Gå til innhold

Cottage cheese

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lager proteinrundstykker med gulrot og cc. Da kjører jeg cc i foodprosessor først, så jeg ikke får klumpene i. En grei måte å få i seg proteiner på og min faste lunsj. Holder meg mett til middag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

neon_sun skrev (2 minutter siden):

Jeg lager proteinrundstykker med gulrot og cc. Da kjører jeg cc i foodprosessor først, så jeg ikke får klumpene i. En grei måte å få i seg proteiner på og min faste lunsj. Holder meg mett til middag. 

Ja, proteinrundstykker har jeg også lagd, med havregryn og cc. Mulig jeg gjorde noe feil, for de ble veldig kompakte, og det føltes som å ha spist en murstein 🙈

Ts

Anonymkode: 831d0...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at folk sier det er så sunt... Også skal man ha syltetøy eller lignende på toppen. For da ble det jo så sunt 🙄🙄🙄

Jeg hater konsistensen. Smaken er så som så. Spiser det kun utblandet i noe annet. For eksempel i stekt karbonadedeig. Eller i en form for deig, typ protein rundstykker.

Vet mange av mine fitnessvenner blandet det ut med fun lite. Jeg synes fortsatt konsistensen er jævlig. Enten må det smeltes/utvannesi noe annet eller så får jeg det ikke i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spiser magerkesam sammen med en blåbæryoghurt. Metter mye mer enn to yoghurter, og får en fin konsistens! :)

Anonymkode: 62c60...4f9

Hvor er cottage cheesen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (2 minutter siden):

Elsker at folk sier det er så sunt... Også skal man ha syltetøy eller lignende på toppen. For da ble det jo så sunt 🙄🙄🙄

Jeg hater konsistensen. Smaken er så som så. Spiser det kun utblandet i noe annet. For eksempel i stekt karbonadedeig. Eller i en form for deig, typ protein rundstykker.

Vet mange av mine fitnessvenner blandet det ut med fun lite. Jeg synes fortsatt konsistensen er jævlig. Enten må det smeltes/utvannesi noe annet eller så får jeg det ikke i meg.

Det var lurt å blande det i karbonadedeig! Tenker å prøve og røre det ut i egg også, og lage omelett. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en 15 år siden var der veldig pop med cottage cheese med diverse typer fun light saft i fitnessmiljøet mitt ☺️

Anonymkode: 9b921...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var lurt å blande det i karbonadedeig! Tenker å prøve og røre det ut i egg også, og lage omelett. 

Ts

Men prøv seriøst den fra Røros meierier istedenfor, den smaker SÅ mye bedre enn den fra Tine. Jeg spyr av den fra Tine, mens den fra Røros er ikke noe problem. 

Anonymkode: f5e9e...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men prøv seriøst den fra Røros meierier istedenfor, den smaker SÅ mye bedre enn den fra Tine. Jeg spyr av den fra Tine, mens den fra Røros er ikke noe problem. 

Ja, bare bekymret for om den er mye fetere enn den magre fra Tine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bland  med bløtkokt egg, persille, salt og pepper ❤️ 

nyyydelig ❤️ 

Anonymkode: 9fce8...09b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det i smoothie, den blir skikkelig kremet og god.

Bland den med gresk yoghurt (ca 50/50) og spis med digg topping.

jeg blander det inn i havregrøt for å få den proteinrik og mer mettende.

Anonymkode: 571f5...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, bare bekymret for om den er mye fetere enn den magre fra Tine?

Du går ikke i bakken av 2 gram ekstra fett per 100 gram. Denne er også økologisk og uten konserveringsmidler. Lett-produkter er ikke ensbetydende med sunnere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp de store boksene :) Aldri lett utgaven, fett er viktig.

Så tilsetter du en stor spiseskje med kesam...200g cottage cheese er fin dose :) 

Anonymkode: 8be7c...a65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater både smaken og konsistensen. Det finnes mange mer smakfulle alternativer som er like sunne. Du trenger ikke tvinge deg til å like CC. 

Anonymkode: 9284d...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du går ikke i bakken av 2 gram ekstra fett per 100 gram. Denne er også økologisk og uten konserveringsmidler. Lett-produkter er ikke ensbetydende med sunnere. 

Sant, og fett har jo også en plass i et sunt kosthold 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Sant, og fett har jo også en plass i et sunt kosthold 👍

Helt riktig. Jeg har for lengst sluttet med lett-oster osv, dette er fett vi skal ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker smaken veldig godt!

Bruker cc i omelett som andre sier, og i proteinstykker. Bruker det som pålegg sammen med kyllingskinke og pesto, eller roastbiff. Eller med røkt laks!
Jeg blander med litt yoghurt og musli til mellommåltider. Til dessert så kan jeg blande cc med litt vaniljedråper, og bær (istedet for vaiæniljekesam). Lager også en del dressing med cc, for å ha til f.eks fisk og kylling, eller i wraps!

Når jeg spiser det som yoghurt eller dessert, så kjører jeg det mykt i stavmixer først, så får jeg kremmyk konsistens! :)

Anonymkode: dbc2d...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (3 timer siden):

Syltetøy er jo ikke nødvendigvis så usunt... ikke alle bruker billig syltetøy med masse tilsatt sukker...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg liker smaken veldig godt!

Bruker cc i omelett som andre sier, og i proteinstykker. Bruker det som pålegg sammen med kyllingskinke og pesto, eller roastbiff. Eller med røkt laks!
Jeg blander med litt yoghurt og musli til mellommåltider. Til dessert så kan jeg blande cc med litt vaniljedråper, og bær (istedet for vaiæniljekesam). Lager også en del dressing med cc, for å ha til f.eks fisk og kylling, eller i wraps!

Når jeg spiser det som yoghurt eller dessert, så kjører jeg det mykt i stavmixer først, så får jeg kremmyk konsistens! :)

Når du kjører det i stavmikser, tilsetter du noe annet da, for mer smak? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Syltetøy er jo ikke nødvendigvis så usunt... ikke alle bruker billig syltetøy med masse tilsatt sukker...

Nei. Men utifra hva ts legger i bunn om cottage cheese, så ødelegger det syltetøyet altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...