AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Hei. Jeg skal hente en kattunge om noen uker, men så lurer jeg på om jeg skal gi våt eller tørr fôr? Ett spørsmål til Hva er det første jeg bør gjøre når katten kommer inn inn i hus? skal jeg sette katten i kattedyr først? Har bare hørt noe om det Anonymkode: 8f304...979
Tvist Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei. Jeg skal hente en kattunge om noen uker, men så lurer jeg på om jeg skal gi våt eller tørr fôr? Ett spørsmål til Hva er det første jeg bør gjøre når katten kommer inn inn i hus? skal jeg sette katten i kattedyr først? Har bare hørt noe om det Anonymkode: 8f304...979 Tror denne passer bedre under kjæledyr. Men ha gjerne tørrfôr stående fremme hele tiden, våtfor som snacks av og til. Kjøp for fra dyrebutikk, ikke matbutikk. Sett katten på et avstengt rom og la den finne seg til ro først, får du åpner til resten av boligen. Hold katten inne til den er kastrert og chippet, og rundt 10-12 mnd gammel. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hei. Jeg skal hente en kattunge om noen uker, men så lurer jeg på om jeg skal gi våt eller tørr fôr? Ett spørsmål til Hva er det første jeg bør gjøre når katten kommer inn inn i hus? skal jeg sette katten i kattedyr først? Har bare hørt noe om det Anonymkode: 8f304...979 Før du tar til deg et annet levende vesen er det viktig å lese seg opp 😊 Anonymkode: 6bd1a...5f9 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 https://www.fod.no/den-forste-tiden-i-nytt-hjem-og-kattehold/ Anonymkode: 4a220...ebd
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Skrevet 13. september 2023 Gir kun tørrfôr. For kattunge første året og for kastrert etter det. Selv om min ble kastrert som 13 uker. Vet ikke om det har noe for seg, men setter alltid katten i dokassen først. Ellers har den løpt fritt alltid. Viktig å lære den opp til å være i bur eller bilsele fra den er liten. Anonymkode: 61d34...aa4
Tvist Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Før du tar til deg et annet levende vesen er det viktig å lese seg opp 😊 Anonymkode: 6bd1a...5f9 Det er vel det hun gjør her. 2
Paneera Skrevet 13. september 2023 #7 Skrevet 13. september 2023 Tips til gode tørrfôr er Farmina, Canagan, Applaws, Bozita eller Nutrima
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #8 Skrevet 13. september 2023 Tvist skrev (2 timer siden): Det er vel det hun gjør her. Kaller du det å spørre om for på et nettforum å lese seg opp? Anonymkode: 6bd1a...5f9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #9 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Jeg skal hente en kattunge om noen uker, men så lurer jeg på om jeg skal gi våt eller tørr fôr? Ett spørsmål til Hva er det første jeg bør gjøre når katten kommer inn inn i hus? skal jeg sette katten i kattedyr først? Har bare hørt noe om det Anonymkode: 8f304...979 Anbefaler gruppa «kattens atferd og helse» på fb og boka til Bjarne Braastad. Anonymkode: 7dfaa...49a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #10 Skrevet 13. september 2023 Jeg ville gitt mest våtmat. Katter er kronisk dårlige til å ta til seg væske, og da er våtmat supert. Våtmat inneholder også generelt mer kjøtt enn tørrfôr. et godt tørrfôr-merke er orijen. Best å ha katten inne på et lite rom i begynnelsen. Anonymkode: 77cf1...f5a 1
Tvist Skrevet 13. september 2023 #11 Skrevet 13. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kaller du det å spørre om for på et nettforum å lese seg opp? Anonymkode: 6bd1a...5f9 Det er en grei start. Det er ikke så mye man trenger å vite får å ha katt. Gi kvalitetsmat, kastrert og chippet katten og ikke slipp den ut for tidlig. Og ta resten som det kommer. Endret 13. september 2023 av Tvist
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #12 Skrevet 13. september 2023 Tvist skrev (2 timer siden): Det er en grei start. Det er ikke så mye man trenger å vite får å ha katt. Gi kvalitetsmat, kastrert og chippet katten og ikke slipp den ut for tidlig. Og ta resten som det kommer. Så enkelt er det ikke nei! Anonymkode: 6bd1a...5f9
Tvist Skrevet 14. september 2023 #13 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så enkelt er det ikke nei! Anonymkode: 6bd1a...5f9 Hvem mener du er viktig da?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #14 Skrevet 14. september 2023 Tvist skrev (14 timer siden): Det er vel det hun gjør her. Med å stole på alle i stede for å lese seg opp på noe ordentlig. Anonymkode: 5f729...f18
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #15 Skrevet 14. september 2023 Tvist skrev (2 timer siden): Hvem mener du er viktig da? Sikre huset så katten ikke får skadet seg: https://www.royalcanin.com/no/cats/kitten/preparing-for-your-kittens-arrival Sørge for ar man har en plan om hvem som skal ta seg av katten om man skulle trenge pass(og ja det er viktig så man ikke plutselig står der uten noen til å hjelpe til med pus om du skal bort Anonymkode: 6bd1a...5f9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #16 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg ville gitt mest våtmat. Katter er kronisk dårlige til å ta til seg væske, og da er våtmat supert. Våtmat inneholder også generelt mer kjøtt enn tørrfôr. et godt tørrfôr-merke er orijen. Best å ha katten inne på et lite rom i begynnelsen. Anonymkode: 77cf1...f5a Våtfôr bidrar til å øke kattens vanninntak, mens tørrfôr bidrar til å ivareta kattens tannhelse. Anonymkode: ce294...c57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå