AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Prøver å leve sunt og prøve ut nye ting. Det nye nå er cottage cheese. På papiret perfekt, lite kcal, proteiner, og fyller opp i magen. Men så innmari godt kan jeg ikke påstå at jeg synes det er ... Anonymkode: 831d0...1df
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Ikke? Jeg er vokst opp med det og synes det er kjempegodt. Anonymkode: 8ba0b...90a 3
tonebelinda Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøver å leve sunt og prøve ut nye ting. Det nye nå er cottage cheese. På papiret perfekt, lite kcal, proteiner, og fyller opp i magen. Men så innmari godt kan jeg ikke påstå at jeg synes det er ... Anonymkode: 831d0...1df Jeg spiser ofte cottage cheese blandet med gresk yoghurt, 1 del cottage cheese og 1/2 del gresk yoghurt. Har gjerne på litt før/kjernet og litt bær, kjøper frosne bær, tiner de før jeg tar de på tallerkenen. Jeg synes dette er veldig godt. Du kan jo toppe med mye annet istedetfor, feks lett eplesyltetøy/epler og kanel 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Prøver å leve sunt og prøve ut nye ting. Det nye nå er cottage cheese. På papiret perfekt, lite kcal, proteiner, og fyller opp i magen. Men så innmari godt kan jeg ikke påstå at jeg synes det er ... Anonymkode: 831d0...1df Det er jo veldig godt med syltetøy på toppen, eplemost og kanel eller blåbær. Blander det også med noen skiver banan og peanøttsmør, blåbær m.m. Det smaker jo bare helt nøytralt . Anonymkode: 11162...e3f 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Skrevet 13. september 2023 Prøver jeg og, men jeg smak tilsetter med frukt eller litt lett sylte. Anonymkode: f8915...b29
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 Prøv den fra Røros, den smaker MYE bedre enn den fra Tine! Dyrere, men verdt det. Jeg kjøper hos Meny https://rorosmeieriet.no/produkter/okologisk-cottage-cheese/ Anonymkode: f5e9e...ab3
NettoppJa Skrevet 13. september 2023 #7 Skrevet 13. september 2023 Jeg bruker mye mager cottage cheese, men sammen med andre ting som smaker mye. Feks: - et lag på knekkebrød med skinke og paprika over - i skål med lett solbær- eller blåbærsyltetøy over - blander inn i pastasaus med lite protein (feks ferdigrett med lite kjøtt og grønnsaker)
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #8 Skrevet 13. september 2023 Jeg liker det ikke sammen med søtt, feks bær eller syltetøy. Jeg blander det inn med eggene før jeg lager omelett. Jeg liker det også på knekkebrød med pepper på, og masse skinke oppå. Anonymkode: 6b0d2...c63 1
Frøkenfryden Skrevet 13. september 2023 #9 Skrevet 13. september 2023 Jeg blander med yoghurt eller vaniljekesam. Med syltetøy. Eller frukt eller bær på. Eller i kjøleskapsgrøt med syltetøy og nøttesmør på. Synes ikke det er en høydare alene men liker teksturen den gir iblanda yoghurt☺️ 1
enkefru Skrevet 13. september 2023 #10 Skrevet 13. september 2023 Får i perioder dilla på knekkebrød med cottage cheese, finhakket gressløk og tomat på... litt salt og pepper på toppen, så er det nom-nom!
Andro Skrevet 13. september 2023 #11 Skrevet 13. september 2023 Rør inn youghurt naturell, gressløk (vårløk evt.), salt, hvit pepper og litt hvitløkpulver. Går bra både som pålegg og dressing, og er bl.a. godt på kokte poteter med noe smaksrikt til - som spekemat, en velkrydret filet e.l. Cottage cheese er også god varm, om du f.eks. rører den inn i en pastarett, sammen med f.eks. bakte grønnsakterninger. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #12 Skrevet 13. september 2023 Spiser magerkesam sammen med en blåbæryoghurt. Metter mye mer enn to yoghurter, og får en fin konsistens! Anonymkode: 62c60...4f9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #13 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Spiser magerkesam sammen med en blåbæryoghurt. Metter mye mer enn to yoghurter, og får en fin konsistens! Anonymkode: 62c60...4f9 Har kjøpt den magre varianten. Tror du det kan funke å blande med en skogsbæryoghurt fra Yoplait? Anonymkode: 831d0...1df
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #15 Skrevet 13. september 2023 Fame skrev (12 minutter siden): Ta eplesyltetøy på toppen også kanel Kjøper i morgen, høres kjempegodt ut! Ts Anonymkode: 831d0...1df
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #16 Skrevet 13. september 2023 Lerum jordbærsyltetøy uten sukker! Eneste gode uten tilsatt sukker jeg har funnet! Smaker kjempegodt selv om man har masse cc under!! Er dette jeg mener: https://oda.com/no/products/32803-lerum-jordbaersyltetoy-original-uten-tilsatt-sukke/. Anonymkode: 4433b...229
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #17 Skrevet 13. september 2023 Cottage cheese har den egenskapen at det trekker til seg smak veldig godt. Så det kan lett tilsøtes eller tilkrydres. Anonymkode: 5df1d...5a8
applestories Skrevet 13. september 2023 #18 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Har kjøpt den magre varianten. Tror du det kan funke å blande med en skogsbæryoghurt fra Yoplait? Anonymkode: 831d0...1df Funker med all slags yoghurt. CC har jo ikke noe særlig smak, så det gir bare litt ekstra konsistens til yoghurten.
Mamajune11 Skrevet 13. september 2023 #19 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Prøver å leve sunt og prøve ut nye ting. Det nye nå er cottage cheese. På papiret perfekt, lite kcal, proteiner, og fyller opp i magen. Men så innmari godt kan jeg ikke påstå at jeg synes det er ... Anonymkode: 831d0...1df Du blir vandt til det. Og så blir du drit lei og kvalm. Og så blir du vandt igjen. Osv osv.
Mamajune11 Skrevet 13. september 2023 #20 Skrevet 13. september 2023 Jeg liker det med blåbær eller bringebær. Eller en skje pianøttsmør. Eller salte cashews.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå