Gå til innhold

Mannen går ikke på jobb lengre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke hva som skjer, han har med tiden stoppet å jobbe mindre og mindre. Jeg vet han sliter med 2 ulike helseproblemer som har med kroppen å gjøre, og at han får støtte av Nav for dager han ikke drar på jobb. Men jeg har en følelse han utnytter dette MAX.

For 2 uker siden var han forkjølet og derfor ble han hjemme. For 1 uke siden ble han frisk og nå er han hjemme siden han er "kvalm", "dårlig", "føler meg ikke bra"... blir så motløs... hva har skjedd med den gode mannen min?🥺🥺❤️ jeg elsker han så mye men det føles som han ikke slipper meg inn, og at han skjuler det for å ikke bli dømt..  etc han står opp, går inn I stuen og legger seg der sånn at når jeg står opp tror jeg at han er på jobb. Bare for å finne ut han ikke er det. Utover dagen og kvelden er han helt fin I formen, ingen problemer og vi ser på serie.

Hva I alle dager skal jeg gjøre???

Anonymkode: 41675...7c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men har du spurt han hva han strever med, da? Selv om du kanskje ikke sier det direkte, så tipper jeg at det lyser litt igjennom at du mistenker han for utnytting. Jeg ville nok heller ikke delt nevneverdig med en som antok at jeg utnytter noe. 

Anonymkode: 82f27...aa3

• Liker 1
Skrevet

Hva med å spørre mannen? Her høres det ut som om han sliter med noe psykisk. 

Anonymkode: 5a2b0...fe4

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg forstår ikke hva som skjer, han har med tiden stoppet å jobbe mindre og mindre. Jeg vet han sliter med 2 ulike helseproblemer som har med kroppen å gjøre, og at han får støtte av Nav for dager han ikke drar på jobb. Men jeg har en følelse han utnytter dette MAX.

For 2 uker siden var han forkjølet og derfor ble han hjemme. For 1 uke siden ble han frisk og nå er han hjemme siden han er "kvalm", "dårlig", "føler meg ikke bra"... blir så motløs... hva har skjedd med den gode mannen min?🥺🥺❤️ jeg elsker han så mye men det føles som han ikke slipper meg inn, og at han skjuler det for å ikke bli dømt..  etc han står opp, går inn I stuen og legger seg der sånn at når jeg står opp tror jeg at han er på jobb. Bare for å finne ut han ikke er det. Utover dagen og kvelden er han helt fin I formen, ingen problemer og vi ser på serie.

Hva I alle dager skal jeg gjøre???

Anonymkode: 41675...7c8

Her synes jeg det første du skal gjøre er å ta deg sammen.

En partner som gir uttrykk for at man «utnytter systemet MAX mens han sikkert bare er en lat snylter» er det siste man trenger når man opplever reelle helseproblemer. For du mener vel ikke egentlig at «frisk nok til å se på tv» er det samme som «frisk nok til å gå på jobb»?

Når du har lagt bort alle de mistenksomme og kjipe sidene av personligheten din kan du ha en åpen og ikke-dømmende samtale med han om hvordan han egentlig har det, og om han orker å gå en kort tur med deg på kvelden før dere ser serie.

Anonymkode: 43eb4...59f

• Liker 3
Skrevet

Har du forsøkt noe så enkelt som kommunikasjon? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ryddet for oppfordring til lovbrudd. 

_popcorn_, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...