AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Er det noen som har fjernet polypp/polypper i livmoren med kikkehullsundersøkelse før ? Fikk dere lokalbedøvelse eller full bedøvelse som feks narkose? Hvordan syns dere prosedyren gikk? Polypper må fjernes siden det kan utvikle seg kreft i disse. Anonymkode: 07f9b...8ae
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Jeg fjernet en polypp og fortykket slimhinne i livmoren for tre år siden i full narkose Anonymkode: 04a54...8ae
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg fjernet en polypp og fortykket slimhinne i livmoren for tre år siden i full narkose Anonymkode: 04a54...8ae Gynekologen nevnte narkose, men jeg leser det er de som får lokalbedøvelse. Fikk du bedøvelse før narkose og hvordan føles narkose? Hadde du vondt etterpå? polyppen jeg skal fjerne er stor, var din det? Anonymkode: 07f9b...8ae
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gynekologen nevnte narkose, men jeg leser det er de som får lokalbedøvelse. Fikk du bedøvelse før narkose og hvordan føles narkose? Hadde du vondt etterpå? polyppen jeg skal fjerne er stor, var din det? Anonymkode: 07f9b...8ae Det var kun narkose jeg fikk tilbud om, og jeg tror ikke det var mulig å gjøre det på annen måte siden de også skulle fjerne slimhinnen. Før jeg fikk narkose fikk jeg en avslappende medisin inn i blodåren i armen slik at jeg ble veldig likegyldig og alt føltes kjempedeilig ut, og vips så var jeg borte og så våknet jeg igjen etter narkosen. 🙂 Anonymkode: 04a54...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var kun narkose jeg fikk tilbud om, og jeg tror ikke det var mulig å gjøre det på annen måte siden de også skulle fjerne slimhinnen. Før jeg fikk narkose fikk jeg en avslappende medisin inn i blodåren i armen slik at jeg ble veldig likegyldig og alt føltes kjempedeilig ut, og vips så var jeg borte og så våknet jeg igjen etter narkosen. 🙂 Anonymkode: 04a54...8ae Vet ikke hvor stor polyppen var men siden jeg også fjernet slimhinnen i samme slengen, ble det jo litt. Anonymkode: 04a54...8ae
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var kun narkose jeg fikk tilbud om, og jeg tror ikke det var mulig å gjøre det på annen måte siden de også skulle fjerne slimhinnen. Før jeg fikk narkose fikk jeg en avslappende medisin inn i blodåren i armen slik at jeg ble veldig likegyldig og alt føltes kjempedeilig ut, og vips så var jeg borte og så våknet jeg igjen etter narkosen. 🙂 Anonymkode: 04a54...8ae Ok, men med kikkehullsundersøkelse så går de vis magen sant? Jeg har ikke lyst å ligge skrevs på bordet der, jeg syns det er kjipt nok å gå til gynekolog! 😕 Litt ør av narkosen etterpå da? 🙂 Anonymkode: 07f9b...8ae
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #7 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ok, men med kikkehullsundersøkelse så går de vis magen sant? Jeg har ikke lyst å ligge skrevs på bordet der, jeg syns det er kjipt nok å gå til gynekolog! 😕 Litt ør av narkosen etterpå da? 🙂 Anonymkode: 07f9b...8ae Ja rundt navlen et sted tror jeg. Anonymkode: 04a54...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #8 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ok, men med kikkehullsundersøkelse så går de vis magen sant? Jeg har ikke lyst å ligge skrevs på bordet der, jeg syns det er kjipt nok å gå til gynekolog! 😕 Litt ør av narkosen etterpå da? 🙂 Anonymkode: 07f9b...8ae Ør en kort stund bare Anonymkode: 04a54...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #9 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja rundt navlen et sted tror jeg. Anonymkode: 04a54...8ae Ok, Anonymkode: 07f9b...8ae
