AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 Har etter flere år som gradvis økende i vekt blitt ganske tjukk for å være ærlig med meg selv. Var tidligere slank, men har de siste 5 årene gått opp 20 kg og veier nå 84. Har prøvd flere ganger å gå ned, men ender å gå ned litt og opp mer. Klassisk jojo.. Nå vil jeg gjøre det mer grundig, med en plan og mål Hvorfor: -Merker jeg blir fort sliten av å leke med barna, ønsker å orke å leke mer med de og være en aktiv mamma -Det er ikke bra for helsa å være så overvektig. Merker jeg får raskt puls, og blir sliten av å gå fort. Klarer ikke jogge mer en 500m. -Jeg trives ikke i min egen kropp med å veie så mye -Jeg vil se bedre ut ,og føle meg bra i klær, og uten klær. Har ikke kjøpt klær på lenge, da jeg føler meg som en dritt når jeg prøver de. Jeg har gått opp såpass fort, at i hodet mitt skal ikke kroppen se slik ut. Str XL skal ikke passe, men den gjør det, og når jeg ser buksa som passer ser den ut som et telt. Jeg blir fortsatt litt overasket når jeg ser meg i speilet,og har tatt vekk de fleste speil hjemme. Har målt meg idag, som et utgangspunkt: Midje:90 Hofter: 105 Over baken: 115 Bryst: 100 Vekt: 84 Plan for å lykkes: -Planlegge måltider. Ha med mat når jeg drar ut. -Lage en treningsplan/aktivitetsplan for uken. Mye kan gjøres sammen med barna. Hverdagsaktivitet på minst 30 minutter. Trening 2 dager i uka. Tenker å melde meg inn på senter, og trene styrke 2 dager i uka. -Dersom en dag blir dårlig, så skal jeg tenke at det var en dag, og fortsette planen dagen etter. Tidligere har jeg sklidd ut når jeg først har sprekt. -Jeg vil lage meg noen belønninger underveis ettersom jeg når mål, men det er ikke planlagt enda Om flere vil slenge seg med , så gjerne det, så kan vi motivere hverandre underveis Anonymkode: b317a...a85 2 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Vil bare si masse lykke til! Hadde ca samme utgangspunkt som deg, veide 83kg i april, og veier nå 69kg. Virker som du har tenkt igjennom å har en skikkelig motivasjon, det vil gjøre det lettere! 🙌 Anonymkode: d5cdf...a4b 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Skrevet 21. september 2023 Takk for svar, så bra gjort av deg Jeg er i gang med mer hverdagsaktivitet, har gått tur flere ganger. Har fått en treningssykkel å ha inne, så det blir enklere å få til 30 min med trening hver dag. Tenkte også å lage et enkelt treningsprogram eller finne på youtube. Noe som tar for seg kjernemuskulatur og litt styrke. Om noen vet om noe, eller har forslag så send gjerne link Har vært mer bevist mat den siste tiden,og ikke spist noe særlig godteri. Så det er en god start, tar det gradvis Skal planlegge middagene fremover og lage ukeplan for mat og innkjøp. Så slipper jeg fristelser og å måtte tenke på middag og mat hver dag . Så det er neste som er planlagt. Tar det etappevis, så håper jeg de gode vanene holder seg denne gangen Anonymkode: b317a...a85
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #4 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (På 21.9.2023 den 14.25): Takk for svar, så bra gjort av deg Jeg er i gang med mer hverdagsaktivitet, har gått tur flere ganger. Har fått en treningssykkel å ha inne, så det blir enklere å få til 30 min med trening hver dag. Tenkte også å lage et enkelt treningsprogram eller finne på youtube. Noe som tar for seg kjernemuskulatur og litt styrke. Om noen vet om noe, eller har forslag så send gjerne link Har vært mer bevist mat den siste tiden,og ikke spist noe særlig godteri. Så det er en god start, tar det gradvis Skal planlegge middagene fremover og lage ukeplan for mat og innkjøp. Så slipper jeg fristelser og å måtte tenke på middag og mat hver dag . Så det er neste som er planlagt. Tar det etappevis, så håper jeg de gode vanene holder seg denne gangen Anonymkode: b317a...a85 Så fantastisk at du er i gang! Eit lite tips: eg fann raskt ut at eg slapp å stresse så veldig for å gå ned i vekt. Dette funka: gi kroppen det den faktisk treng! Altså fokusere på kva som er best valg for kroppen min ved kvar valgmulighet, ikkje kva eg sjølv egentlig hadde lyst på. Derfor bruker ein mindre tid på å velge. Og dette funka for å gå ned ganske mykje ila ganke kort tid ubegrensa med frukt og grønnsaker finne ein aktivitet som senkra stressnivået i kroppen, ikkje auker den ha ein ettermiddag/kveld med junk, snop og vin i veka! ikkje fokusere på vekta, men på kroppen og kva den treng Anonymkode: a9ed2...c81 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #5 Skrevet 25. september 2023 Så koselig med svar Jeg har tenkt litt slik som du foreslår og hatt helse og å spise og gjøre det som er bra for kroppen i fokus. Har ikke hatt lyst på godteri faktisk, og spist sunn mat i passe posjoner Har ikke blitt noe særlig trening da. Målte meg i dag og det er veldig liten fremgang, men jeg føler kroppen liker det sunnere kostholdet, så kan være det bare tar litt tid å slippe fra seg noe av fettet. Litt kjedelig, hadde trodd jeg mistet litt mer Midje: 87 Hofter: 105 Over baken: 115 Bryst: 100 vekt fortsatt 84 Mål for uken er å gå minst to turer i tempo som jeg blir litt svett av Fortsette å spise det som er bra for kroppen Anonymkode: b317a...a85
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Skrevet 26. september 2023 Hvor høy er du? Anonymkode: 97e16...66f 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #7 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (På 26.9.2023 den 7.09): Hvor høy er du? Anonymkode: 97e16...66f Hva har det å si? Må TS justere planen sin etter høyden sin? Anonymkode: 1fbb7...8dc
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #8 Skrevet 28. september 2023 Jeg er 166 cm For ca 5 år siden veide jeg 63. Har tidligere alltid vært slank, så føler meg ikke som meg selv ved å veie så mye som nå. Liker ikke å se i speil, unngår å kjøpe nye klær fordi jeg skal jo ikke ha denne vekta,( har nå få klesplagg som kan brukes offentlig, alt er gammelt og slitt. Gleder meg veldig til å kjøpe litt nytt snart) liker ikke å pynte meg, da blir det ekstra tydelig at jeg ikke ser ut som før. Orker ikke løpe, eller hoppe lenge på trampoline som jeg gjorde før, merker kroppen har mer å bære på. Har gått tur og blitt svett, og skal gå i morgen også. Det går fortsatt bra med maten, spiser sundt og har faktisk ikke lyst på godteri Ts Anonymkode: b317a...a85 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #9 Skrevet 6. oktober 2023 Har målt og veid idag vekt 82,1 midje 86 hofter 100 bryst 100 over baken 113 Føler jeg er litt mindre dvask rundt midjen selv om det ikke vises så mye i cm enda. Det er ikke så ille bilringer lengre. Så det er bra Det går eller sakte selv om jeg spiser sundt og ikke sukker. Føler meg bedre av kostholdet jeg spiser nå, og har gått noen skikkelig svette turer Anonymkode: b317a...a85 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #10 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg vil veldig veldig gjerne ha noen å gjøre det med… Er 36 år. 89 kg, 165 høy. Var 29 kg lettere da jeg møtte mannen min. Føler jeg har lurt han. Alltid en unnskyldning for å ikke spise sunt; travelt med barna, svangerskap, dyrt å spise sunt. Jeg måkker innpå med godteri og søte ting, til meg er det ikke mat på mc Donalds og slikt som er problemet.. Midje: 105 cm hofte: 113 cm bryst: 100 cm Har mest lyst å løpe og kjøpe illegal slankemedisin på nett, men jeg vet også at det ikke er løsningen. Lav karbo går ikke. Jeg må mer på lav-kalori… Skal til Syden i sommer, har så lyst å kunne ha på en kjole uten at det ligner et telt.. Anonymkode: 1d8a8...1ee
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #11 Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 13.9.2023 den 15.42): Vil bare si masse lykke til! Hadde ca samme utgangspunkt som deg, veide 83kg i april, og veier nå 69kg. Virker som du har tenkt igjennom å har en skikkelig motivasjon, det vil gjøre det lettere! 🙌 Anonymkode: d5cdf...a4b Hvordan gjorde du det?😄 Anonymkode: 1d8a8...1ee
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #12 Skrevet 12. oktober 2023 Så gøy at du også vil være med Vi har ganske likt utgangspunkt, godteri og søtsaker var mitt største problem også. Jeg også gleder meg enormt til å kunne ha på klær som jeg føler meg fin i igjen. Å kunne få tilbake kroppen slik jeg kjenner den. Jeg har vært ganske flink med maten, og har gått noen lange turer og blitt svett, men ting går saaakte.. Føler kroppen liker bedre å spise slik jeg gjør nå, og det er deilig å ikke ha så lyst på søtt lengre Jeg tenker at dette er langtidperspektiv, så lenge jeg fortsetter de gode vanene vil kroppen og jeg bli sunnere, og etterhvert slankere. Håper jeg har gått ned endel til neste sommer, og kan føle meg fin da Anonymkode: b317a...a85
Umuligåfinnenavn Skrevet 13. oktober 2023 #13 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg vil også være med om det er greit? Jeg var veldig slank helt til barn nummer tre kom for 6 år siden, og så fortsatte jeg bare å gå opp i vekt. Gikk opp 30 kg, og har bare klart å gå ned 7 av dem de siste årene. Jeg er 162 cm og veier 88 kg. Jeg spiser lite/normale mengder mat, men jeg elsker sjokolade, godteri og brus. Jeg spiser/drikker det når jeg trenger energi, når jeg kjeder meg, når jeg er trist, når jeg skal kose meg, og når jeg skal slappe av. Jeg er veldig misfornøyd med kroppen min, og kjenner ikke meg selv igjen i speilet. Jeg ønsker å komme i gang igjen med vektnedgang, men sliter med å finne motivasjonen. Håper det kan hjelpe å være flere om dette. Jeg starter foresten ofte med godt mot, men når kvelden kommer, sklir det ut. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #14 Skrevet 18. oktober 2023 Velkommen med, så gøy at vi er flere Så kan vi dele tips og motivere hverandre når vi vil dykke ned i godteposen igjen. Det er lenge til sommeren dere, la oss gjøre en livs endring både kroppslig og mentalt frem til den, så er vi klare for fine kjoler, og å føle oss vel i kroppen igjen. Jeg merker at mye av mine utfordringer har vært mentalt. Jeg har brukt søtsaker og potetgull for trøst og kos, og spist mye pga stress til tider. Føler det har vært en rask løsning for å få endret humør og litt mer tålmodighet. Det har ofte vært så ille at jeg har spist en hel plate sjokolade om dagen, og gjemt godteri rundt i huset. Jeg har vært klar over at dette har vært feil lenge, og tatt tidvis tak i det, men det har sklidd ut. Tror mye av grunnen til det er at jeg har istedet prøvd å kose meg med andre ting ( sunnere)for å dekke det behovet, men det har ikke virket like godt, og siden stresset++ er der fortsatt har jeg gitt opp etter noen dager eller uker. Denne gangen har jeg rett og slett tenkt at jeg skal bryte vanen om at kos =mat. Jeg har tenkt mye på hvordan jeg spiste og var aktiv da jeg var slank, og gjort forandringer i den retningen. Det har fungert hittil, og jeg har ikke lengre slikt sug etter søtt som før Jeg lager også store posjoner grønnsaksuppe, så om jeg har lyst på noe på kvelden spiser jeg det. Det blir ofte en tallerken av det før annen middag også, veldig kjekt å varme opp og spise også lage middag. Da blir også tålmodigheten mye bedre, siden jeg ofte er veldig sulten da. Jeg tenkte videre å lage noen litt sunne energibarer av nøtter, frø, dadler eller gojibær som jeg kan spise om jeg merker energien er lav. Lagde slike før, og de var veldig gode og sunne. Må bare finne oppskrift eller eksperimentere litt først Det har endelig blitt forandring på vekta, veier nå 79,9 Ser et par bukser har blitt litt løsere, og ser ikke så rund ut i ansiktet . Fortsatt dobbelthake og mye ekstra på magen da, men dette går riktig vei Ts Anonymkode: b317a...a85 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #15 Skrevet 18. oktober 2023 Så bra at du tar tak og ønsker deg masse lykke til. Det er ikke enkelt, men du klarer det om du vil😁 Jeg har aldri veid så masse uten om graviditet, men har veid nesten 70 kg. Nå er jeg 61/62 og det er ikke enkelt å gå ned det vet jeg. Det som hjelper for meg er å trene og kutte ned på drittmat og jeg spiser snop og chips kun innimellom og ikke store mengder lenger. For min del er det også viktigt å spise jevnt og trutt. Anonymkode: c9f06...458
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #16 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg vil også bli med. Er 38 år, og har to barn. Da jeg møtte mannen min for 13 år siden veide jeg 55 kg, nå er vekten 72 kg. 😠 Har mange «gode» grunner for hvorfor det har blitt sånn, to slitsomme småbarnsperioder med elendig søvn, mange flyttinger osv osv. Men nå må jeg ta tak! Første mål må bli 68 kg, da er jeg akkurat normalvektig i forhold til BMI. Har begynt på løplabbet sitt 12 ukers nybegynner løpeprogram, og kommet til uke 4. Formen er helt krise egentlig, så her må noe gjøres! Trener også styrke et par ganger i uken, og prøver å få inn litt yoga også. Har vel egentlig ment selv at jeg er flink å spise sunt, men jeg har helt klart et anstrengt forhold til sukker. Har vi godteri i hus forsvinner det fort. Så har en jobb å gjøre her. Blir kjekt å følge med dere andre 😊 Anonymkode: 558ae...81c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #17 Skrevet 20. oktober 2023 Skal du ned i vekt og stramme opp kroppen bør du vektlegge tung styrketrening langt mer enn å gå turer og bevegelsestrening. Anonymkode: 4aff0...861 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #18 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg vil gjerne trene styrke etterhvert, men ønsker å starte litt forsiktig så ikke kroppen får sjokk eller skader. Det går litt sakte nå føler jeg Midje 83 hofter 100 over baken 110 bryst ikke målt Spiser sundt 95% av tiden, spiste litt sjokoladekake i går ,ellers går det mye i egg, grønnsaker, havregyn og litt nøtter Anonymkode: b317a...a85
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #19 Skrevet 24. november 2023 Jeg henger fortsatt med 🙂 Har vært en litt tøff og stressende periode, og har ikke fått trent så mye. Spist greit og sundt. Vekt 76,1 Midje 84 Hofter 99 Over bakken 105 Bryst 95 Føler jeg har gått ned endel over brøstet,kan kjenne bena under tydeligere,og brystene har skiftet litt form. Ser også mer sliten ut ansiktet ,men det kan også være av stresset i det siste. Hadde trodd dette kom til å gå mye raskere da jeg startet dette. Men det er på lang sikt som teller får jeg fortsette å tenke 🙂 hvordan går det med dere andre? Anonymkode: b317a...a85 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #20 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 7.35): Jeg henger fortsatt med 🙂 Har vært en litt tøff og stressende periode, og har ikke fått trent så mye. Spist greit og sundt. Vekt 76,1 Midje 84 Hofter 99 Over bakken 105 Bryst 95 Føler jeg har gått ned endel over brøstet,kan kjenne bena under tydeligere,og brystene har skiftet litt form. Ser også mer sliten ut ansiktet ,men det kan også være av stresset i det siste. Hadde trodd dette kom til å gå mye raskere da jeg startet dette. Men det er på lang sikt som teller får jeg fortsette å tenke 🙂 hvordan går det med dere andre? Anonymkode: b317a...a85 Hei, du har jo gått ned mange cm totalt da! Veldig bra! Legger inn mine mål, så har jeg et utgangspunkt. Vekt: 71,9 Bryst: 95 Midje: 76 Over navle: 95 (!) Rumpe: 100 Lår: 62 på det største Overarm: 32 på det største. Går greit på trening, begynner straks på uke 8 på Løplabbets nybegynner løpeprogram, og merker at kondisen stiger. Trener også litt styrke innimellom, og det går fremover. Men vekten har altså ikke rikket seg, så jeg må tydeligvis justere på inntaket😬 Jeg har kuttet ut omtrent alt sukker, men har erstattet med dadler og tørket mango. Det går ikke 😅 Hvis vi skal få litt sving på denne tråden bør vi kanskje oppdatere ukentlig? Har dere et mål før jul? Anonymkode: 558ae...81c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå