AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Del Skrevet 13. september 2023 Kanskje et teit spørsmål, men i dag ble jeg stoppet i billettkontroll inne på Nationaltheatret stasjon da jeg skulle gå til flytoget. Jeg gikk inn på stasjonen nede ved fontenen v selve teateret og fulgte skilting til tog/flytog. I kontrollen fikk jeg beskjed om at jeg skulle hatt billett til t-banen, noe jeg selvfølgelig ikke hadde siden jeg kom gående inn på stasjonen. Jeg mener jeg ikke så noe skilting om at jeg var i en sone hvor jeg måtte ha gyldig billett til t-banen (og slapp gebyr altså). Jeg så slike skilt andre steder, men la ikke merke til det der jeg gikk. Klaget på dette til Ruter fordi det opplevdes ubehagelig å bli gått etter i sømmene på hvorfor jeg hadde valgt den spesifikke inngangen (jeg er tilreisende og er ikke godt kjent inne på stasjonen). Fikk til svar at det er godt merket og dermed mitt ansvar. Kan noen som er godt kjent si om det faktisk er mulig å komme seg over til flytogperrongen fra den inngangen jeg valgte (altså ikke oppe i Vika) uten å være i en sone av stasjonen hvor man må ha t-banebillet? Har bare behov for å kverulere litt…hehe. Anonymkode: 915a2...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje et teit spørsmål, men i dag ble jeg stoppet i billettkontroll inne på Nationaltheatret stasjon da jeg skulle gå til flytoget. Jeg gikk inn på stasjonen nede ved fontenen v selve teateret og fulgte skilting til tog/flytog. I kontrollen fikk jeg beskjed om at jeg skulle hatt billett til t-banen, noe jeg selvfølgelig ikke hadde siden jeg kom gående inn på stasjonen. Jeg mener jeg ikke så noe skilting om at jeg var i en sone hvor jeg måtte ha gyldig billett til t-banen (og slapp gebyr altså). Jeg så slike skilt andre steder, men la ikke merke til det der jeg gikk. Klaget på dette til Ruter fordi det opplevdes ubehagelig å bli gått etter i sømmene på hvorfor jeg hadde valgt den spesifikke inngangen (jeg er tilreisende og er ikke godt kjent inne på stasjonen). Fikk til svar at det er godt merket og dermed mitt ansvar. Kan noen som er godt kjent si om det faktisk er mulig å komme seg over til flytogperrongen fra den inngangen jeg valgte (altså ikke oppe i Vika) uten å være i en sone av stasjonen hvor man må ha t-banebillet? Har bare behov for å kverulere litt…hehe. Anonymkode: 915a2...f22 Hei For å kunne hjelpe deg må du være litt mer detaljert på hvor du gikk inn. Ved fontenen er det to innganger. En på hver siden av Narvesen. Inngangen til høyre tar deg til T-banen og du må inn i t-banesonen før man deretter går broa over t-banen for å komme til tog. Her er det tydelig merket at du går inn i et område som krever billett. Dette er ikke den naturlige veien å velge hvis du skal til toget. Bare hvis du skal ta t-bane. Inngangen til venstre tar deg både til t-banen og til toget. Går du her og holder til høyre, havner du i t-banesonen igjen. Men holder du til venstre går du direkte til togene. Da er du ikke i kontrollsone før du går ned på togperrongen, og da er du i så fall i kontrollsone for tog, ikke t-bane. Anonymkode: ce3c3...86a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Del Skrevet 13. september 2023 Hæ? Hva har T-bane med dette å gjøre? Man kan komme seg direkte til togene både fra Vika og hovedinngangen ved Karl Johan. Så de tullet med deg big time. Anonymkode: de940...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #4 Del Skrevet 13. september 2023 Gå til venstre, altså ikke ned trappa til t-bane-perrongen, så skal du være på trygg grunn. Anonymkode: eb727...701 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei For å kunne hjelpe deg må du være litt mer detaljert på hvor du gikk inn. Ved fontenen er det to innganger. En på hver siden av Narvesen. Inngangen til høyre tar deg til T-banen og du må inn i t-banesonen før man deretter går broa over t-banen for å komme til tog. Her er det tydelig merket at du går inn i et område som krever billett. Dette er ikke den naturlige veien å velge hvis du skal til toget. Bare hvis du skal ta t-bane. Inngangen til venstre tar deg både til t-banen og til toget. Går du her og holder til høyre, havner du i t-banesonen igjen. Men holder du til venstre går du direkte til togene. Da er du ikke i kontrollsone før du går ned på togperrongen, og da er du i så fall i kontrollsone for tog, ikke t-bane. Anonymkode: ce3c3...86a Jeg gikk inn inngangen til høyre for Narvesen fordi det var den inngangen jeg så først. Da så jeg merket t-banesone rett fram /svakt til høyre, mens jeg gikk til venstre og deretter fulgte skilting til tog. Da jeg så skulle ut i det som jeg tror er vrimlearealet i Vika (hvor man så tar rulletrappa bratt ned til togene), bleknet stoppet og måtte nærmest gjennom eg forhør for å forklare hvorfor jeg hadde gått inn den inngangen jeg hadde brukt. Jeg forklarte at jeg kom fra et hotell i sentrum, er lite kjent og valgte den første og beste inngangen og deretter bare fulgte skilting til t-bane. Å kjøpe billett til t-banen når jeg ikke skulle ta den, var ikke naturlig for meg. Anonymkode: 915a2...f22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #6 Del Skrevet 13. september 2023 Fulgte skilting til flytog, mente jeg Anonymkode: 915a2...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #7 Del Skrevet 17. september 2023 Anonymkode: c668c...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå