AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Skrevet 13. september 2023 En "evig singel" venninne av meg har endelig fått seg kjæreste, og hun fortalte at han forteller henne så mye fint, om hvor fantastisk hun er som person. Litt som kronprinsen i bryllupstalen ("Kjære Mette-Marit, det gnistrer i sjelen din"). Jeg er veldig glad på min venninnes vegne, hun er virkelig lykkelig nå. Men jeg kom til å tenke på at jeg faktisk ALDRI har fått komplimenter for sjelen min eller personligheten min fra en partner. Og jeg har hatt flere langvarige, seriøse forhold. Har fått høre mange pene ting fra andre, men altså ikke fra de mennene som liksom skal være forelsket i meg. Er dette unormalt, eller er det flere som har lik erfaring? Eller er det menn der ute som bare ikke klarer å si slike ting til partneren sin?Jeg er godt voksen (nærmer meg 40), og selv om jeg ikke er avhengig av anerkjennelse fra en mann så føles det litt.. tomt at jeg aldri skal få høre vakre ord fra en kjæreste. Anonymkode: 650d9...e3f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Skrevet 13. september 2023 Jeg får det mer enn om utseende mitt, men hører ofte jeg er veldig pen også. Hører jeg er sjelden, at de digger meg, at det lyser fra øynene mine, at jeg er mosom, at jeg er alltid så blid etc etc Anonymkode: 5e469...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Skrevet 13. september 2023 Jeg har aldri fått komplimenter. Hva som er vanlig veit jeg ikke, men jeg har aldri fått komplimenter verken fra mannen min eller fra andre på verken personlighet eller utseende. Anonymkode: 6ea24...c13 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #4 Skrevet 13. september 2023 Hm, har alltid fått komplimenter for både utseende og personlighet/ting jeg er og gjør. Kanskje ikke helt på Mette-Marit-nivå men 😄 Tror jeg hadde ledd om kjæresten ga sjela mi komplimenter. Anonymkode: 47c2a...7d2 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Skrevet 13. september 2023 Spør deg selv - vil du egentlig omtales som en "lysfontene"? Eller holder det med at du får komplimenter for holdninger, utseende, hva du gjør og bidrar med i hverdagen, hvor godt det er å ligge inntil deg og hvor mye du settes pris på? Anonymkode: 4ce73...6cf 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #6 Skrevet 13. september 2023 Jeg tenker at mange elsker personligheten din, men de har fått det for seg at kvinner liker best å høre hvor vakre de er. Kompliment om sjelen høres veldig kunstig ut, og tipper at den talen er skrevet av noen andre. Prøv å gi komplimenter for personlighet selv, så får du gjerne tilbake Anonymkode: 34b29...a40 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #7 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Spør deg selv - vil du egentlig omtales som en "lysfontene"? Eller holder det med at du får komplimenter for holdninger, utseende, hva du gjør og bidrar med i hverdagen, hvor godt det er å ligge inntil deg og hvor mye du settes pris på? Anonymkode: 4ce73...6cf Nei, jeg ønsker ikke svulstigheter! Men poenget er nettopp at jeg aldri har fått høre at de synes jeg er en god mamma for felles barn, at de setter pris på meg og tingene jeg gjør i hverdagen, at jeg er flink til å lytte eller at jeg gjør dem glad. For å nevne eksempler. Jeg har derimot fått mer enn nok komplimenter for utseendet fra partnere. Og seksuell skryt. Men altså ingenting som stikker dypere. Anonymkode: 650d9...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #8 Skrevet 13. september 2023 Jeg var en gang sammen med en mann som ga de mest fantastiske kjærlighetserklæringer, som fikk meg til å føle at jeg hadde verdens vakreste sjel, som var verdens snilleste og mest omtenksomme fyr i ord og gjerning. De fleste menn er dessverre ikke sånn. Selv fikk disse egenskapene meg til å tro at han kunne være mannen i mitt liv, så det tok dessverre litt for lang tid for meg å innse at vi ikke passet sammen på andre måter. Nå som jeg vet at det finnes sånne menn har det vært vanskeligere å slå seg til ro med en mer vanlig mann når det kommer til komplimenter, men det hjelper lite med fantastiske komplimenter hvis magefølelsen er feil. Så TS, det er nok ikke deg det er noe feil med, men mange menn er ikke i stand til å lire av seg mer enn «hu e fin», og da gjerne i fylla. Anonymkode: e28f8...475 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #9 Skrevet 13. september 2023 Jeg er ikke en spesielt pen dame, men har fått langt mer komplimenter for personlighet enn utseende. Har en smellvakker søster. Har alltid tenkt at jeg måtte bli mer artig og ålreit enn henne fordi livet var så enkelt for henne som en slående pen dame. Anonymkode: 37883...e94 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #10 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei, jeg ønsker ikke svulstigheter! Men poenget er nettopp at jeg aldri har fått høre at de synes jeg er en god mamma for felles barn, at de setter pris på meg og tingene jeg gjør i hverdagen, at jeg er flink til å lytte eller at jeg gjør dem glad. For å nevne eksempler. Jeg har derimot fått mer enn nok komplimenter for utseendet fra partnere. Og seksuell skryt. Men altså ingenting som stikker dypere. Anonymkode: 650d9...e3f Gir du komplimenter til kjæreste/samboer selv da? Min ekskone gav meg aldri komplimenter. Tror jeg kan telle på èn hånd de nær 20 årene vi var sammen hvor hun gav meg noen komplimenter (overhodet). Jeg overøste henne, men gav til slutt opp og sluttet med det. Anonymkode: 4ce73...6cf 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #11 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gir du komplimenter til kjæreste/samboer selv da? Min ekskone gav meg aldri komplimenter. Tror jeg kan telle på èn hånd de nær 20 årene vi var sammen hvor hun gav meg noen komplimenter (overhodet). Jeg overøste henne, men gav til slutt opp og sluttet med det. Anonymkode: 4ce73...6cf Ja, det gjør jeg. Eller, GJORDE. Det dabber jo naturlig av etterhvert når man aldri hører noe pent tilbake (annet enn at jeg har fine pupper og trang mus). Anonymkode: 650d9...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #12 Skrevet 13. september 2023 Jeg får (og har fått tidligere) komplimenter på at jeg har god humor, at jeg er karismatisk og at jeg er original og intelligent (det er stort sett det det går/har gått i med både mannen min og ekser). Det høres litt trist ut å ikke få slike komplimenter. For meg betyr personlighetskomplimentene mye mer enn utseendekomplimenter (som mannen min også overøser meg med - litt for mye, jeg er ikke særlig pen). Anonymkode: 04080...d6e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #13 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, det gjør jeg. Eller, GJORDE. Det dabber jo naturlig av etterhvert når man aldri hører noe pent tilbake (annet enn at jeg har fine pupper og trang mus). Anonymkode: 650d9...e3f Helt enig. Både trist og vondt å være den som aldri mottar komplimenter. Det skal ikke så veldig mye til å få noen til å føle seg bra. Anonymkode: 4ce73...6cf
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #14 Skrevet 13. september 2023 For min del er både det å gi og motta komplimenter viktig i et forhold og har bare hatt partnere som gir nettopp dette. Min nåværende mann har alltid vært flink til å gi komplimenter for både personlighet og utseende og jeg gjør det samme. Anonymkode: f0221...0d1
Gjest WhisperingWind Skrevet 13. september 2023 #15 Skrevet 13. september 2023 (endret) ❤️ Endret 8. november 2023 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #16 Skrevet 13. september 2023 Fikk veldig lite komplimenter i et forhold jeg var i, han sa en gang i fylla at jeg var «veldig grei» - men fikk i blant nedsettende kommentarer. Det viste seg på slutten at han følte seg veldig underlegen - både ting han sa og som jeg siden fikk høre av kompiser av ham (jeg hadde tatt høyere utdannelse enn ham, var pen men beskjeden, og kompisene hans mente han hadde «scoret over sin liga». Da falt brikker på plass; han hadde behov for å holde meg nede, så ikke jeg skulle føle meg for bra for ham. Så mangel på komplimenter eller ros kan ja mer å gjøre med ham enn med deg. Anonymkode: 34a3f...a83 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #17 Skrevet 14. september 2023 Jeg har tenkt på noe av det samme. Jeg har fått mange komplimenter for utseendet, men ingen for personlighet. Det stikker litt. Anonymkode: a63d5...a58 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #18 Skrevet 15. september 2023 Hva mener dere selv er spesielt med personligheten deres som fortjener kompliment? Les dere, seriøst om hvordan dere kan bli mer i kontakt med dere feminin energi og jeg lover dere får kompliment for personligheten deres ❤️ Hart arbeidende kvinne er praktisk i beste fall for en mann. Omsorgsfull og støttende kvinne er det vi fleste ønsker 🥰 Anonymkode: 34c24...055
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #19 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva mener dere selv er spesielt med personligheten deres som fortjener kompliment? Les dere, seriøst om hvordan dere kan bli mer i kontakt med dere feminin energi og jeg lover dere får kompliment for personligheten deres ❤️ Hart arbeidende kvinne er praktisk i beste fall for en mann. Omsorgsfull og støttende kvinne er det vi fleste ønsker 🥰 Anonymkode: 34c24...055 Jeg har absolutt ikke "femininin, støttende energi" og likevel får jeg masse komplimenter for min personlighet både fra mannen og mange, mange andre. Jeg prøver ikke å bli noen annen enn den jeg er. Jeg viser selvsagt omsorg overfor andre men jeg er ikke noens støttespiller. Ikke at det er noe galt i seg selv å være støttende men jeg er lei av at det framstilles som nødvendig at kvinner er det. Tvert imot, mange menn hadde blitt lei seg om vi sta og selvstendige damer som de elsker og vil ha, plutselig hadde blitt borte... Anonymkode: 47c2a...7d2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #20 Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har absolutt ikke "femininin, støttende energi" og likevel får jeg masse komplimenter for min personlighet både fra mannen og mange, mange andre. Jeg prøver ikke å bli noen annen enn den jeg er. Jeg viser selvsagt omsorg overfor andre men jeg er ikke noens støttespiller. Ikke at det er noe galt i seg selv å være støttende men jeg er lei av at det framstilles som nødvendig at kvinner er det. Tvert imot, mange menn hadde blitt lei seg om vi sta og selvstendige damer som de elsker og vil ha, plutselig hadde blitt borte... Anonymkode: 47c2a...7d2 Så du bryter ned folk rundt deg og får masse komplimenter? Det tviler jeg på. Anonymkode: 34c24...055
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå