Gå til innhold

Brilleabonnemnet synsam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg tok synstest hos synsam ikke lenge siden og fikk beskjed at det kan være greit å bruke briller og da fikk tilbud om brille abonnementet der man velger 3 par briller. Lurte på om noen har prøvd dette eller vet om det lurt med en slik abonnement. Er student og vet ikke om det er lurt å ha slik brilleabonnement eller kjøpe heller en på full pris.  

Anonymkode: 26b4d...680

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du behov for 3 par?

Anonymkode: fe114...b9b

Skrevet

Egentlig ikke, jeg valgte 1 solbrille og 2 vanlig brille. Bruker ikke mye solbriller så er veldig usikker 

Skrevet

Jeg har bestemt meg for det nå, ser at man kan kombinere med linser, så jeg skal ha en vanlig brille, en solbrille og linser. Det er 99 pr måned - altså under 1200 kroner i året - jeg får ikke de tre produktene under den prisen.

Skrevet

Det det er bare tull, bare synsam som tjener på det i lengden. 

Anonymkode: 82339...27b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Man bør absolutt tenke gjennom det ja - men for noen kan dette lønne seg. Det er som sagt snakk om mindre enn 1200 i året, og jeg som må bytte briller annethvert år har en klar fordel av dette. 

Problemet er de som kan bruke brillene sine i mange år fordi de har stabilt syn - de vil ikke komme så godt av avtalen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Wow ❤️ Så ubegripelig at en privat bedrift gir et tilbud og faktisk sitter igjen med en fortjeneste 🚩🚩🚩

Er det ikke bare å gjøre som Moxnes (kommunisten) og ta det man trenger?

Anonymkode: 6b947...934

Skrevet

Var faktisk der i dag og er pt i tenkeboksen av samme grunn. 
Slik jeg forsto det oppfattet jeg at man bandt seg i 2 eller 3 år, og hvis man ville «ut» kunne man kjøpe ut brillene for restsummen, og beholde de videre (man risikerer ikke etter 4 år f eks å måtte levere tilbake brillen). 
De sa også at bytte av glass var inkludert/mulig hvis synet endret seg, og at man kunne endre brillemodell (fikk ikke med meg hvor ofte).

Så jeg tenker at det kan være en god deal hvis man uansett trenger flere briller/solbriller/linser, og tror at synet endrer seg. Eller er student og heller vil betale over tid
Men ikke sikkert at jeg fikk alt rett, så sjekk..

Men hvordan i alle dager fikk du så billig pris? De brillene/glassene jeg ønsket landet på over 500kr pr mnd 😱🫣

Anonymkode: 3458f...657

Skrevet

Er det ikke bindingstid på 2 år eller noe sånt?

Anonymkode: a7289...213

Skrevet

Tror bindingen er 2 år men etter det så kan si opp eller velge noe som gjør at det forsetter videre

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei 

Jeg tok synstest hos synsam ikke lenge siden og fikk beskjed at det kan være greit å bruke briller og da fikk tilbud om brille abonnementet der man velger 3 par briller. Lurte på om noen har prøvd dette eller vet om det lurt med en slik abonnement. Er student og vet ikke om det er lurt å ha slik brilleabonnement eller kjøpe heller en på full pris.  

Tror ikke det er lurt. Googler du er ikke historiene så hyggelige. Vanskelig å komme ut av. Dyrt i lengden. Man eier ikke brillene. Har man ok stabilt syn og ikke for vane å knuse brilleglass, så tenker jeg nei. De er også SÅ jævla pushy på det at jeg automatisk tenker at det er en sabla god deal for dem. Ikke meg. Ble spurt om grunnen til at jeg sa nei🙄

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...