Gå til innhold

Ankelbrudd og sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har vært sykemeldt en stund grunnet utredning av ADHD, var på vei tilbake i jobb men brakk ankelen like før. Har brukket foten før og gikk nesten rett på jobb uten problemer og skjønte ikke hvorfor folk klagde over brudd så kanskje dette er karma.

Når jeg brakk ankelen denne gangen derimot var det tortur, ventet med å dra på legevakt da jeg håpet jeg kunne begynne på jobb igjen og bare var forstuing/overtråkk, men måtte tilslutt dra da jeg ikke kunne bevege meg i det hele tatt uten å nesten hyle av smerte. Viste seg at dette var lurt da det ikke bare var brudd, men at det også krevde opperasjon med flere skruer og plater. Hevelsen måtte gå med først så ble 2 uker med gips sengeliggende og masse smerter. Så kom operasjon og da nye dager med masse smerter, men så gikk det bedre. Trente opp foten mye og vektla gradvis og ventet på å ta av gips, når den ble tatt av ble fysio imponert over fremgang og hadde da håpet på at jeg kunne fungere som normalt, men da ble det som etter opperasjon med opptrening gradevis som nå vil ta 6 uker istede for 2. kirurg har også skrevet at det vil ta 12 uker etter operasjon for å kunne gå uten krykker og belaste benet nesten normalt. Hvorfor fremdeles så dårlig samvittighet for sykemelding? Føler man også må forklare det til nav etc. for brudd er ikke noe ille, men har jo hatt brudd i fot tidligere som skrevet tidligere, samt arm, så har vel fått en lærepenge der. Som sagt så sa fysio at fremgangen var super og at jeg burde roe ned, og sluttet på smertestillende etter et par dager både etter brudd og opperasjon tiltross for smertene.  

lurer egt på lignende erfaringer?

har jo støtte av fastlege, kirurg, psykolog og psykiater, men føler fremdeles på nav og andre som dømmer. 

på toppen av dette fikk jeg innvilget ADHD medisiner og utprøvingen krever mye, våkne netter, ekstra svetting(som ikke akkurat er ideelt når man må gå flere kilometer på krykker bare for å komme seg til timene) mangel på matlyst med kvalme og på toppen av det de psykiske påkjenningene ved endringer som medisinene gjør. Diagnosen gjør meg jo også rastløs og det absolutt siste jeg ville gjøre var å ligge hjemme i senga.

Endret av hahaha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...