Gå til innhold

Føler at legen ikke tar meg seriøst…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

jeg har mange symptomer på diabetes osv. mange sier jeg må ta opp med legen noe jeg gjør. Men henne sier ingenting om det eller gjør noe med det.. jeg prøver og si i fra godt at jeg trenger hjelp og for og finne ut av ting men nytter ikke.. har dere noe tips? Veit man kan bytte lege men er så lang vente tid 

all tips tas i mot, takk :)

Anonymkode: 6f035...44c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei..

jeg har mange symptomer på diabetes osv. mange sier jeg må ta opp med legen noe jeg gjør. Men henne sier ingenting om det eller gjør noe med det.. jeg prøver og si i fra godt at jeg trenger hjelp og for og finne ut av ting men nytter ikke.. har dere noe tips? Veit man kan bytte lege men er så lang vente tid 

all tips tas i mot, takk :)

Du sier til legen at du mistenker at du har diabetes, og hun tar ikke engang blodprøve av deg for å sjekke blodsukkeret, er det det du sier?

• Liker 1
Skrevet

Hadde satt meg på liste hos annen lege uansett, nytteløst å ha en lege som ikke lytter.

Så hadde jeg sagt at jeg krever en sjekk, og bedt om en skriftlig begrunnelse dersom hun nekter. Deretter hadde jeg klaget til Statsforvalteren. Tatt en sjekk privat, og sendt regningen til legekontoret.

Anonymkode: 68b60...01d

Skrevet

Hva har legen gjort da og hva har du konkret sagt? Har du sagt alle symptomene og så har ikke legen tatt noen prøver?

Hva mener du med "diabetes osv", er det flere ting enn diabetes du mistenker?

Anonymkode: 54338...b3c

• Liker 7
Skrevet

Man sier til legen man gjerne vil sjekke om man har diabetes. Det er 1000vis av sykdommer. En lege vil ikke nødvendigvis vite hvem du har. 

Anonymkode: 7320d...48e

Skrevet

Diabetes er utrolig enkelt å finne ut av om man har, så enten har du verdens mest tafatte lege, eller så har du ikke sagt til legen at du mistenker diabetes, og hva symptomene dine er.

Anonymkode: d675e...947

• Liker 3
Skrevet

Jeg har sakt alle mine symptomer og henne snakker det bort og jeg prøver og få til å få tatt test men henne var først usikker siden hun fokuserer mest på mine andre plager men til slutt så tok henne blodprøver. Men henne gjør alltid sånt på alle mine problemer. Føler henne ikke tar meg seriøst eller gjør noe med det.. neon ganger gjør henne noe mens andre ganger ikke i det hele tatt. 

Skrevet

Det er vel bare å ta et blodsukker, så finner du fort ut om du har diabetes. Hvis du har tatt blodsukkeret hos legen og det er normalt, så trenger du ikke tenke på det lengre.

Anonymkode: 7ac68...41d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har sakt alle mine symptomer og henne snakker det bort og jeg prøver og få til å få tatt test men henne var først usikker siden hun fokuserer mest på mine andre plager men til slutt så tok henne blodprøver. Men henne gjør alltid sånt på alle mine problemer. Føler henne ikke tar meg seriøst eller gjør noe med det.. neon ganger gjør henne noe mens andre ganger ikke i det hele tatt. 

Hvis hun har tatt blodprøver, regner jeg også med at blodsukkeret ditt er målt. Hva viste det da? 

Anonymkode: 7ac68...41d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så bra at hun tok blodprøver! Er de normale trenger du ikke bekymre deg for diabetes mer, og da er det fint å fokusere på dine andre plager som du også trenger å få hjelp med. Dette er jo bare bra, er det ikke?

Anonymkode: 0ef71...00d

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

HUN, IKKE HENNE. 

Anonymkode: e9758...3f2

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har vært gjennom utredning for diabetes, det er ganske klare symptomer som feks ekstrem tørste. Steg en er blodprøver og drikkeskjema. Du skal drikke MYE for at det er utenfor normalen😉 selvom blodprøvene var normale ble jeg sendt til endokrinolog og tok meget kontrollerte og spesifikke blodprøver i flere runder før de utelukket diabetes. Og har tatt glukosebelastning 🥴

poenget er at du skal ha veldig spesifikke plager før det utredes utover blodsukkermåling.

Anonymkode: 76bec...075

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gå på apotek, kjøp blodsukkermåler. Så enkelt er det hvis du ikke tør å si tilleggene du mistenker diabetes.

Anonymkode: 7320d...48e

• Liker 2
Skrevet

Legen lytter til det du beskriver av symptomer og sammenholder det med det hun vet om helsen din fra før.

Hva du tenker at du feiler er ikke nødvendigvis det samme som hun kommer fram til.

Dermed blir bare ting hun mener er nødvendig å teste/utrede testet og utredet.

Har hun sagt at hun er enig eller uenig med deg? 

• Liker 3
Skrevet

eg har sakt alle mine symptomer og henne snakker det bort og jeg prøver og få til å få tatt test men henne var først usikker siden hun fokuserer mest på mine andre plager men til slutt så tok henne blodprøver. Men henne gjør alltid sånt på alle mine problemer. Føler henne ikke tar meg seriøst eller gjør noe med det.. neon ganger gjør henne noe mens andre ganger ikke i det hele tatt. 

Bare sånn... Bytt alle "henne" med "hun"

Anonymkode: b09c6...f9a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hun, ikke henne.

Men uansett, det høres ut som om du enten har en ganske komplisert helse, eller du er i hvert fall redd for at du kan ha en del ting "HUN gjør alltid sånn med mine problemer"... KAN det være at du er der ganske ofte pga av plager og at hun faktisk gjør jobben sin og forsøker å sile ut hva som er reellt og hva som er "angst" fra din side? Det er ikke ønskelig at man tar alle mulige slags prøver bare fordi pasienten ønsker det, uten at det er indikasjoner på at prøven bør tas.

"Men til slutt tok HUN blodprøver" - javel, men da har hun jo gjort det da og du hadde fått beskjed hvis de viste at du hadde diabetes.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Bare sånn... Bytt alle "henne" med "hun"

Anonymkode: b09c6...f9a

1 hour ago, Mezzosoprena said:

Hun, ikke henne.

Herregud, ta dere sammen, og hold fokus. 

Anonymkode: 459d9...fe6

Skrevet

HUN, IKKE HENNE. 

Anonymkode: e9758...3f2

Typisk søppel fra Kvinneguiden, som vanlig. 

Og tråd-starter kan vel bytte fastlege? 

Anonymkode: 20657...8e6

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Typisk søppel fra Kvinneguiden, som vanlig. 

Og tråd-starter kan vel bytte fastlege? 

Anonymkode: 20657...8e6

Trådstarter*

Anonymkode: e7a59...fd6

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Trådstarter*

Anonymkode: e7a59...fd6

Enda godt vi har et team på KG som kan korrigere og lære folk rettskriving 🥱

Anonymkode: 459d9...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...