Gå til innhold

Noen som har hatt sort strek på neglen??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Ønsker å høre med dere som har eller har hatt en sort strek på neglen. Kom hele streken til syne med en gang eller starten den nederst eller øverst på neglen for så å vokse seg ned eller oppover langs hele? Her en liten strek øverst på neglen bare, kanskje 2 mm i lengde. Helt tynn som en sytråd. Ble litt redd da jeg leste alle trådene om dette, så ville høre hvordan det utviklet seg hos dere som har hatt det. Tusen takk for ordentlige svar, trenger ikke høre at jeg er hypokonder, because I know …. ☺️

Anonymkode: 9b86f...6c1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De gangene jeg har hatt sort strek, har det vært øverst på neglen og skyldtes et eller annet som har stukket seg inn mellom finger og negl, type flis. Sikker på at dette ikke er årsaken hos deg?

Anonymkode: 1fa98...f2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell mye bedre å ta dette med lege? Du har alt lest hva det kan være og om du ikke selv kan tenke deg en logisk forklaring på dette er nok legen plassen å begynne. 

Anonymkode: 29c6f...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er vell mye bedre å ta dette med lege? Du har alt lest hva det kan være og om du ikke selv kan tenke deg en logisk forklaring på dette er nok legen plassen å begynne. 

Anonymkode: 29c6f...ec3

Skal selvfølgelig høre med legen, men tenkte å høre om noen hadde erfaring med dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De gangene jeg har hatt sort strek, har det vært øverst på neglen og skyldtes et eller annet som har stukket seg inn mellom finger og negl, type flis. Sikker på at dette ikke er årsaken hos deg?

Helt sikker på at det ikke er flis. Da ville det vel gjort vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt sikker på at det ikke er flis. Da ville det vel gjort vondt.

Man behøver ikke nødvendigvis merke noe særlig til det. Men om du lurer, tar du kontakt med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tre negler jeg har en sytråd tynn grå strek på. Streken går fra rot til tupp. De er ikke farlige, har hatt de i mange år. 

Ta en tur til lege så slipper du å bekymre deg.

Anonymkode: 7cdd8...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har tre negler jeg har en sytråd tynn grå strek på. Streken går fra rot til tupp. De er ikke farlige, har hatt de i mange år. 

Ta en tur til lege så slipper du å bekymre deg.

Kom hele streken med en gang? Om du husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det visste seg at jeg hadde kreft, men det betyr ikke at det er noe galt med deg. Hvis du er ordentlig bekymret, dra til legen 💕

Anonymkode: e0ce8...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det visste seg at jeg hadde kreft, men det betyr ikke at det er noe galt med deg. Hvis du er ordentlig bekymret, dra til legen 💕

Du visste det? Hvordan strek hadde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kom hele streken med en gang? Om du husker.

Usikker, en dag bare så jeg streken. Kom først på en negl, så neste også tredje. Tok flere måneder mellom hver negl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Usikker, en dag bare så jeg streken. Kom først på en negl, så neste også tredje. Tok flere måneder mellom hver negl. 

Takk for svar! Gikk streken nedover hele neglen med en gang? Altså ikke bare sort nederst eller på toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Du visste det? Hvordan strek hadde du?

Halvlang svart strek midt i neglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Halvlang svart strek midt i neglen

Unnskyld at jeg maser altså. Er bare litt stresset. Var den lengre enn halve neglen liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Unnskyld at jeg maser altså. Er bare litt stresset. Var den lengre enn halve neglen liksom? 

Ja, litt lengre, hvis jeg husker riktig. Men dra til legen hvis du er veldig stresset over det, det kan være ingenting, men det er nok fint å få konfirmasjon på hva det kan være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, litt lengre, hvis jeg husker riktig. Men dra til legen hvis du er veldig stresset over det, det kan være ingenting, men det er nok fint å få konfirmasjon på hva det kan være :)

Takk! Min er bitteliten og helt øverst på neglen, klippet av litt i går så håper den vokser opp og forsvinner. Skal til legen! Var det vanlig allmennlege som mente det var kreft da du sjekket? Konfirmasjon 😂😂😂😂 beklager! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk! Min er bitteliten og helt øverst på neglen, klippet av litt i går så håper den vokser opp og forsvinner. Skal til legen! Var det vanlig allmennlege som mente det var kreft da du sjekket? Konfirmasjon 😂😂😂😂 beklager! 

Ja, det var fastlegen som sendte meg til videre henvisning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat hatt en slik på ene tommelneglen. Et par millimeter lang og tynn som en sytråd. Den begynte vel ca midt på neglen og ble med opp etter som neglen vokste. Nå er den borte. :) 

Anonymkode: 141e4...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har akkurat hatt en slik på ene tommelneglen. Et par millimeter lang og tynn som en sytråd. Den begynte vel ca midt på neglen og ble med opp etter som neglen vokste. Nå er den borte. :) 

Anonymkode: 141e4...492

Takk for nydelig svar som roet meg ned nå😊😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt så vil melanom gå helt ned til negleroten, altså begynne der, ikke ytters på neglen. Har opplevd en sånn liten brun strek ytterst et par ganger som forsvant når jeg klippet de bort. Aner ikke hva det var, men kreft var det i hvert fall ikke. 

Anonymkode: 85909...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...