AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 I morgen skal jeg opereres og skal faste fra midnatt . Tror dere man kan ta astmamedisiner selvom man faster? Tar fast ventolin og pulmicort morgen og kveld. Jeg har prøvd å ringe kirurgisk flere ganger i dag men har ikke fått svar så langt. Så prøver her på forumet Anonymkode: 32e27...c01
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Legemidlene du nevner virker lokalt i lungene og fordøyes jo ikke. Hensikten med faste før operasjon er at mage/tarm skal være tømt, for å hindre oppkast under narkose. Anonymkode: e4695...d2f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 Jeg har fått beskjed om å ta faste medisiner de gangene jeg har operert. Da har det vært både tabletter og inhalasjoner. Anonymkode: 5ddea...cb0
Mezzosoprena Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Legemidlene du nevner virker lokalt i lungene og fordøyes jo ikke. Hensikten med faste før operasjon er at mage/tarm skal være tømt, for å hindre oppkast under narkose. Anonymkode: e4695...d2f Dette.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Skrevet 13. september 2023 Man kan faste selv om man tar medisiner. Jeg må ta medisiner og det er da helt greit. Tar de heller før, slik jeg får i meg virkestoffene før operasjon. Anonymkode: 4aa84...c65
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 Du skal ta alle medisiner med mindre du har fått spesifikk beskjed om å ikke ta enkelte medisiner (som f.eks blodfortynnende) og tabletter kan svelges med et halvt glass vann. Det er ikke farlig selv om man faster. Anonymkode: 3cf3c...4bf
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #7 Skrevet 13. september 2023 Siden du spør hva vi tror: Jeg tror du kan ta de. Hvis dette er kritisk vil de avbryte og utsette operasjonen, om det er viktig, hvis du bare forteller kirurgen hva du har tatt, og når. Og si fra at du prøvde å skaffe den informasjonen uten hell. Generelt synes jeg sykehusene er for dårlige på informasjon i forkant av operasjoner. Selv bare det å beskrive hvor man skal møte opp klarte ikke Ullevål da jeg fulgte min mor, skiltene der oppe var ubrukelige visa informasjonen i brevet eller omvendt. Anonymkode: edbd8...243
_popcorn_ Skrevet 15. september 2023 #8 Skrevet 15. september 2023 Ryddet for innlegg signert helsepersonell. _popcorn_, adm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå