Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en mann i 3 mnd nå. Begge har barn. Jeg har en sønn som er noen år eldre enn hans datter. 
Vi har i løpet av disse mnd møttes 1-2 ganger i uken. Nå er det sånn at daten har flyttet til samme by som meg og bor nærmere meg og med det forventer han å møtes ofte. 
Han har barnet 50%. Det vil si at han har barnefri 2 uker i mnd. Jeg har barnet 100% og er i 100% jobb. Jeg har ikke masse tid til han. Jeg er hjemme fra jobb kl 17:00 noen dager og 18:00 andre dager. Det betyr at sønnen min allerede er hjemme alene 1-2 timer til jeg kommer fra jobb. Da kan jeg ikke stikke bort til han og være med han i 2-3 timer flere dager i uken. 

I dag begynte han å si «må jeg vente en hel uke på å møte deg» jeg sier at jeg har det litt hektisk nå, har mye jeg må ordne. Da svarer han «hvis man vil, har man tid». Jeg sa til han at det ikke handler om at jeg ikke vil. Handler om at jeg ikke kan. Det er faktisk ingen som handler for meg, vasker, rydder, lager middag for barnet, hjelper han med leksene osv… jeg gjør alt alene. Vet ikke om jeg orker denne furtinga. Tenker da at det er nesten bedre å være singel. 
Blir jo også ubalanse når han har 2 hele uker barnefri og sitter der og har lyst til å møte meg og jeg kanskje får til to ettermiddager barnefri i uken. 

Tenkte å ta en ordentlig prat med han. Og vurderer bare å være hard mot han. Det er dette jeg har å tilby, hvis det ikke er bra nok må han bare finne seg en annen som har masse tid til han. Det er realiteten. 

Anonymkode: 894d4...87a

• Liker 20
  • Hjerte 12
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenkte å ta en ordentlig prat med han. Og vurderer bare å være hard mot han. Det er dette jeg har å tilby, hvis det ikke er bra nok må han bare finne seg en annen som har masse tid til han. Det er realiteten. 

Det er jeg enig med deg i. 2 ettermiddager i uka er egentlig ganske bra det med tanke på alt du har gående for deg. 

Anonymkode: 1fd60...8f3

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Synes at du vurderer det klokt, og setter sunne grenser. Det er bra at du ikke lar deg presse.
Han driver med guilt tripping; prøver å gi deg skyldfølelse for å leve et helt normalt liv. Det virker stusslig og masete.
Du gjør det du skal: Prioriterer barnet ditt mellom jobb og leggetid. Hva skulle alternativet vært?
Den alvorspraten, den trengs.

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Syns også 2 ettermiddager er mye. Jeg har samboer og jeg / vi har «aldri» barnefri. Det handler jo om at man har ansvar, ting som skal følges opp, prioriteringer. At du er alene gjør jo at ALT faller på deg, 100% hele tiden. Du trenger jo også alenetid, pause, tid til å holde ting gående i hjemme etter barnet er gått i seng. Også jobber du 100%. Syns ikke han kan forvente å treffes hver uke… 

Anonymkode: 952b8...c30

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Hurra for deg som tenker så fornuftig og prioriterer barnet ditt, det vil du aldri angre på ❤️

Anonymkode: 8f0f8...527

• Liker 17
  • Hjerte 8
  • Nyttig 9
Skrevet
Andro skrev (1 minutt siden):

Synes at du vurderer det klokt, og setter sunne grenser. Det er bra at du ikke lar deg presse.
Han driver med guilt tripping; prøver å gi deg skyldfølelse for å leve et helt normalt liv. Det virker stusslig og masete.
Du gjør det du skal: Prioriterer barnet ditt mellom jobb og leggetid. Hva skulle alternativet vært?
Den alvorspraten, den trengs.

Jeg var med han i går på ettermiddagen. Var med han på mandag også og på søndag. I dag så det ikke ut hjemme. Oppvask, bomba over alt. I går før jeg dro fra han sa jeg at jeg ikke kunne møte han i dag siden jeg jobber til 5 og har noen ting jeg må ordne etter jobb. Og i morgen må jeg hjelpe ungen med leksene etter jobb. Men at jeg kan møte han på fredag. Det var da han sa at hvis man vil så har man tid. Så sa jeg til han. Hva prøver du å si ? Prøver du å si at  jeg ikke vil møte deg? Da sa han «jeg vet ikke, jeg. Kjente jeg ble veldig irritert. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenk ts at det sier noe om ham som setter seg så lite i din situasjon og bare egentlig tenker på seg selv. Hvis jeg, kvinne, hadde møtt en mann som deg, så hadde jeg kanskje heller spurt om det var noe jeg kunne hjelpe til med en gang i blant heller. I stede for å si "den som vil treffes den kan". Det er en slem måte å si at du gjør dette med vilje. 

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet

🚩🚩🚩🚩

Anonymkode: 952b8...c30

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenk ts at det sier noe om ham som setter seg så lite i din situasjon og bare egentlig tenker på seg selv. Hvis jeg, kvinne, hadde møtt en mann som deg, så hadde jeg kanskje heller spurt om det var noe jeg kunne hjelpe til med en gang i blant heller. I stede for å si "den som vil treffes den kan". Det er en slem måte å si at du gjør dette med vilje. 

Ts her. 
synes det er veldig spesielt at han ikke klarer å sette seg i min situasjon. Enda mer spesielt når han på sin uke med barnet måtte skaffe barnevakt fordi han hadde viktige ting å fixe en ettermiddag. Hvordan tror han at det er for meg da som har ungen fra mandag til søndag uke etter uke mnd etter mnd og alle ettermiddager. Og må fixe alt selv… 

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Er sexen bra?

Anonymkode: c0af6...4f6

Skrevet

Er sexen bra?

Anonymkode: c0af6...4f6

Haha nei 😂  vi har veldig bra kjemi og passer veldig godt sammen personlighetsmessig. Vi er veldig like på mye. 
Men synes ikke at sexen er noe bra 🙄og nå dette maset i tillegg. Orker ikke

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

hvis man vil så har man tid.

Det gjelder vel begge veier det da, så om han vil bruke tid med deg så kan han løpe ærend for deg, ta oppvasken, vaske kjøkkenet og være leksehjelp ;)  og vise at han virkelig vil. Og tipper at det ikke var det han mente 🤣
Det er virkelig et dårlig tegn at en kjæreste pusher på om raskere framgang og mer tid i starten av en relasjon, som om hans behov er mer viktige enn ditt barns eller dine. Kanskje han også vil ha deg under oppsyn. Et tidlig tegn på kontrollbehov.

• Liker 13
  • Nyttig 8
Skrevet

Ts her. 
synes det er veldig spesielt at han ikke klarer å sette seg i min situasjon. Enda mer spesielt når han på sin uke med barnet måtte skaffe barnevakt fordi han hadde viktige ting å fixe en ettermiddag. Hvordan tror han at det er for meg da som har ungen fra mandag til søndag uke etter uke mnd etter mnd og alle ettermiddager. Og må fixe alt selv… 

Kanskje du i verste fall har møtt en fyr som ikke klarer å se andres situasjoner eller opplevelser.. 

Når han svarer "jeg vet ikke jeg" på at du spør  om han tror du ikke vil møte ham..

Det får meg til å lure, kjenner han deg som person? Eller er har du bare fyllt et kjæresteformet hull i livet hans?

Kjenner han Ts med full jobb, barn alene, masse ansvar og aktiviteter,

Eller har han nå fått seg en dame, og da skal det være sånn og sånn og sånn, og hvis du sier noe på det så er du den rare liksom. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du i verste fall har møtt en fyr som ikke klarer å se andres situasjoner eller opplevelser.. 

Når han svarer "jeg vet ikke jeg" på at du spør  om han tror du ikke vil møte ham..

Det får meg til å lure, kjenner han deg som person? Eller er har du bare fyllt et kjæresteformet hull i livet hans?

Kjenner han Ts med full jobb, barn alene, masse ansvar og aktiviteter,

Eller har han nå fått seg en dame, og da skal det være sånn og sånn og sånn, og hvis du sier noe på det så er du den rare liksom. 

Ts her. 
Vi har ikke datet så lenge så han kjenner meg ikke veldig godt. Hadde han ikke hatt barn selv hadde jeg skjønt at han ikke forstår. Men han har barn og jeg forstår at det er enklere for han siden han faktisk har ungen bare 50%. Han har for mye fritid. Jeg har null fritid. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her. 
Vi har ikke datet så lenge så han kjenner meg ikke veldig godt. Hadde han ikke hatt barn selv hadde jeg skjønt at han ikke forstår. Men han har barn og jeg forstår at det er enklere for han siden han faktisk har ungen bare 50%. Han har for mye fritid. Jeg har null fritid. 

Men jeg tenker hvor vanskelig er det å skjønne at du er opptatt med 100% og 100% barn...

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Høres ikke ut som du har tid til kjæreste/date, så hvorfor gidder du? (og han)

Anonymkode: 23e04...6b0

• Nyttig 2
Skrevet

Men jeg tenker hvor vanskelig er det å skjønne at du er opptatt med 100% og 100% barn...

Jeg forstår ikke. 🤷🏻‍♀️

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg var i et forhold med samme samvær som dere har. Jeg ble helt utslitt av det. Han hadde alenetid to uker i måneden, og jeg ti helger. De to helgene var jeg med han. Så jeg hadde praktisk talt ingen alenetid lenger. Jeg klarte det ikke mer.

Anonymkode: 29cd6...7bc

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Høres ikke ut som du har tid til kjæreste/date, så hvorfor gidder du? (og han)

Anonymkode: 23e04...6b0

Det er derfor jeg lagde denne tråden. Fordi jeg vurderer å ikke gidde. Jeg kan ikke trylle frem tid jeg ikke har. Så enten så må det bli sånn her eller ingen ting. Vil heller la vær å date en å ha ert evig mas om at tiden ikke er bra nok. 
ts 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg var i et forhold med samme samvær som dere har. Jeg ble helt utslitt av det. Han hadde alenetid to uker i måneden, og jeg ti helger. De to helgene var jeg med han. Så jeg hadde praktisk talt ingen alenetid lenger. Jeg klarte det ikke mer.

To 2 helger! Ikke ti

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...