleres til fredag og lørdag. - Noen ganger skjer jo dette i ukedagene også, men oftest fredag/lørdag. 

Skrevet

Godteri fra butikken: bare på lørdag. Pluss på halloween og i bursdager, selvsagt... 

Is spiser vi stort sett i helga, men av og til midt i uken. Har som regel lange og fine somre, derfor å spise is hver sommerdag er uaktuelt :) 

Hjemmelaget dessert kan vi godt ha i ukedagene også, hvis jeg har tid til å lage den :) 

Anonymkode: 59651...09d

Skrevet

Uansett greit fredag, lørdag og søndag. Har ingen store problemer med litt innimellom andre dager heller. Har et veldig laidback forhold til sånt så lenge vi også har ordentlig mat slik at de ikke spiser seg mette på bare snacks.

Anonymkode: b4937...676

Skrevet

Is har vi nok gitt litt mere av på sommeren, men nå er høsten her så da blir det knapt is. Våre får ikke så mye i ukedagen, og gir vi er det ikke store greiene. 

Anonymkode: 015c4...0f4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Is har vi nok gitt litt mere av på sommeren, men nå er høsten her så da blir det knapt is. Våre får ikke så mye i ukedagen, og gir vi er det ikke store greiene. 

Anonymkode: 015c4...0f4

Her har vi nesten alltid is i fryseren og sjokolade/kake i skapet, og de får forsyne seg som de vil. Siden det er så tilgjengelig hele tiden er det ikke like spennende, og de hverken råspiser eller spiser det hver eneste dag.

Anonymkode: b4937...676

Skrevet

Vi pleier å ha litt dessert når vi har hatt fisk til middag. Ca ett par ganger i uken. Ellers kan det bli en liten godtebit her og der (uavhengig av ukedag) men aldri noen store utskeielser på det. Ei heller i helgene. 

Anonymkode: c4824...5eb

Skrevet
On 9/13/2023 at 8:33 PM, AnonymBruker said:

Fri flyt av saft is. Disse lange tynne.

Godteri kun på lørdag og det er ofte vi også glemmer godteri. 

Hender innimellom at de får en liten ting her og der

Anonymkode: 1bd4c...8d7

Skrevet

Ingenting godteri, utenom spesielle anledninger. Lager is selv av bær, banan og kokosmelk. Ser ingen grunn til å kjøre på med masse raffinert sukker. Vi vet jo nå hvor skadelig det er for kroppen. Når de blir voksne får de bestemme selv over egen helse. Før den tid, er det mitt ansvar. 

Anonymkode: 0b993...a1c

Skrevet

Det finnes ikke en fasit, tenker jeg. Vi har lørdagsgodt. Og det er egentlig ikke nødvendig. Det ble bare sånn fordi både mannen og jeg fikk det i oppveksten, og det var noe vi gledet oss til og koste oss med. Hadde vi vært litt klokere, hadde vi vennet barna våre til å kose seg med hjemmelagde, grove vafler med bær eller noe. Men de gleder seg til godteskåla på kvelden i dag, og jeg tenker det går helt fint. 

Vi har i utgangspunktet bare godteri på lørdager, og lørdags-regelen har vi bare for å ha kontroll på at det ikke tar av og blir alt for mye. Det er så mye godteri over alt i bursdager og på arrangementer, hele tiden. Vi kan godt bake boller på på en onsdag, eller ta en kopp kakao på kafé en kald torsdag også. 

Både et vennepar og noen i familien vår har godteri og is både nå og da i uken, ofte tilnærmet hver dag. Barna til venneparet spiser lite godteri og er ikke opptatte av det.  Barna til de i familien er litt overvektige, veldig opptatte av godteri og sukkerholdig mat og spiser lite variert ellers. 

Anonymkode: 127eb...f4b

Skrevet

3-4 ganger om dagen.

Anonymkode: aca6f...23b

Skrevet

Voksne -- flere ganger per dag uansett ukedag.

Barn - 2-3 ganger i uka.

Skrevet

Hos oss er det godteri når de selv vil, ingen grense.

Anonymkode: 46292...bfc

Skrevet

Hver dag 😋 ellers måtte jeg sette grense for meg selv også 😅

Anonymkode: 5cb64...ee0

Skrevet

Aldri. Hva skulle det være godt for?

Anonymkode: 3931f...d71

Skrevet

Godteri både fredag og lørdag. Ingen problem, siden min spiste veldig lite av det, og likte få ting. Han likte ikke brus før han nærmet seg 10 år. Is en gang i uka om sommeren kanskje. Et par ganger i mnd vafler/sjokoladekake/boller.

Anonymkode: 33617...a1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2023 den 20.33):

Godteri lørdager, bursdager, påske,jul. 

Is innimellom i finaværet på sommeren. 

Anonymkode: 4febf...e7e

Skrevet

Godteri holder vi til lørdager, og spesielle dager som bursdag/jul/påske osv. Ser ingen grunn til at barna skal proppes full av sukker og e-stoffer uken gjennom.

Is spiser vi hver dag, da jeg lager is av mango/banan/neutral yoghurt. Så der er jo er sunt lite mellommåltid.
«Vanlig» is, altså butikk kjøpt med sukker ++ kjøper vi som med godteri ikke så ofte, men en varm sommerdag når vi er ute på stranden, i byen, eller ved anledninger som bursdag osv.

Anonymkode: 39e15...7b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...