AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Her hadde barnehagen kledd på regnjakke i dag i Oslo i strålende sol uten regn, blir så sint, de klarer aldri å kle barnet passende etter været. Barnet har 4 jakker der og en genser og de klare altså å ta den minst passende av dem. Et par andre dager hadde ungen på joggegenser i 25 varmegrader og var helt svett da jeg hentet. Inne også. Er det for mye forlangt at de kler på barnet passende? Er det bare jeg som er sær? Anonymkode: cd523...5f9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 La det passere Anonymkode: 8fae4...8d4 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her hadde barnehagen kledd på regnjakke i dag i Oslo i strålende sol uten regn, blir så sint, de klarer aldri å kle barnet passende etter været. Barnet har 4 jakker der og en genser og de klare altså å ta den minst passende av dem. Et par andre dager hadde ungen på joggegenser i 25 varmegrader og var helt svett da jeg hentet. Inne også. Er det for mye forlangt at de kler på barnet passende? Er det bare jeg som er sær? Anonymkode: cd523...5f9 Hvor gammelt er barnet da? Anonymkode: 72363...9e9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 Hvorfor henger det 4 jakker der? Anonymkode: 3f4e8...628 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Skrevet 13. september 2023 Høres helt merkelig ut at de ikke klarer å kle barnet etter været. Du får spørre ped leder hvem som har ansvaret for å kle på akkurat ditt barn. Hilsen Førskolelærer Anonymkode: 8d1ea...4bc 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 Kanskje hun insisterte 😅 beste er å spørre Anonymkode: aab81...3ea 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #7 Skrevet 13. september 2023 Er det mulig ungen kledde på seg selv? Anonymkode: 6aff4...f94 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #8 Skrevet 13. september 2023 Jeg har hentet både 2 og 4-åringen i alt for mye klær på finværsdager, svette og rødsprengt. Da kommer det alltid en ansatt ilende til og forteller om at barnet nekta å ha på seg mindre klær, men de passer på å få i dem drikke og prøver å holde dem i skyggen. Anonymkode: 8bde3...825 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #9 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er det mulig ungen kledde på seg selv? Anonymkode: 6aff4...f94 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvor gammelt er barnet da? Anonymkode: 72363...9e9 En aktiv liten en på 17 måneder. Hun kan ikke kle på seg selv og nekter heller ikke noen bekledning. Anonymkode: cd523...5f9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #10 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvorfor henger det 4 jakker der? Anonymkode: 3f4e8...628 En regnjakke. Til regnvær. En skalljakke. Til beskyttelse for vær og vind. En tynn fleecejakke. Som mellomlag eller til å ha på over body. En tynn jakke vi bruker til og fra barnehagen. Skal mammapolitiet kritisere at foreldre har med klær som passer ulike værforhold også nå eller? Anonymkode: cd523...5f9 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #11 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Høres helt merkelig ut at de ikke klarer å kle barnet etter været. Du får spørre ped leder hvem som har ansvaret for å kle på akkurat ditt barn. Hilsen Førskolelærer Anonymkode: 8d1ea...4bc Pleier det å være faste som kler på faste barn? Anonymkode: cd523...5f9
Andro Skrevet 13. september 2023 #12 Skrevet 13. september 2023 Du skal ikke la det passere. Det dreier seg om adekvat omsorg for barnet ditt. Det må de gi. Du forventer et absolutt minimum, og det skal de levere. 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #13 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pleier det å være faste som kler på faste barn? Anonymkode: cd523...5f9 I noen tilfeller kan det være det, særlig når barnet er lite og da har de en fast person som har ansvar mtp innkjøring i barnehagen, soving osv Anonymkode: 8d1ea...4bc
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #14 Skrevet 13. september 2023 Mitt barn var 17 måneder da det begynte i barnehagen, og jeg opplevde flere ganger den første vinteren, at voksne på var ute var påkledt med tykk jakke, lue og votter mens mitt barn stabbet rundt uten votter og med åpen dress, og var kald. Flere ganger hadde også barnet mitt på seg feil lue. Anonymkode: 8d1ea...4bc
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #15 Skrevet 13. september 2023 Må du lage innlegg så ofte om det her? Ta det opp med barnehagen og slutt å skriv det her inne. Anonymkode: 52719...d7d
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #16 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Må du lage innlegg så ofte om det her? Ta det opp med barnehagen og slutt å skriv det her inne. Anonymkode: 52719...d7d Litt usikker på hva du mener nå, jeg har kun skrevet dette ene her. Høres ut som det kanskje er et problem i andre barnehager også? Anonymkode: cd523...5f9 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #17 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mitt barn var 17 måneder da det begynte i barnehagen, og jeg opplevde flere ganger den første vinteren, at voksne på var ute var påkledt med tykk jakke, lue og votter mens mitt barn stabbet rundt uten votter og med åpen dress, og var kald. Flere ganger hadde også barnet mitt på seg feil lue. Anonymkode: 8d1ea...4bc Akkurat votter er det noen barn som tar av og tar av og tar av, selv om det er for kaldt til å gå uten votter. Noen kan gjerne først ta av vottene og så dra ned glidelåsen på dressen etterpå. De ansatte i barnehagen bør jo i så fall lukke dressen så fort de ser det, men det kan skje uten at de får det med seg og uten at barnet har gått slik lenge. Et av mine barn dro av seg alt av votter med unntak av ett bestemt par den tiden hun gikk i småbarnsavdelingen, selv om hun som regel beholdt vottene på hjemme. Antagelig fordi det var så mange fine spader og slikt som det var vanskelig å få et godt grep på med votter på i barnehagen. Lue var også et prosjekt, men det gikk litt bedre i hvert fall. Til TS så er det helt innafor å si i fra. Hvis de ikke er oppmerksomme på at barnet er for varm i bekledningen så bør de bli minnet på å følge bedre med på det. Evt. har du og de ansatte ulik oppfatning av hva som er for varmt, men du kjenner barnet ditt best. Regnjakke hvis det var strålende sol og ikke hadde regnet, høres litt merkelig ut. Det skjer vel helst hvis det enten har sluttet å regne, og de ikke har prioritert å ta av regntøyet, hvis barnet selv har insistert eller at de av en eller annen grunn ikke fant det andre tøyet (vikar som lette på feil sted, eller noe). Anonymkode: 08827...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #18 Skrevet 13. september 2023 Tror kanskje jeg ville spurt ved henting da.. "hvorfor har xx på seg regnjakke nå, det er jo sol og har ikke regnet i hele dag?" Litt sent nå da men om det skjer igjen så spør. Synes det høres slapt ut. Greit at det kan skje en glipp her og der feks om været skifter mye, men det var jo ingen grunn til å kle på regnjakke i dag. Anonymkode: a333b...1f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå