Gå til innhold

Hvor mye gir dere i driks til folk som leverer ferdiglaget mat på døren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er en mulighet her som jeg er på besøk og jeg skal teste dette for første gang i dag. :klo: Er en tier nok? Tyve? Tretti? 

Anonymkode: db0cf...341

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. Jeg vet ikke om maten fortsatt er varm før jeg får den levert, og man må tipse på forhånd.

• Liker 8
Skrevet

I Norge? Ingenting. Vil helst verken snakke eller se dem, bare legge maten på dørmatta mi. 

Anonymkode: e3a26...cae

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingenting 

Anonymkode: f7d61...01e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Vær så snill å ikke importer enda mer amerikansk tull til Norge. Tipsing er en uting og undergraver lønnsbetingelsene for mottakerne.

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet

Sist jeg fikk levert pizza fra Peppes så var det ingen mulighet til å gi ekstra på betalingsautomaten. Passet meg helt perfekt for penger løst har jeg sjelden.

Det er en jævla uting å nesten bli tvunget til å tipse. Jeg riper uhyre sjelden, da skal det ha vært noe ekstraordinært som har skjedd.

• Liker 4
Skrevet
spinner skrev (1 minutt siden):

Vær så snill å ikke importer enda mer amerikansk tull til Norge. Tipsing er en uting og undergraver lønnsbetingelsene for mottakerne.

Jeg er ikke fan av tipsing, men vi har ikke dette her hvor jeg bor til vanlig, så nå vil jeg teste og gjøre som folk gjør i storbyen.  :) 

Skrevet

O kr. Gir ikke driks.  ærlig talt. 

Anonymkode: a4102...122

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke fan av tipsing, men vi har ikke dette her hvor jeg bor til vanlig, så nå vil jeg teste og gjøre som folk gjør i storbyen.  :) 

"Vi" i storbyen tipser ikke. 🤣 

Anonymkode: cec18...5a8

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

"Vi" i storbyen tipser ikke. 🤣 

Anonymkode: cec18...5a8

Det er mulig, men dere bestiller mat fra helt andre leverandører som jeg ikke har der hvor jeg bor. Jeg spør bare om kjøreregler jeg. :) Takk for svar.

• Liker 1
Skrevet

0kr.

Anonymkode: afc83...57b

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å legge på en 10’er til budet. 

Anonymkode: 44a81...e5c

Skrevet

Ingenting! Det er arbeidsgiver sitt ansvar å gi lønn som er til å leve av.

Anonymkode: 1d8d3...683

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg gir som regel 20 til 50 kr.

Anonymkode: ee712...745

Skrevet

Hvorfor skal jeg tipse for at de ansatte gjør jobben sin ? De kjører og leverer maten. Ingenting ekstraordinært ved dette.

på restaurant bruker jeg runde av opp til  nærmeste 50lapp hvis servicen har vært god og flink og oppmerksom kelner.

Anonymkode: 9e6f1...e4d

• Liker 9
Skrevet

Det har ikke falt meg inn å tipse de som leverer mat pga det er jobben deres, og det koster allerede mye å få ting levert.

På restaurant tipser jeg kun hvis jeg har fått ekstraordinær service. Det er en uting å tipse, ødelegger for tarifflønn og gjør som en over her skriver at vi får amerikanske tilstander.

Anonymkode: 5d464...877

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mulig, men dere bestiller mat fra helt andre leverandører som jeg ikke har der hvor jeg bor. Jeg spør bare om kjøreregler jeg. :) Takk for svar.

Og nesten alle svarer at kjørereglene her i Norge er at man ikke tipser. 

Anonymkode: e3a26...cae

• Liker 4
Skrevet

Tips er utdatert. Man betaler  varen og budet får betalt av restauranten. Hvorfor skal vi tipse budet så restauranten kan hoppe bukk over å betale budet anstendig lønn? Maten koster det samme uansett. Dessuten er tips skattbar inntekt. 

Anonymkode: 43bca...c2e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg betaler alltid på forhånd, og aldri tips på verken take-away eller mat levert på døra. 
Tipser kun om jeg spiser på stedet. 

Skrevet

Jeg gir som regel 20. Men jeg må si, jeg er jo litt imot tipskultur forsåvidt.

Og så er det irriterende at det er på forhånd. Det har skjedd noen ganger at de har syklet rundt med maten min i evigheter, så får jeg en slapp burger, kalde fries og milkshake som har begynt å lekke gjennom boksen på døren.

Anonymkode: 3e67c...b97

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...