AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Del Skrevet 13. september 2023 Vi venter en liten gutt og sliter med å finne navn. De fleste navna jeg liker liker ikke faren, og omvendt. De to navnene som ligner mest på navnelista vår er Matheo og Theodor, og vi lurer på å rett og slett slå de sammen. Så kanskje Theo blir kallenavn til daglig. Blir det for voldsomt? Anonymkode: faef7...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Vi venter en liten gutt og sliter med å finne navn. De fleste navna jeg liker liker ikke faren, og omvendt. De to navnene som ligner mest på navnelista vår er Matheo og Theodor, og vi lurer på å rett og slett slå de sammen. Så kanskje Theo blir kallenavn til daglig. Blir det for voldsomt? Anonymkode: faef7...b5f Grusomt!🥴 Anonymkode: 276d8...27f 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Del Skrevet 13. september 2023 Siden du spør.. Helt ærlig, ikke pent. Synes Theodor er mye penere da Anonymkode: 80de2...449 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 13. september 2023 #4 Del Skrevet 13. september 2023 Kjære vene...barnet skal ha dette navnet et helt liv. Det finnes så mange flotte, lette og uvanlige navn, så hvorfor stirre seg blind på dette tunge monsteret? Hva slags etternavn får barnet og hva blir hele resultatet sammen? (neida, forventer ikke å få etternavnet her, men helheten betyr en del ) 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Del Skrevet 13. september 2023 Hm, hva betyr Ma- i navnet? Navn bør helst ha en betydning, ikke bare være "tilfeldige" lyder. Selv om det til nød kan gå. Forresten, det heter Matteus, Mattias, Mathias, Mats el. på norsk, hvorfor er Matheo så populært i det siste? "Tilfeldig" at så mange foreldre liker det samtidig 🤔.... neppe. Her må man være obs. og unngå påvirkning fra andre. Anonymkode: 5ccf2...742 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 13. september 2023 #6 Del Skrevet 13. september 2023 NEI! Slutt å finn opp nye navn, de blir aldri pene. 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #7 Del Skrevet 13. september 2023 Siden du spørr, så nei. Skjønner meg ikke på den navnemoten som har vert siste årene, hvor en skal endre på normale navn for å gjøre det spesielt og eget. Ikke ett slikt navn jeg har sett/hørt som er fint! Og i forhold til ditt navn, så er det slik det føles. "Hvorfor er "ma" med, hvorfor ikke bare Theodor? Er vel enda noen foreldre som skal være spesielle". Anonymkode: d61a6...0bc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diverse Skrevet 13. september 2023 #8 Del Skrevet 13. september 2023 Det blir et veldig tungt navn. Bedre å velge et av dem. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 13. september 2023 #9 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi venter en liten gutt og sliter med å finne navn. De fleste navna jeg liker liker ikke faren, og omvendt. De to navnene som ligner mest på navnelista vår er Matheo og Theodor, og vi lurer på å rett og slett slå de sammen. Så kanskje Theo blir kallenavn til daglig. Blir det for voldsomt? Anonymkode: faef7...b5f Er dere edru egentlig når dere snakker om navn? 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kri.star Skrevet 13. september 2023 #10 Del Skrevet 13. september 2023 Du spør - så velger å svare ærlig - det synes jeg virkelig var ett mindre pent navn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #11 Del Skrevet 13. september 2023 Hjelpes, så lei jeg er av deg. Kan du ikke gi deg med tulletrådene? Anonymkode: e2287...823 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #12 Del Skrevet 13. september 2023 Uff, nei, ikke vil ungen din så vondt! Jeg er så glad for at tradisjonelle navn er på full fart tilbake, for nå går det rundt en rekke barn med ikke-navn ingen får med seg, og så blir de bare forkortet til noe annet uansett. Finn et helt annet navn dere begge kan enes om. Dere skal være foreldre sammen og samarbeide, da må dere kanskje begge inngå kompromiss i tiår fremover. Se på slektstreet til begge to, plukk et navn som går igjen på begges slektstre. Anonymkode: 2e031...062 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #13 Del Skrevet 13. september 2023 Hvis dere digger tyrefekting Anonymkode: d3fc2...cfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #14 Del Skrevet 13. september 2023 Det høres ut som "matador". Ikke bra, stakkars gutt. Anonymkode: c79cf...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 13. september 2023 #15 Del Skrevet 13. september 2023 Å slå de sammen høres ikke bra ut. Tenk på barnets beste! Det er han som må leve med navnet. Ikke bra å bli sammenlignet med en som dreper okser for moro skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #16 Del Skrevet 13. september 2023 Matheodor! 🤣 Anonymkode: 21dc8...178 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #17 Del Skrevet 13. september 2023 Trodde det handlet om en medisin! Anonymkode: 5ef5c...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #18 Del Skrevet 15. september 2023 Det tror jeg ikke du får godkjent, det er ikke lov å gi barn navn som er titler eller til forveksling lik - og det vil jeg si dette er… men du kan jo søke og se? Anonymkode: 0c337...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. september 2023 #19 Del Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (På 13.9.2023 den 14.41): Det høres ut som "matador". Ikke bra, stakkars gutt. Anonymkode: c79cf...6b5 Det var det første jeg tenkte også. Velg et av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #20 Del Skrevet 15. september 2023 Nei......... Anonymkode: e2a56...da5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå