Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er per idag sykemeldt pga moderat depresjon. Har ei venninne som jeg merker jeg blir utrolig sliten og mister totalt energien hver gang jeg har snakket eller vært med henne. Hun er veldig negativ, snakker bare om hvor dritt livet hennes er. Det er aldri noe positivt, skal alltid ha hjelp med det ene og det andre. Låner penger uten å betale tilbake osv.  Jeg er ekstremt konfliktsky av meg, men merker nå at denne personen gir meg ingenting og hjelper ikke akkurat på depresjonen. Jeg driver sakte men sikkert og bygger meg selv opp igjen og trenger mennesker som ikke suger energien ut av meg. Har prøvd å si på en pen måte at idag ønsker jeg kun å snakke om hyggelig ting, men det hjelper ikke. 
Føler jeg ikke trenger henne i livet mitt, hvordan kan jeg kutte henne ut? Vi har barn i samme skole og trinn. 

Anonymkode: 48755...50d

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn åbe om å få pengene tilbake, så faser hun deg ut.

Anonymkode: aca0f...975

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Har vært i veldig lik situasjon. Bare fas ut, ikke ha dårlig samvittighet. Du aner heller ikke hva fremtiden bringer, plutselig er dere mer på bølgelengde igjen og kan ta opp litt kontakt. Personlig har jeg ikke angret i det hele tatt. Nye venner kom inn i livet etterhvert og nå omgir jeg meg med positive mennesker. Ikke at alt skal være flott og rosenrødt hele tiden, og det er lov å klage men gjør heller noe med det liksom enn å syte å klage dagen lang.

Anonymkode: 89581...c4b

• Liker 2
Skrevet

Det er helt klart vanskelig og tøft, men ta en prat med venninnen din om dette. Uansett hva du gjør, så ikke ghost henne. Jeg har selv blitt ghosta, og skulle ønske jeg fikk en forklaring (med mulighet til å forbedre meg) på hvorfor hun bare sletta meg ut av livet sitt 😅

Skrevet
Linn202187 skrev (Akkurat nå):

Det er helt klart vanskelig og tøft, men ta en prat med venninnen din om dette. Uansett hva du gjør, så ikke ghost henne. Jeg har selv blitt ghosta, og skulle ønske jeg fikk en forklaring (med mulighet til å forbedre meg) på hvorfor hun bare sletta meg ut av livet sitt 😅

Ts har kanskje litt for vagt sagt ifra om f.eks at hun ønsker å snakke om positive ting. Men enig. Ts, vær tydelig med dette. Hvis hun fortsatt ikke tar det til seg, så kan du bare si til henne at du føler dessverre for å ikke snakke og være med henne nå, fordi du trenger ikke all den negativiteten du føler hun kommer med.

Skrevet

Jeg prøvde å ha en samtale med en slik venninne og det gikk IKKE bra i det hele tatt. Ts kan for all del prøve, men det høres jo ut som om hun allerede har det. Om hun spør rett ut hadde jeg svært ærlig om jeg var ts. Hvis ikke bør kanskje denne venninnen selv skjønne at de vokser fra hverandre

Anonymkode: 89581...c4b

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Er per idag sykemeldt pga moderat depresjon. Har ei venninne som jeg merker jeg blir utrolig sliten og mister totalt energien hver gang jeg har snakket eller vært med henne. Hun er veldig negativ, snakker bare om hvor dritt livet hennes er. Det er aldri noe positivt, skal alltid ha hjelp med det ene og det andre. Låner penger uten å betale tilbake osv.  Jeg er ekstremt konfliktsky av meg, men merker nå at denne personen gir meg ingenting og hjelper ikke akkurat på depresjonen. Jeg driver sakte men sikkert og bygger meg selv opp igjen og trenger mennesker som ikke suger energien ut av meg. Har prøvd å si på en pen måte at idag ønsker jeg kun å snakke om hyggelig ting, men det hjelper ikke. 
Føler jeg ikke trenger henne i livet mitt, hvordan kan jeg kutte henne ut? Vi har barn i samme skole og trinn. 

Ikke gjør det til en stor greie. Bare gjoste henne ut sakte men sikkert. Å snakke om det er helt feil. Om du ikke orker hennes negativitet er det ditt problem, ikke hennes. Hun trenger ikke vite det. Bare fokuser på å ta vare på deg selv.

Anonymkode: d973f...043

• Liker 3
Skrevet
Linn202187 skrev (2 timer siden):

Fikk du ikke noe signal? eller en slags forklaring? min veninne som sluttet å ta kontakt for 3,5 år siden tok plutselig kontakt nylig. Det lå ingen dramatikk bak, men for meg ble det ikke det samme, og det holdt med en kaffe. Av og til vokser man fra hverandre.

Anonymkode: ff868...034

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke gjør det til en stor greie. Bare gjoste henne ut sakte men sikkert. Å snakke om det er helt feil. Om du ikke orker hennes negativitet er det ditt problem, ikke hennes. Hun trenger ikke vite det. Bare fokuser på å ta vare på deg selv.

Anonymkode: d973f...043

Enig. Jeg ville ikke prøvd engang å ta det opp. 

Negativitet er som regel en del av personen og ikke noe de kan (vil?) endre på. 

Bare fas forsiktig ut. Kan godt spørre om pengene, det vil nok skremme ja 😄

Anonymkode: 02a88...2be

Skrevet

Problemet er at jeg får ikke ghostet henne, vi har barn samme trinn og aktiviteter og møtes på skolesammenhenger/fritidsaktiviteter. Hun spiser meg helt opp, jeg får ikke snakket med andre foreldre. Jeg blir totalt utslitt hver gang jeg har vært med henne. Har sagt til henne igjen nå at jeg ønsker ikke konstant sutring og klaging. Det er konstant tung stemning og energi rundt henne. Men hun slipper meg ikke vekk uansett hva jeg gjør. Vi hadde for eks sommeravslutning og sa satt hun seg ved siden av meg, lot meg ikke høre på min datter synge på scenen for hun bare bablet om hvor dårlig mannen hennes er osv… sa til hennes hysj jeg vil få med meg konserten. Men hun bare fortsatte. Samboer min hater henne og vil ikke jeg skal være venn med henne lenger og jeg ønsker heller ikke å være venn med henne. Men ønsker ikke en konflikt, spesielt ikke når dette er en person som mitt barn har noe med å gjøre da våres barn av og til leker sammen.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Problemet er at jeg får ikke ghostet henne, vi har barn samme trinn og aktiviteter og møtes på skolesammenhenger/fritidsaktiviteter. Hun spiser meg helt opp, jeg får ikke snakket med andre foreldre. Jeg blir totalt utslitt hver gang jeg har vært med henne. Har sagt til henne igjen nå at jeg ønsker ikke konstant sutring og klaging. Det er konstant tung stemning og energi rundt henne. Men hun slipper meg ikke vekk uansett hva jeg gjør. Vi hadde for eks sommeravslutning og sa satt hun seg ved siden av meg, lot meg ikke høre på min datter synge på scenen for hun bare bablet om hvor dårlig mannen hennes er osv… sa til hennes hysj jeg vil få med meg konserten. Men hun bare fortsatte. Samboer min hater henne og vil ikke jeg skal være venn med henne lenger og jeg ønsker heller ikke å være venn med henne. Men ønsker ikke en konflikt, spesielt ikke når dette er en person som mitt barn har noe med å gjøre da våres barn av og til leker sammen.  

Fy flate, jeg har dessverre ikke gode råd men HATER slike mennesker😏De suger livskiten ut av deg! har vært utsatt for mange slike.

Anonymkode: ff868...034

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du må rett og slett si direkte «jeg trenger en pause fra deg». 

Anonymkode: 0d8c7...e9b

• Liker 1
Skrevet
On 9/14/2023 at 4:14 PM, AnonymBruker said:

Jeg ville lagt slagplan før møter. Dvs, du må faktisk sette deg andre steder. Sett deg på enden med noen du kjenner ved siden av deg. 

Blir dere sittende på samme bord, få på do og sett deg et annet sted. 

Du må fysisk flytte deg vekk fra henne. Og engasjere deg med andre. 

Jeg tror dessverre andre holder seg unna deg også for å slippe unna henne. Vi har en mor i klassen som bare klager. Vi er mange som skygger banen 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2023 den 11.41):

Var det sånn før du ble deperimert også? Kan jo være din egen deprisjon som gjør at hennes fremstilling virker veldig mørk og slitsom. 

Anonymkode: d10fd...0aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2023 den 11.45):

Begynn åbe om å få pengene tilbake, så faser hun deg ut.

Anonymkode: aca0f...975

Fantastisk tips :) 

Anonymkode: 8ed7f...202

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg ville lagt slagplan før møter. Dvs, du må faktisk sette deg andre steder. Sett deg på enden med noen du kjenner ved siden av deg. 

Blir dere sittende på samme bord, få på do og sett deg et annet sted. 

Du må fysisk flytte deg vekk fra henne. Og engasjere deg med andre. 

Jeg tror dessverre andre holder seg unna deg også for å slippe unna henne. Vi har en mor i klassen som bare klager. Vi er mange som skygger banen 

Hvem i all verden tar slike forhåndsregler for å treffe ei venninne?

Det er mildt sagt mentalt galt å ta slike forhåndsregler for ei venninne. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem i all verden tar slike forhåndsregler for å treffe ei venninne?

Det er mildt sagt mentalt galt å ta slike forhåndsregler for ei venninne. 

Ts vil jo ikke være venninne.. Det er liksom hele cluet her 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Var det sånn før du ble deperimert også? Kan jo være din egen deprisjon som gjør at hennes fremstilling virker veldig mørk og slitsom. 

Anonymkode: d10fd...0aa

Ja det var sånn før det og det er flere som trekker seg unna henne. Det er ikke bare meg. Merker at jeg blir stående alene med henne på arrangemter på skolen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...