Hannah80 Skrevet 13. september 2023 #41 Del Skrevet 13. september 2023 Blizz1 skrev (6 minutter siden): Jeg har hørt om Taylor Swift, men vet ikke hvordan hun ser ut og har aldri hørt noen av hennes sanger. Når man snakker om hvem som er mest kjent blant flest i hele verden vil jeg tro det er mange som er mer kjent enn henne blant alle fra 0-100 år. Vil ikke tro mange over 50-60 år vet hvem dagens unge artister er. Hva med Paul McCartney, Elton John, Madonna, Bruce Springsteen, Mariah Carey eller Celine Dion for å nevne noen som har vært verdenskjente artister gjennom flere tiår... Jeg har hørt et par sanger på radioen. Aldri sett en musikkvideo av henne. Kunne gått rett forbi henne på den lokale Kiwi'en her, hadde ikke hatt en anelse om hvem hun er:) Hadde selvsagt gjenkjent de andre du nevner😎 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #42 Del Skrevet 13. september 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dra til en stamme i Amazonas, de vet hvem Haaland er. Osv. Jeg tror ikke dere forstår hvor stort fotball er. Anonymkode: c0b55...24c Ingen tvil om at fotball er en stor idrett, men jeg er litt i tvil om en stamme i Amazonas er særlig opptatt av Manchester City; sannsynligheten er større at de har et forhold til legender som Pelé eller Maradona. Selv om man ikke kan åpne en norsk avis uten å lese om Haaland, er han en lilleputt sammenlignet med de virkelig store i fotballen; hvis han fortsetter som nå i 10-15 år til og får Norge til å vinne VM slik Maradona løftet et middelmådig Argentina i 1986, kan man begynne å snakke om storhet, men ikke enda; han har en lang vei å gå. Anonymkode: 43904...63e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 14. september 2023 #43 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg måtte google hvem Taylor Swift er her før sommeren etter alle trådene på kg. Jeg kan ikke utelukke at jeg hadde hørt navnet før, men jeg ante ikke hvem det var eller hvilken musikk som var hennes. Etter litt googling fant jeg ut at jeg har hørt noen av sangene hennes på ulike hit-spillelister, synes det er noen fine innimellom og. Men hun er definitivt ikke verdens mest kjente person, nei, hun har bare blitt veldig populær som artist i det siste. Anonymkode: 5f897...f81 Jeg spurte min bestemor og en kusine fra Skåne. Ingen hadde hørt om denne Haaland... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #44 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ingen tvil om at fotball er en stor idrett, men jeg er litt i tvil om en stamme i Amazonas er særlig opptatt av Manchester City; sannsynligheten er større at de har et forhold til legender som Pelé eller Maradona. Selv om man ikke kan åpne en norsk avis uten å lese om Haaland, er han en lilleputt sammenlignet med de virkelig store i fotballen; hvis han fortsetter som nå i 10-15 år til og får Norge til å vinne VM slik Maradona løftet et middelmådig Argentina i 1986, kan man begynne å snakke om storhet, men ikke enda; han har en lang vei å gå. Anonymkode: 43904...63e Verken Pele eller Maradona er i livet... Anonymkode: f0e0d...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #45 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Altså, dere må være helt ufattelig dumme i hodet, hvis dere bruker følgere på sosiale medier som målestokk. Ufattelig dumme... Dra til en landsby i Somalia, de vet hvem Haaland er. Dra til et tempel i Tibet, de vet hvem Haaland er. Dra til en stamme i Amazonas, de vet hvem Haaland er. Osv. Jeg tror ikke dere forstår hvor stort fotball er. Anonymkode: c0b55...24c Jeg var nettopp og reiste litt rundt i USA og i karibien, hvor man stadig vekk havner i en samtale hvor de skal prøve å komme på noen kjente nordmenn, og ikke en kjeft der visste hvem Haaland var. Av nålevende så tenker jeg Barack Obama, Donald Trump og Putin er mer kjente enn Taylor Swift. Hvis man skal dra frem fotballspillere, så kanskje Ronaldo og Messi? Vært større lengre enn Haaland, spilt i flere og større mesterskap som VM etc., vunnet mer. Anonymkode: 7d820...183 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 14. september 2023 #46 Del Skrevet 14. september 2023 (endret) Etter å ha lest første side i tråden, så vet jeg nå at Tayler Swith er en musiker. Men jeg aner ikke hvordan vedkommende ser ut eller hva slags musikk han (eller hun?) spiller. Min reaksjon på trådtittelen var: Hvem i all verden er det? Jeg vil anta at jeg ikke er unik, og at for eksempel Putin og Donald Trump er mer kjente på verdensbasis. Endret 14. september 2023 av Hulderen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 14. september 2023 #47 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke rare greiene? Fotball har ca 3,5 milliarder fans, basket ca 2,2 milliarder Anonymkode: ff76b...b57 Trenger en kilde på det, virker ikke særlig realistisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 14. september 2023 #48 Del Skrevet 14. september 2023 Hulderen skrev (51 minutter siden): Etter å ha lest første side i tråden, så vet jeg nå at Tayler Swith er en musiker. Men jeg aner ikke hvordan vedkommende ser ut eller hva slags musikk han (eller hun?) spiller. Min reaksjon på trådtittelen var: Hvem i all verden er det? Jeg vil anta at jeg ikke er unik, og at for eksempel Putin og Donald Trump er mer kjente på verdensbasis. Man er kanskje unnskyldt om man er 60+. Mer urovekkende om man for eksempel er 40. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #49 Del Skrevet 14. september 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Verken Pele eller Maradona er i livet... Anonymkode: f0e0d...44f Noe som ikke hindrer dem i å være legender en stamme i Amazonas antagelig ville kjenne bedre til enn denne Haaland; det var denne påstanden jeg svarte på. 4 hours ago, norw said: Man er kanskje unnskyldt om man er 60+. Mer urovekkende om man for eksempel er 40. Enda mer urovekkende er det om noen på 40 vet hvem Taylor Swift er, og er lidenskapelig opptatt av sangtekstene hennes. Normale voksne mennesker med en viss grad av modenhet hører på kvalitetsmusikk, ikke ultrakommersiell listepop med fjortisfaktor. 5 hours ago, Hulderen said: Etter å ha lest første side i tråden, så vet jeg nå at Tayler Swith er en musiker. Men jeg aner ikke hvordan vedkommende ser ut eller hva slags musikk han (eller hun?) spiller. Min reaksjon på trådtittelen var: Hvem i all verden er det? Jeg vil anta at jeg ikke er unik, og at for eksempel Putin og Donald Trump er mer kjente på verdensbasis. Trådens beste kommentar. 😄 At Taylor Swift på KG blir sett på som større enn Mozart, er ikke nødvendigvis representativt for resten av verden. Anonymkode: 43904...63e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 14. september 2023 #50 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Noe som ikke hindrer dem i å være legender en stamme i Amazonas antagelig ville kjenne bedre til enn denne Haaland; det var denne påstanden jeg svarte på. Enda mer urovekkende er det om noen på 40 vet hvem Taylor Swift er, og er lidenskapelig opptatt av sangtekstene hennes. Normale voksne mennesker med en viss grad av modenhet hører på kvalitetsmusikk, ikke ultrakommersiell listepop med fjortisfaktor. Trådens beste kommentar. 😄 At Taylor Swift på KG blir sett på som større enn Mozart, er ikke nødvendigvis representativt for resten av verden. Anonymkode: 43904...63e Gud bedre. Jeg har ikke nevnt noe om å høre på Taylor Swift, men er man 40 og ikke vet hvem hun er, da er det på høy tid å følge mer med på hva som rører seg der ute. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 14. september 2023 #51 Del Skrevet 14. september 2023 Rar ting å krangle om. Vel-vel, bare på Kvinneguiden. Særlig siden svaret er veldig opplagt: Trump. Ingen over ingen ved siden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #52 Del Skrevet 14. september 2023 25 minutter siden, norw said: Gud bedre. Jeg har ikke nevnt noe om å høre på Taylor Swift, men er man 40 og ikke vet hvem hun er, da er det på høy tid å følge mer med på hva som rører seg der ute. Én ting er å følge med i verdenspolitikken, en annen ting er å holde orden på hva som topper hitlistene i en tid der musikken blir mer og mer strømlinjeformet, og hvis noen på 40 aldri har hørt om Ballinciaga, Ed Sheeran, Taylor Swift, Roc Boyz, eller The Weeknd, er dette et tegn på at vedkommende ikke er 14 år lenger, men prioriterer viktigere ting i livet enn VG-lista. Selv aner jeg heller ikke hva Ballinciaga eller Roc Boyz står for; fant navnene tilfeldig ved å google hva som blir mest strømmet nå. Navnet Roc Boyz gir for øvrig ikke akkurat assosiasjoner til kvalitetsmusikk. Navn som Xi Jinping, Droupadi Murmu, eller Yoon Suk Yeol er langt viktigere å få med seg enn Taylor Swift om man er opptatt av hva som skjer i samfunnet, og jeg er villig til å vedde mye på at mange av de europeiske eller amerikanske 40-åringene som er opptatt av musikken hennes, ikke aner hvem Droupadi Murmu eller Yoon Suk Yeol er. Anonymkode: 43904...63e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #53 Del Skrevet 14. september 2023 Et kjapt Google-søk har andre svar enn de fleste her. Men at ingen har Taylor Swift på førsteplass, burde konkludere med at hun ikke er verdens mest berømte person i live. Men selvfølgelig, kilder og begrunnelse er det jo dårlig med i disse diverse kjendisnettsteder. Anonymkode: 0c590...744 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjelmesett Skrevet 14. september 2023 #54 Del Skrevet 14. september 2023 absolutt ikke. hun er blant top 50 popstjerner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #55 Del Skrevet 14. september 2023 17 minutter siden, Hjelmesett said: absolutt ikke. hun er blant top 50 popstjerner Hvis man skal se det i historisk perspektiv, må man nok utvide tallet litt; hun kommer kanskje inn på Topp 200. Anonymkode: 43904...63e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #56 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man skal se det i historisk perspektiv, må man nok utvide tallet litt; hun kommer kanskje inn på Topp 200. Anonymkode: 43904...63e Feil. Hun er på topp 20 av tidenes mestselgende artister. Og streaming-tallene teller ikke på denne listen, og som alle vet, folk kjøper ikke album, de streamer. Hun har slått flere streaming-rekorder. Anonymkode: ccdda...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #57 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ingen tvil om at fotball er en stor idrett, men jeg er litt i tvil om en stamme i Amazonas er særlig opptatt av Manchester City; sannsynligheten er større at de har et forhold til legender som Pelé eller Maradona. Selv om man ikke kan åpne en norsk avis uten å lese om Haaland, er han en lilleputt sammenlignet med de virkelig store i fotballen; hvis han fortsetter som nå i 10-15 år til og får Norge til å vinne VM slik Maradona løftet et middelmådig Argentina i 1986, kan man begynne å snakke om storhet, men ikke enda; han har en lang vei å gå. Anonymkode: 43904...63e Dette er direkte feil, og jeg kan trekke konklusjoner om at du verken er interessert i fotball, eller følger med på andre nyheter enn norske. Anonymkode: c0b55...24c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #58 Del Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Feil. Hun er på topp 20 av tidenes mestselgende artister. Og streaming-tallene teller ikke på denne listen, og som alle vet, folk kjøper ikke album, de streamer. Hun har slått flere streaming-rekorder. Anonymkode: ccdda...f6a Hun er den eneste som debuterte i det 21. århundre som er på topp 20. Hun debuterte i 2006. Altså har hun solgt utrolig mange album, PLUSS streaming, og her har hun slått flere rekorder. Og til den som nevnte tråd om Mozart og Taylor… Det er ingen fan som har laget den tråden, men en som misliker Taylor og lager tråder for å provosere folk. Anonymkode: ccdda...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #59 Del Skrevet 14. september 2023 Er ganske sikker på at denne tråden også er opprettet av en som misliker henne og som lager tråder for å provosere… Vedkommende vil aldri innrømme det da. Det er tydeligvis at en kvinne som har oppnådd alt det Taylor har oppnådd, provoserer noen så kolossalt. Taylor har mange eldre fans, og det er flere litteratur-professorer som har uttalt at de er fans, samt eldre musikere som disse som hater Taylor ser veldig opp til… Så hva en random bruker på kvinneguiden hevder om folk på 40+ hører henne, betyr svært lite og kunne ikke vært mindre relevant. Anonymkode: ccdda...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #60 Del Skrevet 14. september 2023 Hjelmesett skrev (1 time siden): absolutt ikke. hun er blant top 50 popstjerner AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Feil. Hun er på topp 20 av tidenes mestselgende artister. Og streaming-tallene teller ikke på denne listen, og som alle vet, folk kjøper ikke album, de streamer. Hun har slått flere streaming-rekorder. Anonymkode: ccdda...f6a Anonymkode: ccdda...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå