Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig planlagt å vente et par år, men nå kan det være at jeg er gravid. (Eller er det men har jo ikke sett hjertebank)Har tidligere hatt lett for å bli gravid og fikk barn i ung alder. Etter dette har jeg vært nøye med prevensjon, men fryktet graviditet. Har for såvidt alltid vært nøye også med nummer 1, men skjedde likevel. Når jeg og barnefar separerte ble jeg også gravid både med pille og kondom endte med abort siden eksisterende  barn var først prioritet. Barnefar har fått flere barn med by dame, jeg har vært restriktiv og fokusert på at alt skal være på plass ved evt. nytt barn. Fikk en samboer som også var min bestevenn, og har bodd sammen i flere år, selv da med uforsiktighet har det ikke skjedd noe. Er nå gravid og tenker mye på det at selvom jeg har bestemt meg for at alt skal være på stell og planlagt for et barn til, så er det vel nok at vi har bodd sammen i flere år i egen eid leilighet og han elsker jo sønnen min. Tenker med tanke på uforsiktighet og at det da kan være vanskeligere med tanke på han, som også lege har bekreftet. Er 10 år siden sønnen ble født så vil jo være 30 omtrent hvis dette går nå. Burde jeg gi slipp på tanken om at alt skal være riktig? Kommer kanskje av en vond følelse av dømmelse med å få barn tidlig og lite støttende familie som bryr seg mye om penger.

første barn har klart seg utrolig bra og vi har samarbeidet også etter brudd, snakker også godt med bonusmammen som også er mor til søsken.

så kanskje er det bare skammen fra famillien som holder meg tilbake og tenker at man i tillegg til bolig må ha en ny bil, være gift etc…

Anonymkode: 33231...9af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Det er bare tull at alt må være på plass 😊  Gratulerer!  Vær glad🎉  Dette blir morro 👍😊

Anonymkode: 4588e...ac4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja! Det er bare tull at alt må være på plass 😊  Gratulerer!  Vær glad🎉  Dette blir morro 👍😊

Anonymkode: 4588e...ac4

Ja, tusen takk å høre litt enighet, har som sagt da ventet lenge og gjort det jeg skal, eksen har jo fått 2 til som sagt så barnet er der mest med brødre, eks svigermor sa det var tidlig og at hun ikke støtta det men alltid vært glad for nye tilskudd etterhvert og vil være med på reisen. Grunnen til at jeg fortsatt har kontakt, og at hun også har tatt initativ for å vise at voksne kan ha et sivilisert forhold. Men blir sårt når egene foreldre ikke kan glede seg. Men kommer vel til et punkt hvor jeg bare må tenke at det er dems tap. De har jo allerede blitt hårsåre for at de nå er siste prioritet når det kommer til første og ser at han er nesten god på alt. Får vel bli samme at jeg prioriterer svigers hvis de skal være negative

Anonymkode: 33231...9af

Skrevet

Kjør på! Alt vil aldri være 100% rett.. Dette handler kun om deg og din samboer. Ikke hva svigers, eller andre vil si og tenke om saken! 

Gratulerer! 

Anonymkode: c1f51...d76

Skrevet

Ting stemmer sjeldent 100 % Høres ut som dere har det stabilt og fint med begge bonusforeldrene, og barna har det godt. Kos deg med ny graviditet du, gratulerer 💕 

Anonymkode: f0e44...411

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...