Gå til innhold

Hvordan holde ut? Rettssak om barnefordeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært igjennom dette hvordan holdt dere ut? BF truer med at han skal ha 100%. Er ingen grunn til at han skal få det, men jeg bekymrer meg så mye over hele prosessen, sover kun 2-3 timer hver natt, våkner med hjertebank og er gjennomsvett. Sitter å gråter på kontoret på dagtid og håper at ingen ser meg. Konstant skjelven og kvalm. Spiser minimalt og er veldig dårlig i magen. Har hatt det sånn litt over en uke nå og vet ikke hvor mye mer jeg klarer. 

Anonymkode: 1aed4...ae8

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En dag av gangen, på det verste en time av gangen.

Det går over, tro på det. Hvis du er i tvil om utfallet, spør advokaten din, ikke oss.

Anonymkode: 2d928...d68

Skrevet

Hold ut❤️

Skal prøve å svare deg mer senere.

Har vært gjennom flere runder. Alt har en ende, også det helvetet som dette er.  Pust med magen. Gjør tiltak for å ivareta deg selv. Skaff deg støttenettverk.

Anonymkode: 6abf2...2bb

• Hjerte 1
Skrevet

Advokaten din kan gi deg en pekepinn på hvordan saken kan løse seg. Har barnefar noe negativt å si om deg som mor? Eventuellt om du har noe negativt om han som far? Hvor gamle er barna? Har barna mulighet til å uttale seg om hva de selv ønsker? Hva sier sakkyndig i saken? 

Så lenge ingen av dere er uegnet som foreldre så skal det nok mye til for han å få 100%. Barn skal høres fra de er fyllt 7 år og den samtalen tar sakkyndig. 

Det går nok mye bedre enn du frykter.

• Liker 1
Skrevet

Takk til dere som har svart så langt ❤️ Han kommer ikke til å få 100% så det er ikke egentlig det jeg er redd for. Tror bare kroppen reagerer på hele prosessen. Usikkerheten, økonomiske bekymringer, sorg. Spør ikke om selve saken, men bare om hvordan man holder ut i det som føles som en helt vanvittig livskrise. Jeg forsøker å ikke bli sykemeldt, men greier ikke å takle hverdagen sånn som jeg har det nå. 

Skrevet

Ha småavtaler så mange dager i uken, f eks 30 min FaceTime/tlfsamrsle med en god venn etter barna er lagt, at noen kommer på besøk til deg på kvelden, å få noen på besøk etter jobb til å spise middag med dere og være sammen frem til kveldsmat, dra på besøk til noen på ettermiddagen. Ha «program» som er av sosial karakter med personer du føler deg trygg med. Hvil litt på nettet, tiden går litt av seg selv når det skjer noe.. De dagene du ikke har en avtale, lag avtale med deg selv om hva som skal skje når barna siver, et bad, dusj, treningsøkt, bake noe digg til deg selv, en smågodtpose på lur, legg deg tidlig med en bok og sjokolade. Legg hauger med planer ! Hvis du har en hektisk hverdag med barna, så Merk deg dagens «målstrek» og planlegg hva du skal gjøre når du når den, f eks de tingene foreslått over. 

Anonymkode: c741c...87c

• Liker 2
Skrevet

Ha en stor smågodtpose i skuffen på jobb og len deg på den ! 

Anonymkode: c741c...87c

• Liker 1
Skrevet

Jeg holdt ut fordi jeg visste at han ikke hadde en sak, verken første eller femte gangen. Det øknomiske var en større bekymring, men det ordna seg. Den første runden var verst, da visste jeg veldig lite om prosessen og fikk lite informasjon på veien. Nå er jeg veldig dreven i barneloven og regelverket, så bekymrer meg ikke i det hele tatt. Han kommer enda med småstikk, men de overser jeg totalt (men inni meg ler jeg over håpløsheten hans).

Det var ingen trusler her. Mange runder i retten. Jeg skrev logg og hadde oversikt over alt slik at dokumentasjonen var oppdatert til em hver tid.

Da han truet med det før vi hadde flytta ut, sa jeg at det må han bare om han mente det var det beste for samarbeidet.

Om du ønsker å vite om prosessen, bare spør. Kunnskap er makt. Det kan hjelpe deg å roe nervene dine.

Skrevet

Jeg har vært, og er i samme situasjon som deg.  Orker ikke skrive om saken, gjør det muligens senere. Det som har hjulpet meg er først og fremst å snakke med noen, hele tiden. Venner, familie,psykolog, alle slags hjelpetelefoner, krisesenter hvis det er vold og kontroll inne i bilde, familievernkontoret. Når du snakker så bearbeider du, ihvertfall når du blir trodd. Si at du trenger å snakke for å unngå å bryte sammen. Jeg har hatt noen sykemeldingsperioder, men da blir jeg dårligere, for alt bare kverner og jeg finner  alle slags skrekkhistorier på nettet. Så prøv å tenke at du skal kjempe imot, at dette ( eller ev han) ikke skal få knekke deg. At du yter motstand ved å holde deg på bena, være i jobb, være en god mor. Musikk ( type Aretha Franklin) hjelper også- og fysisk aktivitet. Bli sint, akkurat så sint du trenger for at redselen skal  forsvinne, et slags skjerpende, fokusert sinne.  Tenk at dette klarer du, for det gjør du. Alt godt❤️

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hold ut❤️

Skal prøve å svare deg mer senere.

Har vært gjennom flere runder. Alt har en ende, også det helvetet som dette er.  Pust med magen. Gjør tiltak for å ivareta deg selv. Skaff deg støttenettverk.

Jeg må komme tilbake til deg❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Når jeg har det sånn må jeg ty til sovemedisin. Søvnmangelen roter såpass med hodet mitt og gjør at jeg mistet matlyst og får angst. Var 40år før jeg dro til legen og angrer på at jeg ikke gjorde det tidligere. Å få sove vil kanskje hjelpe på de kroppslige plagene du opplever. Ta iallefall en prat med fastlegen din. Det er utrolig utmattende å ha det sånn. ❤️

Anonymkode: 33a8d...272

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dere som har vært igjennom dette hvordan holdt dere ut? BF truer med at han skal ha 100%. Er ingen grunn til at han skal få det, men jeg bekymrer meg så mye over hele prosessen, sover kun 2-3 timer hver natt, våkner med hjertebank og er gjennomsvett. Sitter å gråter på kontoret på dagtid og håper at ingen ser meg. Konstant skjelven og kvalm. Spiser minimalt og er veldig dårlig i magen. Har hatt det sånn litt over en uke nå og vet ikke hvor mye mer jeg klarer. 

Jeg var i samme situasjon som deg. Valgte å gi han det han ønsket. Hadde ikke psyke til det. Fant ut at om jeg skulle gå gjennom en rettssak for å få ha barnet, ville psyken min vært så ødelagt at barnet likevel ville hatt det bedre hos far. 

Anonymkode: 40dac...f62

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har ingen råd, ville bare sende deg en god klem ❤️

Anonymkode: 85730...993

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...