AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Hei. Mi datter på 3 måneder er lang og slank. Ammer når hun vil ha mat og prøver å legge henne til oftere men da blir hun veldig sint. Folk kommenterer at hun er slank og det skjerer i mammahjertet mitt. Prøver alt til å få henne litt rundere. Tenker mye på det og har gjort barseltiden veldig vanskelig. De på helsestasjonen sier hun følger sin kurve. Hun virker til vanlig fornøyd såver godt og eg ammer hver 3 time på dagen noen ganger oftere, på natter vil hun ha mat hver 3 time. Nogen så har vert oppi det samme? hilsen ei fortvilt mamma Anonymkode: 9910f...15f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Så lenge hun følger sin kurve så er jo det ikke noe å tenke på. Du må velge om slike kommentarer fra andre skal få ødelegge barseltiden deres, og hvis du velger at det skal få det så må du ta deg en prat om det til helsesøster. Anonymkode: 9571e...87a 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 Hun følger kurven sin og HS er ikke bekymret, så hvorfor bruker du tid og energi på det da? Alle babyer er forskjellige, det er ikke noe «fasit» på hvordan baby skal være. Anonymkode: 480c7...a7e 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 Skjønner ikke helt hvorfor du er fortvilt. Det er jo ikke sånn at alle babyer må være «tjukke» i mangel på et bedre ord. Ungen din er bare sånn. Nytter ikke å tvinge henne til å die oftere for å få henne til å legge på seg når hun følger en fin kurve. Tror det heller er tankene dine du må jobbe litt med. Anonymkode: d81ee...eeb 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Skrevet 13. september 2023 Jeg har to gutter som begge har vært «slanke» babyer. Begge har vært rundt 3000 gram ved fødsel, og holdt seg rundt nederste persentil-strek på vekt-kurven hele tiden før de begynte å få fast føde, da skøt vekten i været. Likevel har begge vært enkle, lettvinte babyer med godt humør, lite gråt og mye utforskningstrang. Ingen grunn til bekymring! Babyer som sulter, følger ikke kurven sin, men det gjør jenta di! Det betyr at hun får den maten hun trenger. 😊 Anonymkode: a46b1...860
Mortilei Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 Takk for svar er nokk eg som må sjerpe meg å nyte barseltia med den flotte jenta mi 😊
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #7 Skrevet 14. september 2023 Mortilei skrev (10 timer siden): Takk for svar er nokk eg som må sjerpe meg å nyte barseltia med den flotte jenta mi 😊 Er nok det beste det ☺️ senk skuldrene Anonymkode: d81ee...eeb
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #8 Skrevet 14. september 2023 Så lenge hun vokser som hun skal, så la henne styre mattilgangen selv. Som en ekstra motivasjon; for å forhindre problemer med overproduksjon og brystbetennelse. Hilsen hun som får helt motsatt kommentarer på sin gode, runde gutt. Anonymkode: e22f8...6dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå