AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Jeg skal male boligen utvendig. La ut jobben på mittanbud og har fått mange henvendelser. Til slutt valgte jeg en bedrift som har gode anmeldelser og mange referanser fra lignende oppdrag. Summen totalt blir 70.000,- inkl mva. Jeg fikk tilbud på epost og der stod det at deler av summen måtte forhåndsbetales. Totalt 20.000,- som skulle gå til innkjøp av materialer. Resten når jobben var fullført. Er det greit og vanlig? Anonymkode: 95411...5e3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Det kommer helt an på firmaet.... Det er ikke uvanlig, og det er tillatt, men ikke noe å anbefale. Husk også at dette firmaet kjøper sterkt rabattert maling, trolig med kreditt, og tar seg godt betalt av deg for malingen etterpå. Er dette et skikkelig malermester-firma eller er det "Gunnars mal og fiks"? Personlig ville jeg ikke gjort det hvis det er et firma i sistnevnte kategori. Se også: https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/oppussing/unnga-forskuddsbetaling/ Anonymkode: a0295...c14 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 Det høres veldig suspekt ut å måtte betale på forhånd, hvis det er et typisk "billig" firma drevet av utlendinger eller som kun har utenlandske ansatte så ville jeg heller funnet noen andre til å gjøre jobben. Anonymkode: 55e9b...c83 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 Jeg har aldri betalt noen ting som helst på forskudd angående oppussing og renovering. Hadde droppet firmaet. Anonymkode: 3b38f...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Skrevet 13. september 2023 Ikke betal noe på forskudd ! Det er en grunn til at de maser om penger FØR jobben er gjort Anonymkode: d5c87...f09 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 Jeg hadde murer her for litt siden, og de skrev også at det var forskuddsbetaling, men de krevde ikke det inn. Fikk kun regning etterpå. Men forskudd er generelt ikke anbefalt. Anonymkode: c9768...728
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #7 Skrevet 13. september 2023 Da ville jeg foreslått at dere kjøper inn materialer selv. Så burde de ikke trenge forskuddsbetaling. Anonymkode: 59e51...00d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå