Gå til innhold

Dere med barn 100% og dating

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever nesten press at person jeg dater kommer hjem til meg. Har en ungdom på 17 som jeg har aleneansvar for. Har sagt mange ganger at jeg ikke ønsker å innvolvere barnet hvis det er ikke seriøst. 

Har skjedd flere ganger og mange ser ikke problem med det. 

Anonymkode: d69d5...1c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En syttenåring er vel ikke noe barn, og tåler fint at foreldre har et liv.

Anonymkode: 1e5ef...5aa

Skrevet

Stå på ditt, ikke bra å få dater hjem til deg som barnet treffer😲😲 tenk så ubehagelig det vil være for barnet. Man bør vel ha vært kjærester et halvt år før man introduserer barn? Jeg er voksen, men blir fortsatt ubekvem når mamma introduserer fyrer hun dater eller nettopp er blitt sammen med. Det var ganske mange på kort tid da...

Anonymkode: ee9fb...b99

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En syttenåring er vel ikke noe barn, og tåler fint at foreldre har et liv.

Anonymkode: 1e5ef...5aa

Jeg er moren hans ( selv om han er 17)  og tror ikke det er behagelig at jeg tar mannfolk med hjem. Vi bor i en leilighet. 

ts

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Ditt hus, ditt valg. 

Anonymkode: 7d782...3a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg opplever nesten press at person jeg dater kommer hjem til meg. Har en ungdom på 17 som jeg har aleneansvar for. Har sagt mange ganger at jeg ikke ønsker å innvolvere barnet hvis det er ikke seriøst. 

Har skjedd flere ganger og mange ser ikke problem med det. 

Dette er da ikke et barn :) Det er jo også snart en voksen person. Så er jeg enig i at man presenterer ikke noen for sin familie før man vet at det er seriøst. Det er et flott prinsipp. Men det må du da være klar på da at dette er ditt ønske, lar du det gå for lang tid kommer en "date" garantert til å se på dette som at du ikke har intensjon om å involvere deg så sterkt i dette forholdet.

Men det er jo ditt valg, og du må jo selv sette grenser for hvordan du vil ha dette. Det kan være at det ikke er forenlig med noe forhold over tid.

Skrevet

Jeg og min kjæreste ville vente 6 mnd (vi er voksne, kjenner til hverandre fra før og er seriøse), men her var det barna som begynte å spørre. De er i ungdomsskolealder.

Jeg har mine 100% han har sine 50%. 

Det har gått over all forventning. Jeg har ikke introdusert barna mine for noen før (vært singel i 8 år). Han har introdusert én kvinne, et slags forhold som varte i ett år, han har også vært singel i 8 år foruten det som varte et års tid.

Vi kjenner begge to på en følelse av å ha landet og møtt den man skal være med livet ut. Det finnes selvfølgelig ingen garantier, men dette er det mest riktige noe har kjentes ut. Jeg ventet uansett 5 mnd før han og barna fikk komme hjem til oss fordi jeg ville det skulle være på barna sine premisser. 

Når det gjelder deg og din situasjon synes jeg 17-åringen ikke er et barn lenger, men det er fortsatt vedkommendes hjem og trygge sone. Jeg hadde ikke ville tatt med en mann inn i det i en datingfase.

Anonymkode: 5f88d...0b4

• Liker 3
Skrevet

Mener i tidlig dating fase. Selvfølgelig skal jeg presentere og involvere min fremtidige  kjæreste, men å date i starten hjemme hos meg føles ubehagelig. 

ts

• Liker 2
Skrevet

Da er det nok et tegn på at daten ikke er riktig for deg. Du bestemmer selv hva som er viktig for deg. At du ikke blir respektert og blir forsøkt presset sier mye om denne daten. 

Skrevet

Kan dere ikke være hos han eller ute? Du må jo ikke ta han med hjem?

Jeg hadde ikke gjort det selv, med mine tenåringer til stede. Mulig en kaffe på dagtid, men ikke noe filmkveld.

Anonymkode: ab80f...a7a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mener i tidlig dating fase. Selvfølgelig skal jeg presentere og involvere min fremtidige  kjæreste, men å date i starten hjemme hos meg føles ubehagelig. 

ts

Eh, selvsagt er det ubehagelig. Er da bare å si nei? Totalt uaktuelt for meg når tenåringen er hjemme. Er kun de minste hjemme så er det ikke noe problem, for de sovner tidlig. 

Anonymkode: 2bc9b...64b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...