Gå til innhold

Tampax vs. OB?

Anbefalte innlegg

Gjest Mona Lisa
Skrevet

Hallo!

Er det bare jeg som bruker tampax istedet for ob? Jeg kan virkelig ikke fordra ob, synes tampax er glitrende, men har på følelsen at alle andre har det motsatt??

:D

Skrevet

Nei ikke jeg!!! Tampax, UTEN tvil!!!!!! Det er det beste!! Og om jeg innimellom må bruke OB, *GRØSS*.... Bare det å stikke fingeren... yuk, nei takke meg til tampax! Syntes det er litt mer hygienisk jeg!!

Skrevet

Tampax er mye mer hygienisk og enkelt.

Synes ikke o.b. er så forferdelig ekkelt eller vanskelig heller, men når man først har vent seg til tampax er det ingen vei tilbake.

Noen klager over at den loer, men det har jeg aldri opplevd.

Eneste problem er størrelsen, så når kommer de "sammenleggbare" til Norge? Kjøpte et lager i USA, men er nå tomt. Burde starte en folkebevegelse her, jenter. Men nå har ikke jeg tenkt å bruke verken det ene eller det andre før etter april engang, gå jeg går ikke i bresjen for det ennå.

Skrevet

Vurderer strekt å gå over til tampax nå som OB'en er blitt helt ubrukelig, men jeg prøvde Always sin tampong, og den er ikke så verst. Skal i hvertfall ikke bruke vanlig OB mer!

Ulempen med tampax er at de er så frykelig store i pakken. Man kan ikke akkurat gå med den i lomma hele formiddagen hvis man trenger en i reserve - og det gjør man jo utpå dagen en gang.

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg begynte å bruke Always sin da den kom, og trives egentig godt emd den, passer meg bedre enn gamle Ob. Nye ob har jeg ikke prøvd, men etter alle kagene folk har på den, så gjør det meg heller ikke noe å la den stå i butikkhylla urørt. (Det som irriterer meg litt er at butikkene generelt sett har minimalt utvalg i minste størrelsen! Tenker de ikke på at p-pillefolk (og oss er det mange av!) ofte blør litt mindre, samt at man ikke blør like mye alle dager? Man får dem i alle de STORE størrelsene i alle merkene, men bare ETT merke (om noen i det hele tatt) i minste... Trur innkjøperene (menn?) at små er til små jenter? (og har ikke i så fall små jenter rett på å velge merke selv?) Må oppsøke de aller største butikkene, og gjerne innom flere, for å finne det jeg vil ha i små størrelser! *Etterlyse flere gule esker i butikkene!*)

Idioti! Men et helt annet tema enn det tråden handlet om... sorry, bare litt frustrasjon!

Skrevet

Fikk plutselig mensen på skolen en gang for noen år siden,og gikk til helsesøster for å få tampong. Hun gav meg en tampax, og jeg må virkelig si at størrelsen skremte meg :hoho:

Fant heldigvis ei venninne som hadde vanlig OB.

Og Tampaxen ligger fortsatt i skapet på badet...

Skrevet

Hei

Jeg har alltid brukt ob sine tamponger.....helt til de nye kom. Har nå gått over til Always, mest for å boikotte de nye fra OB. Slik det er nå synes jeg at Always og OB er helt like å bruke..... :x

Tampax har jeg imidlertid ikke brukt noe særlig, har alltid syntes at det er mer styr enn nytte med den innføringshylsen.

XX

Skrevet

Jeg brukte OB til Always tamponger kom. Fornøyd med dem. Tampax har jeg aldri prøvd.

Skrevet

Hahahaoo!!! Gjett hvem som har maaaange pakker gamle ob på lager?? JEG HAR!!!!

Skrevet

Jeg har også MANGE pakker av den gamle O.B.'en på badet... har 16-17 pakker, tror jeg :oops:

Prøvde Tampax for noen år siden, men da likte jeg den ikke (husker ikke hvorfor)...

Når jeg går tom for O.B. av gamle-typen skal jeg også boikotte O.B. , og prøve Always sin, eller kanskje Tampax igjen...

Skader jo ikke å prøve - før jeg har prøvd kan jeg heller ikke uttale meg...

*klem*

Skrevet

syns tampax er helt ok jeg - men det er det at de tar mye plass- ikke så enkelt å ha i bukselommen..

I england fantes det tampax med hylstre som var pakket inne hverandre liksom, så trakk man den innerste delen ut för man stakk hylsen inn og satte tampongen på plass. Da var ikke hver tampong særlig större enn ob-ene og jeg brukte bare tampax.

men litt utenfor tråden - men er det libresse-tamponger i norge? Fant det her borte på island, og bortsett fra at merket er et annet og trykket på eskene forskjellig, er det akkurat som ob-tampongene som var i norge tidligere.

Hvis Libresse förer tamponger i norge også, er jo alle vi ob-brukere berget! :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...