AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Hei! Jeg er ei dame på 27. Jeg sliter veldig med angst og er på utredning hos DPS, men problemet er at det er så lang tid mellom hver time. Nesten en mnd. I dag prøvde jeg å få en hastetime hos legen, men han var ikke tilgjengelig denne uken. Ring legen å få hjelp sier folk, men han er jo ikke der... Jeg snakker med kirkens sos hver dag og føler jeg blir dårligere og dårligere for hver dag. Mister mer og mer motivasjon. Jeg studerer og har brukt noe av ressursene som er tilgjengelig gjennom studieplassen, men likevel føler jeg det går nedover. Jeg går på færre og færre forelesninger, de jeg er på får jeg ikke med meg noen ting av. Det har hendt jeg har sendt melding til samtaleterapeut i timen og sagt at jeg trenger å snakke på dagen, og det har det ordnet seg. Men jeg kan ikke bruke det hver dag heller, føler jeg overbelaster systemet med det. Og hun blir sikkert lei av å høre på meg. Jeg blir jo lei av meg selv, så det er fair. Jeg har ikke motivasjon eller energi til å jobbe med studier hjemme heller. Hver dag så lager jeg meg en kopp te og slapper av. Te gjør meg rolig, og liker å kjenne på den varme koppen å fokusere på det. Men det skal jo ikke være sånn. Jeg mister også helt fokus når jeg er sosial med venner. Jeg er ikke tilstede, og jeg har heller ikke så mye energi til å være med de. Jeg har vurdert å dra hjem til mine foreldre som bor en del timer unna, men jeg vil ikke overbelaste mamme med dette heller, siden hun selv er syk og skal avgårde i noen uker og selv få hjelp. Det siste jeg vil er å komme hjem nå før hun drar slik at hun drar med bekymringer over meg. Hun skal slappe av og fokusere på sitt. Så nå sitter jeg her i min studentby med mine problemer og jeg har åpnet meg til venner, men jeg føler de ikke forstår. Jeg føler det blir verre og verre, så jeg blir veldig frustrert. Spesielt når jeg ikke får bruke akutt time før på mandag. Folk mente akutt time er en grei løsning, men