Topper og daler Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Inspirert fra en annen tråd: I dette forumet får kvinnen råd om å gå fra mannen hvis han ikke vil gi henne oralsex, slumser med å rengjøre fleshlighten og hvis han er utro når hun ikke vil ha sex med ham. Ikke det at menn ikke skal tilby kvinnene sine oralsex, vaske sexleketøyet eller la være å være utro, men er man kanskje litt bombastiske på kg? Er det fornuftig å gi ukjente såpass dramatiske råd at de skal gå fra mannen sin når sexlivet ikke er helt perfekt etter kvinnens ønsker og behov? Min påstand er at det meste i et forhold er gjenstand for dialog, diskusjoner og - ja, til og med - forhandlinger. Også sexlivet. Vi må gi og ta, bli kjent med hverandre og strekke oss litt. Kanskje kommunisere tydeligere på at vi savner oralsex, bry oss mindre om at fleshlighten ikke alltid er rengjort og til og med bestrebe oss på å imøtekomme partnerens større seksuelle behov noe. Svaret er ikke alltid at kvinnen må gå, antakelig kan hun i mange tilfeller få et fullverdig liv med tilpasningene i sexlivet. Dessuten, hvem er vi som kan sitte og gi så bastante og uforsonlige råd på et anonymt nettforum? At vi våger! Vi kjenner ikke den hele sannheten. 4
Sphere Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Dette er KG. Alle skal dumpes slik at alle kan være like bitre og bade i samme elendigheten. 8 4
Fioljenta Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 Jeg er veldig enig. I noen tilfeller kan det være rett å gå, men i mange av tilfellene der slike «råd» er gitt, blir jeg sjokkert. Særlig når hun skriver at hun elsker ham og han er en veldig bra fyr på alle andre områder… Vi vet ikke nok. 5 1 1
Andro Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 (endret) Det er riktig å gå når man er ulykkelig, og ikke når gjennom til partneren. Ingen kan endre et dårlig sexliv eller samliv alene, og om den andre ikke vil: Da er det over. Noe som kan virke bagatellmessig for en kan være en krise for andre. Å gå kan forebygge mye bitterhet og elendighet, Sphere. Mange holder ut for lenge uten nytte. Kommunikasjon og kompromisser er nødvendig i alle forhold, og når en av partene stenger av er håpet ute. Det krever gjensidighet i forståelse, anerkjennelse og endringer. Mange mangler kan vi leve med, og andre ikke. Ingen har plikt til å tåle andre, om det går ut over ens egen livskvalitet, og man er ikke et dårligere menneske av å ta vare på seg selv. Jeg ville alltid ha forlatt noen som ikke er en bra seksuell match. Endret 13. september 2023 av Andro 4 1
fjellglad Skrevet 13. september 2023 #5 Skrevet 13. september 2023 Enig med Andro over. Naturligvis må man kommunisere og se om man kan løse eventuelle utfordringer, men går ikke det skal man selvsagt ikke holde ut et miserabelt forhold eller sexliv. 3
Gjest Paramount Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 Aldri riktig å gå om ikke alt er slik du selv ønsker, det er det vekdig sjelden. Noe fikser du, noe aksepterer du. Det er totalen som avgjør.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #7 Skrevet 13. september 2023 Rengjort flashlight er det enkleste kortet å legge på forhandlingsbordet. Å stikke hodet ned i en utedo er vel drepen på det meste av lyster. Anonymkode: 6957d...9af 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #8 Skrevet 13. september 2023 Syns det er dumt å legge frem problemstillingene sine på KG om man har tenkt å slavisk følge rådene man får. Da har man uansett så mange problemer at en kjæreste mer eller mindre er småplukk Anonymkode: b616b...ca1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #9 Skrevet 13. september 2023 Sex betyr alt for lite til at jeg hadde gått pga det. Selvfølgelig lett for meg å si som ikke har noe å klage på, men dog. Anonymkode: bbf93...5fa
Topper og daler Skrevet 13. september 2023 Forfatter #10 Skrevet 13. september 2023 Andro skrev (34 minutter siden): Det er riktig å gå når man er ulykkelig, og ikke når gjennom til partneren. Ingen kan endre et dårlig sexliv eller samliv alene, og om den andre ikke vil: Da er det over. Noe som kan virke bagatellmessig for en kan være en krise for andre. Å gå kan forebygge mye bitterhet og elendighet, Sphere. Mange holder ut for lenge uten nytte. Kommunikasjon og kompromisser er nødvendig i alle forhold, og når en av partene stenger av er håpet ute. Det krever gjensidighet i forståelse, anerkjennelse og endringer. Mange mangler kan vi leve med, og andre ikke. Ingen har plikt til å tåle andre, om det går ut over ens egen livskvalitet, og man er ikke et dårligere menneske av å ta vare på seg selv. Jeg ville alltid ha forlatt noen som ikke er en bra seksuell match. Mitt anliggende var: At vi tør å råde noen til noe så drastisk som å skilles på et anonymt forum! På grunn av sexproblemer. Jeg sier altså ikke at sexproblemer ikke kan være en grunn til å skilles, men jeg sier at det er drøyt at vi skal sitte å gi slike råd her inne. 1
Topper og daler Skrevet 13. september 2023 Forfatter #11 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sex betyr alt for lite til at jeg hadde gått pga det. Selvfølgelig lett for meg å si som ikke har noe å klage på, men dog. Anonymkode: bbf93...5fa For noen kan sex bety så mye at det kan være skillsmissegrunn. Inklusiv meg selv. Spørsmålet er om dette er gode råd å gi på er anonymt forum.
Andro Skrevet 13. september 2023 #12 Skrevet 13. september 2023 (endret) Når folk spør så får de svar, og det er ikke kritikkverdig. De spør for å få innspill til å tenke, vurdere, kjenne etter, men beslutningene tar de selv. Vi som svarer vet bare det de skriver, og det er en forkortet og forenklet historie vi ser her. Da blir gjerne svarene litt firkantede også, men heldigvis ikke like. Endret 13. september 2023 av Andro 1
fjellglad Skrevet 13. september 2023 #13 Skrevet 13. september 2023 10 minutter siden, Topper og daler said: For noen kan sex bety så mye at det kan være skillsmissegrunn. Inklusiv meg selv. Spørsmålet er om dette er gode råd å gi på er anonymt forum. Det ser jeg ikke noe problem med. Man velger selv å stille spørsmålet, og velger selv om man skal ta rådene man får eller ikke. 1
Topper og daler Skrevet 13. september 2023 Forfatter #14 Skrevet 13. september 2023 fjellglad skrev (42 minutter siden): Det ser jeg ikke noe problem med. Man velger selv å stille spørsmålet, og velger selv om man skal ta rådene man får eller ikke. Ja, så klart! Man velger alltid selv om man vil gi dårlige råd, men det framstår ikke smartere av den grunn. 1
Flintis Skrevet 13. september 2023 #15 Skrevet 13. september 2023 Et råd er jo et råd basert på hva den enkelte vurderer utfra den situasjonen som er beskrevet, og hva en personlig anser som viktig. Hvorvidt det skal tas tilfølge er opptil den som leser rådet. Ansvaret for å følge rådet ligger også på den som følger det. Samtidig vil det kanskje være feil å ikke gi rådet da dette ellers ikke vil bli vurdert som en mulighet i situasjonen. Så gi råd og ta dem tiifølge etter behov. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #16 Skrevet 13. september 2023 Å dumpe er det aller første tipset man får når man spør om forhold på KG. Dette er ikke et bra sted å be om samlivsråd. Anonymkode: a991a...69a 3
Andro Skrevet 13. september 2023 #17 Skrevet 13. september 2023 Tendensen er også at folk ikke spør om råd for løsbare problemer, men for situasjoner som har blitt så ille at man må stille slik og slik krav eller gjøre alvor av å avslutte. Den andre hovedkategorien er folk som trenger hjelp til å tolke faresignaler i datingfasen, der man ikke er sikker på om man skal gå videre. De stoler ikke helt på egen magefølelse, og trenger støtte på egne observasjoner. Heller ikke KG-brukere gir drastiske råd til folk med lette funderinger, som det finnes enkle potensielle løsninger på. Til og med i voldssaker er det folk som fyrer seg opp over at den som spør blir rådet til å komme seg unna. Det ville vært helt uansvarlig å ikke be voldsutsatte om å berge seg selv og ungene sine. 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #18 Skrevet 13. september 2023 Man må være forsiktig med å høre på råd på KG, hør på de rådene som resonnerer med deg, og dropp resten. Når det er sagt, så går jo dette begge veier, det er mange menn som dumper dama si fordi hun ikke vil gi oralsex, eller fordi hun bare vil ha sex 3 ganger i uken osv osv. For min del er dette ingen dumpe-grunn. Jeg forelsker meg i mannen, og da må man sammen finne ut av det, både når det gjelder sex og andre ting. Respektere hverandres grenser, lytte til hverandre osv, finne løsninger. Men her på KG virker det som både menn og kvinner dumper lett pga bagateller.. Anonymkode: 0fb7b...582
Topper og daler Skrevet 13. september 2023 Forfatter #19 Skrevet 13. september 2023 (endret) Andro skrev (1 time siden): Tendensen er også at folk ikke spør om råd for løsbare problemer, men for situasjoner som har blitt så ille at man må stille slik og slik krav eller gjøre alvor av å avslutte. Den andre hovedkategorien er folk som trenger hjelp til å tolke faresignaler i datingfasen, der man ikke er sikker på om man skal gå videre. De stoler ikke helt på egen magefølelse, og trenger støtte på egne observasjoner. Heller ikke KG-brukere gir drastiske råd til folk med lette funderinger, som det finnes enkle potensielle løsninger på. Til og med i voldssaker er det folk som fyrer seg opp over at den som spør blir rådet til å komme seg unna. Det ville vært helt uansvarlig å ikke be voldsutsatte om å berge seg selv og ungene sine. Det er uansvarlig å gi andre råd til kvinner som skriver om at de er utsatt for vold enn: «Søk profesjonell hjelp!» Er en utsatt for noe voldelig, er ikke dette stedet å søke hjelp, uansett. Og jo, kg-brukere gir virkelig drastiske råd til «folk med lette funderinger». Hver dag, hele året! Åpenbart mange her inne som har høye tanker om egne rådgiver-ferdigheter. Endret 13. september 2023 av Topper og daler
Andro Skrevet 13. september 2023 #20 Skrevet 13. september 2023 Å forlate vold er en genial måte å forebygge behov for profesjonell hjelp. Det er et ansvarlig råd. Dette stedet har hjulpet mange voldsutsatte til et bedre liv, for her kan man dele sine erfaringer, få andres erfaringer, og ta kloke og veloverveide beslutninger basert på den kunnskapen man får gjennom dialog, linker og oppmuntring. Dårlige råd følger uansett ingen, og de som spiller blir gjennomskuet. Voldsutøvere følger gitte faste handlingsmønstre, og de er lettere å gjenkjenne når man får andres blikk på situasjonen. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå