AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Etter cellegift for noen år siden har jeg nå utviklet fettlever grad 1. Er ca 20 kg overvektig og sliter virkelig med å gå ned i vekt. Drikker ikke alkohol spiser lavkarbo mat spiser kun ren mat - dvs ingen ultraprosseserte produkter. spiser noe fett, men ikke mer enn i et «vanlig» kosthold. Har aldri spist eller levd så sunt som de siste årene men likevel har leveren det altså ikke helt tipp topp 🙁 Noen som har tips eller erfaring med hvordan jeg kan reversere dette? Jeg jobber hardt for å gå ned i vekt, men det er som om det er «umulig» etter kreften. Har tidligere gått ned i vekt uten problemer så det er ikke kunnskap det går på.. Anonymkode: e92c6...0cb 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Spiser du mye grønt hver dag? Nøtter, omega fettsyrer, avokado (fett er bra fra de gode kildene)? Hva er proteinkilden, spiser du mest animalsk? Utover kosthold så tenker jeg at det kan være behov for å jobbe med lymfesystemet. Du kan finne en fysioterapeut som har trening i lymfedrenasje, evnt så jobber refleksologer også mye med lymfedrenasje. Jeg vet ikke om det er noen regler for å ikke skulle ta det i din situasjon, så jeg snakker generelt. Vær obs på at man kan få en del reaksjoner når man setter i gang slike behandlinger, jeg ble temmelig dårlig med hodepine, kvalme og utmattelse selv. Men det gikk over. Viktig å hydrere godt gjennnom dagen. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4992465/#:~:text=In nonalcoholic fatty liver disease,is trafficking of immune cells. https://www.goatchicago.com/post/how-does-lymphatic-drainage-endosphères-therapy-help-with-weight-loss#:~:text=A lymphatic drainage massage releases,loss all in one go. Anonymkode: ce44c...c97 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spiser du mye grønt hver dag? Nøtter, omega fettsyrer, avokado (fett er bra fra de gode kildene)? Hva er proteinkilden, spiser du mest animalsk? Utover kosthold så tenker jeg at det kan være behov for å jobbe med lymfesystemet. Du kan finne en fysioterapeut som har trening i lymfedrenasje, evnt så jobber refleksologer også mye med lymfedrenasje. Jeg vet ikke om det er noen regler for å ikke skulle ta det i din situasjon, så jeg snakker generelt. Vær obs på at man kan få en del reaksjoner når man setter i gang slike behandlinger, jeg ble temmelig dårlig med hodepine, kvalme og utmattelse selv. Men det gikk over. Viktig å hydrere godt gjennnom dagen. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4992465/#:~:text=In nonalcoholic fatty liver disease,is trafficking of immune cells. https://www.goatchicago.com/post/how-does-lymphatic-drainage-endosphères-therapy-help-with-weight-loss#:~:text=A lymphatic drainage massage releases,loss all in one go. Anonymkode: ce44c...c97 Interessant informasjon! Har sterk grad av Lymfødem i tillegg så lymfesystemet sliter. Kan det være en årsak? Går med støttestrømper og får jevnlig lymfedrenasje. Anonymkode: e92c6...0cb
MyMichelle Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 Ikke erfaring. Men for noen kan det hjelpe å drikke kaffe, og for noen kan det hjelpe med tilskudd av vitamin E. Ellers så er det vektreduksjon, minimum 5%, som er løsningen. Ettersom du har fått fettlever etter cellegift, så vet vel legen din hvordan du kan få hjelp til å gå ned i vekt. https://nhi.no/symptomer/magetarm/fettleversykdom-ikke-alkoholisk/
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Interessant informasjon! Har sterk grad av Lymfødem i tillegg så lymfesystemet sliter. Kan det være en årsak? Går med støttestrømper og får jevnlig lymfedrenasje. Anonymkode: e92c6...0cb Du ligger unna salt og matvarer som binder vann i kroppen? Anonymkode: 14028...39e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du ligger unna salt og matvarer som binder vann i kroppen? Anonymkode: 14028...39e Ja absolutt! har mange tiltak jeg gjør og har jevnlig også gjort Hulda Clark leverrens. spiser kun fett fra naturlige gode fettkilder som nøtter, oliven, laks, avokado etc. Har faktisk lenge tenkt at det er lymfesystemet mitt som er årsak til mange av plagene mine, men legene kan alt for lite og bare klør seg i hodet 🙁 Anonymkode: e92c6...0cb
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #7 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja absolutt! har mange tiltak jeg gjør og har jevnlig også gjort Hulda Clark leverrens. spiser kun fett fra naturlige gode fettkilder som nøtter, oliven, laks, avokado etc. Har faktisk lenge tenkt at det er lymfesystemet mitt som er årsak til mange av plagene mine, men legene kan alt for lite og bare klør seg i hodet 🙁 Anonymkode: e92c6...0cb Føler med deg, har også lymfødem og halve livet handler om å tilrettelegge for det. Noe av det som har hjulpet meg mye er å svømme 1-3 ganger i uken, det hjelper veldig for de som sliter med lymfødem. Perfekt rolig trening og trykket i vannet presser på lymfene og får de i gang. Anonymkode: 14028...39e 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #8 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Føler med deg, har også lymfødem og halve livet handler om å tilrettelegge for det. Noe av det som har hjulpet meg mye er å svømme 1-3 ganger i uken, det hjelper veldig for de som sliter med lymfødem. Perfekt rolig trening og trykket i vannet presser på lymfene og får de i gang. Anonymkode: 14028...39e Ja jeg er alt for klar over det… men økonomien er dessverre et hinder der… Har også lært at en liten «inne» trampoline er bra å bare stå og vippe på. Altså ikke hoppe. Det skal også aktivere lymfesystemet. så gjør det nesten hver dag 😁 ts Anonymkode: e92c6...0cb 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #9 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg er alt for klar over det… men økonomien er dessverre et hinder der… Har også lært at en liten «inne» trampoline er bra å bare stå og vippe på. Altså ikke hoppe. Det skal også aktivere lymfesystemet. så gjør det nesten hver dag 😁 ts Anonymkode: e92c6...0cb Mange fysioterapi steder har fysio i basseng, er slik jeg kom i gang, ringte litt rundt og fikk være med 1 gang i uka og det gikk på frikort. Ja detten med trampoline har jeg hørt om også, har ikke plass inne, men får bruke naboenes, den svære. 😁 Anonymkode: 14028...39e 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #10 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Mange fysioterapi steder har fysio i basseng, er slik jeg kom i gang, ringte litt rundt og fikk være med 1 gang i uka og det gikk på frikort. Ja detten med trampoline har jeg hørt om også, har ikke plass inne, men får bruke naboenes, den svære. 😁 Anonymkode: 14028...39e Takk for tips 😃 det skal jeg jammen forsøke ❤️😃 Anonymkode: e92c6...0cb
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #11 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for tips 😃 det skal jeg jammen forsøke ❤️😃 Anonymkode: e92c6...0cb Bare hyggelig! Ønsker deg masse lykke til! ❤️ Anonymkode: 14028...39e 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #12 Skrevet 13. september 2023 Har fysioterapeuten din nevnt på pulsator? Anonymkode: ad524...1d3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #13 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har fysioterapeuten din nevnt på pulsator? Anonymkode: ad524...1d3 Har allerede pulsator som jeg bruker jevnlig ☺️ ts Anonymkode: e92c6...0cb
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #14 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter cellegift for noen år siden har jeg nå utviklet fettlever grad 1. Er ca 20 kg overvektig og sliter virkelig med å gå ned i vekt. Drikker ikke alkohol spiser lavkarbo mat spiser kun ren mat - dvs ingen ultraprosseserte produkter. spiser noe fett, men ikke mer enn i et «vanlig» kosthold. Har aldri spist eller levd så sunt som de siste årene men likevel har leveren det altså ikke helt tipp topp 🙁 Noen som har tips eller erfaring med hvordan jeg kan reversere dette? Jeg jobber hardt for å gå ned i vekt, men det er som om det er «umulig» etter kreften. Har tidligere gått ned i vekt uten problemer så det er ikke kunnskap det går på.. Anonymkode: e92c6...0cb Kanskje du kan få prøve sånn medisin som de som er skikkelig overvektige får? Anonymkode: c94d8...47b
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #15 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje du kan få prøve sånn medisin som de som er skikkelig overvektige får? Anonymkode: c94d8...47b Ja har vurdert det. Men kjenner på en motstand mot medisiner etter alt jeg har vært gjennom… Vil helst at kroppen skal få hele uten kjemi nå men vurderer det absolutt ☺️ Anonymkode: e92c6...0cb 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #16 Skrevet 13. september 2023 Det er ikke så uvanlig å ha fettlever. 1 av 3 har det, og forekomsten øker sterkt med overvekt. Det beste du kan gjøre er å gå ned i vekt. Det handler mindre om kostholdet, men om selve overvekten. https://nhi.no/symptomer/magetarm/fettleversykdom-ikke-alkoholisk/ "Den eneste behandlingen som vi vet hjelper, er vektreduksjon. En langsom og kontrollert vektreduksjon fører til at fettavleiringen i leveren stopper opp og etter hvert avtar i mengde. Det er også sett at betennelsesforandringer blir bedre eller forsvinner ved slanking. En vektreduksjon på minst 5%, og aller helst så mye som 7-10% av kroppsvekten, er vist å kunne stanse sykdomsutviklingen." Anonymkode: 5a2ec...2b0 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #17 Skrevet 13. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Interessant informasjon! Har sterk grad av Lymfødem i tillegg så lymfesystemet sliter. Kan det være en årsak? Går med støttestrømper og får jevnlig lymfedrenasje. Anonymkode: e92c6...0cb Kan absolutt være en årsak, ihvertfall en sterkt medvirkende årsak. Jeg har hatt utfordringer med lymfesystem selv, og prøvd forskjellige metoder. For meg har det mest effektive vært den jeg har gått hos refleksolog, og det må være hyppige behandlinger. 2 ganger ukentlig over en periode. Drikk også mye gjennom dagen. Begynn hver dag med vann (gjerne med sitron). Spis mye grønt, særlig grønne grønnsaker har en utrensende effekt. Styr unna kaffe og brus (selv om sukkerfri). Det jeg også tenker er hvordan cellegift forstyrrer tarmbalansen, og dette påvirker så mange ting med helsa senere. Så jeg tenker noen måneder med probiotika kunne vært lurt. Jeg anbefaler veldig akkurat denne, hører flere si at det er eneste produktet som har hatt effekt på dem (meg inkludert). https://detox.no/products/megasporebiotic-sporebiotika Google fatty liver + probiotics Jeg har brukt dette preparatet i flere måneder. I begynnelsen ble det mye kramper og kvalme, så jeg roet det ned. Så gikk det bedre, tarmfunksjonen fikk seg en skikkelig opptur (mye på do i perioder, men god utrensing), og jeg er helfrelst over dette produktet. Viktig å merke seg at probiotika fra melkeprodukter har lite for seg i slike sammenhenger. Anonymkode: ce44c...c97 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #18 Skrevet 13. september 2023 Hehe… googlet akkurat hva som er bra mat for leveren. Alt på listen spiser jeg allerede hver dag 😁 så noe bra gjør jeg da! tenker at etter å ha lest mange av deres råd her inne så bør jeg starte med å ha mer fokus på å rense ut lymfesystemet. Har fått en del tips om hvordan jeg kan bli flinkere der! og ikke minst satse enda hardere på vektreduksjon. Men tenker at som en skrev over her at det henger sammen med dårlig fungerende lymfesystem. Fikk en liten nedtur over denne diagnosen, men kjenner på mer motivasjon og optimisme nå! Tusen takk til alle dere som har svart meg og tatt meg på alvor ❤️❤️ KG kan virkelig være nyttig😃 ts Anonymkode: e92c6...0cb 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #19 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan absolutt være en årsak, ihvertfall en sterkt medvirkende årsak. Jeg har hatt utfordringer med lymfesystem selv, og prøvd forskjellige metoder. For meg har det mest effektive vært den jeg har gått hos refleksolog, og det må være hyppige behandlinger. 2 ganger ukentlig over en periode. Drikk også mye gjennom dagen. Begynn hver dag med vann (gjerne med sitron). Spis mye grønt, særlig grønne grønnsaker har en utrensende effekt. Styr unna kaffe og brus (selv om sukkerfri). Det jeg også tenker er hvordan cellegift forstyrrer tarmbalansen, og dette påvirker så mange ting med helsa senere. Så jeg tenker noen måneder med probiotika kunne vært lurt. Jeg anbefaler veldig akkurat denne, hører flere si at det er eneste produktet som har hatt effekt på dem (meg inkludert). https://detox.no/products/megasporebiotic-sporebiotika Google fatty liver + probiotics Jeg har brukt dette preparatet i flere måneder. I begynnelsen ble det mye kramper og kvalme, så jeg roet det ned. Så gikk det bedre, tarmfunksjonen fikk seg en skikkelig opptur (mye på do i perioder, men god utrensing), og jeg er helfrelst over dette produktet. Viktig å merke seg at probiotika fra melkeprodukter har lite for seg i slike sammenhenger. Anonymkode: ce44c...c97 Nydelig! Takk for tips! Refleksolog er faktisk noe jeg fikk tips om i går. Aldri hørt om det før, men definitivt verdt å prøve 😃 Har spist mye både pro og prebiotika etter cellegiften, men er en stund siden sist nå så kan nok fint ta en runde til 😃 kaffe har jeg faktisk kuttet ut, men ser det kan være lurt å ta en kopp eller to. Ellers drikker jeg aldri brus eller alkohol. Renser vannet mitt i vannrenser og lever generelt veldig «rent». Anonymkode: e92c6...0cb
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #20 Skrevet 13. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hehe… googlet akkurat hva som er bra mat for leveren. Alt på listen spiser jeg allerede hver dag 😁 så noe bra gjør jeg da! tenker at etter å ha lest mange av deres råd her inne så bør jeg starte med å ha mer fokus på å rense ut lymfesystemet. Har fått en del tips om hvordan jeg kan bli flinkere der! og ikke minst satse enda hardere på vektreduksjon. Men tenker at som en skrev over her at det henger sammen med dårlig fungerende lymfesystem. Fikk en liten nedtur over denne diagnosen, men kjenner på mer motivasjon og optimisme nå! Tusen takk til alle dere som har svart meg og tatt meg på alvor ❤️❤️ KG kan virkelig være nyttig😃 ts Anonymkode: e92c6...0cb Det er flere måter å få i gang lymfesystemet på, og det er ting du kan gjøre selv i tillegg til drenering hos behandler: - begynne hver dag med tørrbørsting (gjøres før tannpuss/dusj, se youtube videoer (dry brushing) - gå regelmssige turer, særlig turer i natur/skog er bra. Rolig gange er helt ok også. - fokus på dyp pust - mer grønn mat (og bort med alt av drikke som ikke er vann/hjemmelaget juice) - forsiktig hopping på mini-trampoline Men jeg er veldig sikker på at probiotikaen også vil være viktig for deg, tarmbalanse er essensielt for helsen også. Alt dette kombinert, gi det noen mnd og se hva som skjer Anonymkode: ce44c...c97 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå