Gå til innhold

Kjære dere som jobber i klesbutikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan dere ikke oppdatere nettsiden korrekt slik at det ikke står at varen finnes i butikk x når den ikke gjør det?

Det er så kjipt å endelig ha fått skaffet barnevakt for å dra over halve byen for å gjøre et godt kupp på klær til barna, også har dere ikke varene inne når jeg kommer selv om det står på nettsiden.

Jeg opplever dette hele tiden, er det virkelig så vanskelig å få til å oppdatere dette? Skjønner at det kan være en glipp/feil her og der, men ikke alltid på "alt". 

Anonymkode: e2bf3...497

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du virkelig at det er de ansatte i butikken som selv oppdaterer varebeholdning på nett? 😂

Anonymkode: 47e32...43c

• Liker 33
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor kan dere ikke oppdatere nettsiden korrekt slik at det ikke står at varen finnes i butikk x når den ikke gjør det?

Det er så kjipt å endelig ha fått skaffet barnevakt for å dra over halve byen for å gjøre et godt kupp på klær til barna, også har dere ikke varene inne når jeg kommer selv om det står på nettsiden.

Jeg opplever dette hele tiden, er det virkelig så vanskelig å få til å oppdatere dette? Skjønner at det kan være en glipp/feil her og der, men ikke alltid på "alt". 

Det er ikke de ansatte i den fysiske butikken i ditt område som har nettbutikken som ansvar.

Og om det er så viktig at de har en spesifikk vare inne og du har opplevd at nettbutikken har somla med oppdateringen på hva som er på lager i de fysiske butikken, har vi noe som heter for telefon.

Endret av Bålkaffe
  • Liker 17
Skrevet

Hehe, tror du det er de ansatte som bestemmer sortiment og pris på varer i butikken også?

Jeg jobber riktignok ikke i klesbutikk, men i en faghandelkjede som også har nettbutikk (click&collect-løsning og hjemlevering). Her oppdateres varebeholdning i datasystemene 4 ganger daglig. Det tar altså en stund fra siste vare er solgt til det blir synlig på nett. Sånn er det bare, ingen av oss som jobber her påvirker det. Beholdning kan også være feil på grunn av butikktyveri eller manglende varemottak, for å nevne noe. Dette oppdages ikke nødvendigvis samme dag, i hvert fall ikke hos oss som har en STOR butikk.

Anonymkode: 341f1...e9f

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror du virkelig at det er de ansatte i butikken som selv oppdaterer varebeholdning på nett? 😂

Anonymkode: 47e32...43c

Det er jo varer som går fra deres butikk, det oppdateres jo elektronisk, er jo ikke sånn at de som driver nettbutikkene går rundt i alle butikker å teller varene regelmessig i butikkene🙄 de ansatte må sørge for at det står riktig vare i systemet i forhold til hva de har inne. 

Og ved feil må de melde fra oppover i systemet, hvem ellers skal gjøre dette tenker du?

• Liker 3
Skrevet
Bålkaffe skrev (4 minutter siden):

Det er ikke de ansatte i den fysiske butikken i ditt område som har nettbutikken som ansvar.

Nei, men de er jo linket til den butikken som det står har varen inne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men de er jo linket til den butikken som det står har varen inne. 

Igjen, det er ikke de ansatte i den fysiske butikken som har ansvaret for nettbutikken.

Om du synes at nettbutikken sjekker lagrene hos de fysiske butikkene for lite/for sent og har mangler i lager-tellinga, så må den klagen rettes til de ansvarlige bak nettbutikken, ikke til selgerne bak kassa.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo varer som går fra deres butikk, det oppdateres jo elektronisk, er jo ikke sånn at de som driver nettbutikkene går rundt i alle butikker å teller varene regelmessig i butikkene🙄 de ansatte må sørge for at det står riktig vare i systemet i forhold til hva de har inne. 

Og ved feil må de melde fra oppover i systemet, hvem ellers skal gjøre dette tenker du?

Du burde lese mitt tidligere innlegg (sjekk AB-kode), så får du muligens litt mer innsikt.

Anonymkode: 341f1...e9f

• Liker 1
Skrevet

Snakk om å fremstå navlebeskuende. Når JEG har ordnet barnevakt så server ikke resten av verden MEG. Herrejesus slapp av, det er vel ikke verre enn å feks ta en telefon til butikken å få lagt av en vare om det er en så strabasiøs ferd å få tak i de riktige klærne til den riktige prisen? 

Anonymkode: 95fd9...110

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Snakk om å fremstå navlebeskuende. Når JEG har ordnet barnevakt så server ikke resten av verden MEG. Herrejesus slapp av, det er vel ikke verre enn å feks ta en telefon til butikken å få lagt av en vare om det er en så strabasiøs ferd å få tak i de riktige klærne til den riktige prisen? 

Anonymkode: 95fd9...110

🙄

Skrevet (endret)

Herlighet. Jeg synes ikke dette er for mye for langt å forvente av en butikk (tror ikke det er ekspeditøren, men dere skjønner poenget vel?). 

Er det et problem å oppdatere foreslår jeg at de som ikke klarer det bare driter i å ha denne «tjenesten». 

Skjønner ts godt. 

Endret av Sam Jones
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Bålkaffe skrev (19 minutter siden):

Igjen, det er ikke de ansatte i den fysiske butikken som har ansvaret for nettbutikken.

Om du synes at nettbutikken sjekker lagrene hos de fysiske butikkene for lite/for sent og har mangler i lager-tellinga, så må den klagen rettes til de ansvarlige bak nettbutikken, ikke til selgerne bak kassa.

Det selgerne bak kassa må forstå, er at de må bringe videre oppover i systemet innspill og klager de mottar. Det skal ikke være nødvendig for meg som kunde å sette meg inni hver enkelt butikks hierarki. Jeg forstår godt at det er mye som ikke er selgernes ansvar, men det å melde en sak videre oppover, det er virkelig deres ansvar og ikke mitt.

Anonymkode: 01223...00e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det selgerne bak kassa må forstå, er at de må bringe videre oppover i systemet innspill og klager de mottar. Det skal ikke være nødvendig for meg som kunde å sette meg inni hver enkelt butikks hierarki. Jeg forstår godt at det er mye som ikke er selgernes ansvar, men det å melde en sak videre oppover, det er virkelig deres ansvar og ikke mitt.

Hva vet du om hva de gjør og ikke gjør, og hva slags rutiner de har på å melde sånt videre?

For alt du veit har de meldt hvert eneste avvik videre opp i systemet, men som alle typer avviksmeldinger i store kjeder, så er det noen over hodene deres som sitter å bestemmer at systemet rundt lagerføringer ikke skal oppdateres oftere enn det det allerede gjør.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Seriøst? Jeg tror ikke begrepet Karen har oppstått i et vakum. 

Anonymkode: 53b2c...98f

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Bålkaffe skrev (2 minutter siden):

Hva vet du om hva de gjør og ikke gjør, og hva slags rutiner de har på å melde sånt videre?

For alt du veit har de meldt hvert eneste avvik videre opp i systemet, men som alle typer avviksmeldinger i store kjeder, så er det noen over hodene deres som sitter å bestemmer at systemet rundt lagerføringer ikke skal oppdateres oftere enn det det allerede gjør.

jeg svarte på din påstand om at kundene må henvende seg til den som står bak nettbutikken. Det er feil juridisk, og det er feil ift kundeservice. Det er helt uinteressant for det spørsmålet hva de melder fra om og hvilke rutiner de har. Poenget er at kunden skal kunne forholde seg til personen bak kassen uavhengig va alt det.

• Nyttig 1
Skrevet

Har ofte tatt meg bryet å dra til en butikk langt unna etter å ha sjekket og dobbeltsjekket varebeholdningen på nettsiden, og så viser det seg å ikke stemme. Jeg blir sur og frustrert, men lar det ikke gå ut over de ansatte når det er den tekniske løsningen som ikke holder mål. Jeg har etterhvert lært meg å ankomme enkelte butikker forberedt på at det er feil, så blir ikke irritasjonen like stor.

På andre butikker har jeg opplevd at de ansatte går på leteaksjon dersom jeg ikke finner varen som nettsiden sier de skal ha (og vanligvis finner den). Da vet jeg i alle fall at deres systemer ideelt sett skal være oppdaterte til enhver tid.

Anonymkode: b9b47...f77

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg svarte på din påstand om at kundene må henvende seg til den som står bak nettbutikken. Det er feil juridisk, og det er feil ift kundeservice. Det er helt uinteressant for det spørsmålet hva de melder fra om og hvilke rutiner de har. Poenget er at kunden skal kunne forholde seg til personen bak kassen uavhengig va alt det.

Hvordan er det feil juridisk og kundeservice?

• Liker 3
Skrevet

Varebeholdningen oppdateres automatisk etterhvert som ting blir registrert i kassa. MEN det skjer ikke umiddelbart det takler ikke systemet. Hos noen skjer det flere ganger om dagen, men hos andre oppdateres slikt om natten når alt er skrudd av. 

For å rette opp ev. feil i varebeholdningen har jeg i min butikk varetelling en gang i uken. Noe oftere er ikke økonomisk forsvarlig.

Er det noe su skal ha anbefaler jeg å ringe før du reiser hjemifra for å holde av. For selv om varebeholdningen hadde blitt oppdatert umiddelbart har du jo aldri noen garanti for at den som gikk ut når du kommer inn kjøper det du kom for.

Anonymkode: 1871c...8ac

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Bålkaffe skrev (3 minutter siden):

Hvordan er det feil juridisk og kundeservice?

Juridisk: hvis jeg kjøper noe i en butikk, så har vi en avtale . En avtale har to parter. Jeg er den ene parten. Butikken er den andre parten. Butikken velger å la den ansatte være sin representant, eller fullmektig om du vil. Da skal jeg forholde meg til den, og hva som skjer bakover og oppover er ikke mitt problem.

Kundeservice - hvordan? seriøst, du ser ikke at det er god kundeservice å gjøre det enkelt for kunden uten å velte din egen jobb over på kunden?

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Juridisk: hvis jeg kjøper noe i en butikk, så har vi en avtale . En avtale har to parter. Jeg er den ene parten. Butikken er den andre parten. Butikken velger å la den ansatte være sin representant, eller fullmektig om du vil. Da skal jeg forholde meg til den, og hva som skjer bakover og oppover er ikke mitt problem.

Kundeservice - hvordan? seriøst, du ser ikke at det er god kundeservice å gjøre det enkelt for kunden uten å velte din egen jobb over på kunden?

I dette tilfellet, så finnes det tre parter, det er deg, fysiske butikken og nettbutikken.

Så igjen, juridisk, hvordan er dette feil?

At du som kunde forventer at en person bak en kasse som ikke har noe med nettbutikken å gjøre, skal ordne opp med nettbutikken, fordi du som kunde nekter å forholde deg til nettbutikkens representanter, det er ikke den ansatte i kassa sin feil.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...