Gå til innhold

Er Taylor Swift verdens mest kjente levende person?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker said:

ENDELIG fikk du sagt noe negativt om Swift, og nok en hater som oppretter tråd hvor det er mulig å snakke dritt om Swift.. 

Anonymkode: ccdda...f6a

Så vidt jeg vet, er dette et åpent diskusjonsforum, som TS påpekte i en annen kommentar, må det vel være mulig å diskutere Taylor Swift i dette forumet i objektiv sammenheng, uten at et fåtall personer har monopol på å skrive om henne i en fantråd som ingen andre enn lidenskapelige Taylor Swift-fans leser?

Eller er KG blitt et sted der man ikke lenger kan diskutere, men kun har lov til å hylle Taylor Swift?

Jeg er neppe den eneste som begynner å bli rimelig lei av heltedyrkningen av henne som en musikalsk guddom; ser at det er flere som stiller spørsmål ved dette.

Anonymkode: 43904...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Så godt å få det ut, ja? Din mening er så viktig og er nærmest sannheten, alle andre som er uenige er dumme og har ikke peiling? 

.... 

Anonymkode: ccdda...f6a

Som sagt er dette et diskusjonsforum der alle kan diskutere og kan komme med sin mening; jeg kommer med min, mens andre får komme med sin.

Hvis du er av den oppfatning at TS har rett i hovedinnlegget sitt, så hva mener du at Taylor Swift har tilført musikken i form av nyskapning som skulle gjøre henne til verdens mest kjente nålevende person, større og mer kjent enn alle andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var eksempler på land med stor fotball interesse og basket interesse. Er faktisk vanskelig å nevne land med liten interesse for basket.

Kan jo også nevne (siden du sikkert ikke vet det) at basket er den mest populære sporten i Kina

Anonymkode: ff76b...b57

Men for å ta Norge som et eksempel, noe jeg gjetter på også vil gjelde resten av Norden; hvor stor er basketinteressen her sammenlignet med interessen for norsk og ikke minst engelsk fotball?

Navnet Lebron James er blitt nevnt i denne tråden; hvem er han, spiller han sport; kanskje ishockey?

Kan ikke huske å ha hørt navnet bli nevnt i en vanlig norsk avis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens mest kjente levende person er nok Donald Trump, kan ikke tenke meg noen som er mer kjent enn den fyren.

Anonymkode: 6b542...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Verdens mest kjente levende person er nok Donald Trump, kan ikke tenke meg noen som er mer kjent enn den fyren.

Anonymkode: 6b542...763

Når man snakker om Donald; Donald Duck er nok enda mer kjent og fortsatt i live, men vet ikke om tegneseriefigurer teller i denne debatten.

Man må nok ha levd på et virkelig øde sted siden før 1934 for å unngå å høre om Donald og slekten hans.

64cf13cf-2873-4949-a874-0c21eb1c0e53?fit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Men for å ta Norge som et eksempel, noe jeg gjetter på også vil gjelde resten av Norden; hvor stor er basketinteressen her sammenlignet med interessen for norsk og ikke minst engelsk fotball?

Navnet Lebron James er blitt nevnt i denne tråden; hvem er han, spiller han sport; kanskje ishockey?

Du leser ikke VG eller Dagbladet da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man snakker om Donald; Donald Duck er nok enda mer kjent og fortsatt i live, men vet ikke om tegneseriefigurer teller i denne debatten.

Man må nok ha levd på et virkelig øde sted siden før 1934 for å unngå å høre om Donald og slekten hans.

64cf13cf-2873-4949-a874-0c21eb1c0e53?fit

Donald Trump er nok mye mer kjent enn Donald Duck. Mikke Mus derimot er mer kjent.

Norge og Norden er i en særstilling når det gjelder Donald Duck. Er ikke så kjent i andre land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Du leser ikke VG eller Dagbladet da eller?

Ikke Dagbladet; det er vel ikke så mange som leser denne avisparodien lenger.

Men har googlet etter "site:dagbladet.no "Lebron James", og får "Omtrent 500 resultater", noe som ikke er mye.

VG har litt mer; der får jeg "Omtrent 1 110 resultater" på samme navn.

For å sammenligne, får jeg "Omtrent 9 580 resultater" på "Magnus Carlsen", "Omtrent 23 100 resultater" på "Messi", "Omtrent 44 200 resultater" på "Donald Trump" og "Omtrent 435 000 resultater" på "Haaland".

Så har på følelsen av at amerikansk basketball havner i omtrent samme kategori som baseball eller amerikansk fotball; veldig stort i USA, men blir knapt omtalt i Norge; tror ikke det er så mange vanlige nordmenn som vet hvilke lag er størst i amerikansk basketball eller baseball, og hvem som spiller der. Premier League og fotball generelt får en helt annen dekning.

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Donald Trump er nok mye mer kjent enn Donald Duck. Mikke Mus derimot er mer kjent.

Norge og Norden er i en særstilling når det gjelder Donald Duck. Er ikke så kjent i andre land

Du har nok rett i at Mikke Mus er mer kjent på verdensbasis som selve symbolet på Disney-imperiet, men selv om figuren Donald Duck kanskje ikke er like kjent over alt, vil jeg gjette på at mange barn får med seg det som sendes på TV, og der dukker vel Donald opp nå og da sammen med andre tegneseriefigurer.

Og når man snakker om fiktive personer som fortsatt holder koken; hva med James Bond?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke så sikker på at Lebron James er mer kjent enn Michael Jordan engang. Laaangt nede på lista.

Hva med Usain Bolt vs Lebron James?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke Dagbladet; det er vel ikke så mange som leser denne avisparodien lenger.

Men har googlet etter "site:dagbladet.no "Lebron James", og får "Omtrent 500 resultater", noe som ikke er mye.

VG har litt mer; der får jeg "Omtrent 1 110 resultater" på samme navn.

For å sammenligne, får jeg "Omtrent 9 580 resultater" på "Magnus Carlsen", "Omtrent 23 100 resultater" på "Messi", "Omtrent 44 200 resultater" på "Donald Trump" og "Omtrent 435 000 resultater" på "Haaland".

Så har på følelsen av at amerikansk basketball havner i omtrent samme kategori som baseball eller amerikansk fotball; veldig stort i USA, men blir knapt omtalt i Norge; tror ikke det er så mange vanlige nordmenn som vet hvilke lag er størst i amerikansk basketball eller baseball, og hvem som spiller der. Premier League og fotball generelt får en helt annen dekning.

Du har nok rett i at Mikke Mus er mer kjent på verdensbasis som selve symbolet på Disney-imperiet, men selv om figuren Donald Duck kanskje ikke er like kjent over alt, vil jeg gjette på at mange barn får med seg det som sendes på TV, og der dukker vel Donald opp nå og da sammen med andre tegneseriefigurer.

Og når man snakker om fiktive personer som fortsatt holder koken; hva med James Bond?

At fotball og særlig engelsk er ekstremt populært i Norge (av blant annet meg) er det ikke tvil om. 

Basket er ingen stor sport i Norge men NBA er  større enn NFL og MLB i Norge, og det skrives ganske ofte om basket i norske aviser.

Nå er jo også langrenn veldig populært i Norge som vel det eneste landet i verden hvor det er det. Så akkurat hva som er pop i Norge gjenspeiler ikke verden akkurat.

Donald Duck er jo kjent, men veldig mange som ikke kjenner til han. Har mye kontakt med forskjellige amerikanere blant annet og det er det mange som ikke vet/husker Donald, men alle kjenner Mikke🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, norw said:

Ikke så sikker på at Lebron James er mer kjent enn Michael Jordan engang. Laaangt nede på lista.

Hva med Usain Bolt vs Lebron James?

Når jeg skrev LeBron tenkte jeg på aktive utøvere.

Men ja Michael Jordan er mye mer kjent, jeg vil si at han er verden mest kjente nålevende person.

Ved Usain Bolt vs LeBron, uten tvil LeBron 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når jeg skrev LeBron tenkte jeg på aktive utøvere.

Men ja Michael Jordan er mye mer kjent, jeg vil si at han er verden mest kjente nålevende person.

Ved Usain Bolt vs LeBron, uten tvil LeBron 

Jeg tipper Bolt. 

Michael Jordan var helt greit plassert på lista i storhetstiden. Nå har han nok falt betraktelig.

Hvis man skal finne ut hvem som er mest kjent må det være uavhengig av kjønn og for eksempel alle som er 10-90 år eller lignende. Må være mange under 20 og over 70 som ikke kjenner til Michael Jordan.

Hva med Xi Jinping vs Lebron James? 😂

Endret av norw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, norw said:

Jeg tipper Bolt. 

Michael Jordan var helt greit plassert på lista i storhetstiden. Nå har han nok falt betraktelig.

Hvis man skal finne ut hvem som er mest kjent må det være uavhengig av kjønn og for eksempel alle som er 10-90 år eller lignende. Må være mange under 20 og over 70 som ikke kjenner til Michael Jordan.

Hva med Xi Jinping vs Lebron James? 😂

MJ har fått en ny storhetstid siste årene, samt også ved Jordan brandet han har hos Nike.

Tror mange ikke vet hva navnet på Kinas president er, før de får høre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

MJ har fått en ny storhetstid siste årene, samt også ved Jordan brandet han har hos Nike.

Tror mange ikke vet hva navnet på Kinas president er, før de får høre det

Jordan er nok langt nede. Nike-greia hjelper ikke stort i denne sammenheng.

Er nok fryktelig mange i Kina og India som kjenner til Xi Jinping, i den delen av Asia generelt i tillegg til en viss kjennskap rundt omkring i verden.

Så er spørsmålet hvordan man skal måle dette. Skal man spørre om hvem Xi Jinping er, skal man vise et bilde og spørre om hvem det er, skal man spørre om hvem som er president i Kina? 

Endret av norw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, norw said:

Jordan er nok langt nede. Nike-greia hjelper ikke stort i denne sammenheng.

Er nok fryktelig mange i Kina og India som kjenner til Xi Jinping, i den delen av Asia generelt i tillegg til en viss kjennskap rundt omkring i verden.

Så er spørsmålet hvordan man skal måle dette. Skal man spørre om hvem Xi Jinping er, skal man vise et bilde og spørre om hvem det er, skal man spørre om hvem som er president i Kina? 

Jordan er veldig stor i Asia  (i tillegg til Europa, Nord- og Syd Amerika)

Vi i Norden har et annet forhold til å kjenne til utenlandske politikere enn de har i mange land 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jordan er veldig stor i Asia  (i tillegg til Europa, Nord- og Syd Amerika)

Vi i Norden har et annet forhold til å kjenne til utenlandske politikere enn de har i mange land 

Jordan når neppe opp til Xi Jinping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Én ting er å følge med i verdenspolitikken, en annen ting er å holde orden på hva som topper hitlistene i en tid der musikken blir mer og mer strømlinjeformet, og hvis noen på 40 aldri har hørt om Ballinciaga, Ed Sheeran, Taylor Swift, Roc Boyz, eller The Weeknd, er dette et tegn på at vedkommende ikke er 14 år lenger, men prioriterer viktigere ting i livet enn VG-lista.

Selv aner jeg heller ikke hva Ballinciaga eller Roc Boyz står for; fant navnene tilfeldig ved å google hva som blir mest strømmet nå. Navnet Roc Boyz gir for øvrig ikke akkurat assosiasjoner til kvalitetsmusikk.

Navn som Xi Jinping, Droupadi Murmu, eller Yoon Suk Yeol er langt viktigere å få med seg enn Taylor Swift om man er opptatt av hva som skjer i samfunnet, og jeg er villig til å vedde mye på at mange av de europeiske eller amerikanske 40-åringene som er opptatt av musikken hennes, ikke aner hvem Droupadi Murmu eller Yoon Suk Yeol er.

At du i det hele tatt sidestiller Ballinciaga og Roc Boyz med Taylor Swift sier sitt. 

Taylor Swift er MYE mer kjent enn dem. Jeg sier ikke at hun er verdens mest kjent levende person, men hun er ekstremt kjent. Hun er den 2. mest streamede artisten i verden på Spotify, bare bak The Weeknd. Hun har i underkant av 101 millioner månedlige lyttere på Spotify. 

Anonymkode: 58078...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...