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #10 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok, men med kikkehullsundersøkelse så går de vis magen sant? Jeg har ikke lyst å ligge skrevs på bordet der, jeg syns det er kjipt nok å gå til gynekolog! 😕 Litt ør av narkosen etterpå da? 🙂 Anonymkode: 07f9b...8ae Sjeldent at polypper fjernes gjennom kikkhull for da må de perforere slimhinnen for p komme til. Dette gjøres ofte i narkose, du får propofol og litt andre ting i blodåren som gjør at du sovner, propofolen kan svi litt i begynnelsen, det er ikke farlig. Så sovner du, vil du ikke ligge i benholder før operasjon slipper du det, alle gyn operasjoner foregår i benholder. det beste er om du legger bena i benholder før du sovner, for da kan du være med å hjelpe at du ligger behagelig, selv om du ikke merker noe når du sover så er det viktig at du ikke ligger vondt. Du vil være tildekket hele tiden. Når du sover vil en operasjonssykepleier vaske deg vaginalt og du blir dekket inn i et stort laken så kirurgen ser kun skjeden. når du sover fører gynekologen et lite kamera inn i livmoren via skjeden og brenner bort polyppen. Når prosedyren er over blir du vekket på operasjonsstuen, dette husker du nok ikke å kan dra hjem etter noen timer, hele prosedyren tar fra 15-20 minutter og di fleste er ikke glad for å bli vekket for di sover godt. De som er på operasjonsstuen ser disse operasjonene hver dag så du trenger ikke å bekymre deg for at du ligger med bena i benholdere, det er alltid noen der som passer på deg, og passer på at alt som skjer der er utført profesjelt☺️ Anonymkode: d6461...f05 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #11 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sjeldent at polypper fjernes gjennom kikkhull for da må de perforere slimhinnen for p komme til. Dette gjøres ofte i narkose, du får propofol og litt andre ting i blodåren som gjør at du sovner, propofolen kan svi litt i begynnelsen, det er ikke farlig. Så sovner du, vil du ikke ligge i benholder før operasjon slipper du det, alle gyn operasjoner foregår i benholder. det beste er om du legger bena i benholder før du sovner, for da kan du være med å hjelpe at du ligger behagelig, selv om du ikke merker noe når du sover så er det viktig at du ikke ligger vondt. Du vil være tildekket hele tiden. Når du sover vil en operasjonssykepleier vaske deg vaginalt og du blir dekket inn i et stort laken så kirurgen ser kun skjeden. når du sover fører gynekologen et lite kamera inn i livmoren via skjeden og brenner bort polyppen. Når prosedyren er over blir du vekket på operasjonsstuen, dette husker du nok ikke å kan dra hjem etter noen timer, hele prosedyren tar fra 15-20 minutter og di fleste er ikke glad for å bli vekket for di sover godt. De som er på operasjonsstuen ser disse operasjonene hver dag så du trenger ikke å bekymre deg for at du ligger med bena i benholdere, det er alltid noen der som passer på deg, og passer på at alt som skjer der er utført profesjelt☺️ Anonymkode: d6461...f05 Takk det var veldig bra forklart! På sykehuset hvor jeg skal, har de ikke så mange slike operasjoner fordi det er et lite sykehus og en liten kommune jeg har bedt om å bli henvist til. Jeg syns det er så flaut og veldig ubehagelig å skal ligge sånn foran fremmede folk! Huff!! Jeg vil ikke se legene som skal utføre operasjonen før eller etterpå, hvis jeg kan slippe. Jeg har aldri tatt narkose før heller. Anonymkode: 07f9b...8ae
Puppenlun Skrevet 20. mai 2024 #12 Skrevet 20. mai 2024 Dere som har fjernet polypper, jeg fjernet for en uke siden, og nå har jeg så veldig ømme bryster.. flere som fikk det?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #13 Skrevet 21. mai 2024 Ja har fjernet polypper og fortykket slimhinne med spinalbedøvelse og lett narkose,dvs at jeg sov under inngrepet. Anonymkode: 04a54...8ae
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #14 Skrevet 21. mai 2024 Fjernet polypp i livmoren i fjor, uten narkose på Gjøvik sykehus. Fikk lokalbedøvelse. Gikk fort, 8 min. Ikke nødvendig med narkose for min del… Anonymkode: e0786...bdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå